Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle så klart stå ett foto varje dag är utlagt.29/2 Ögonfröjd är min lampa och att se på termometern att det fortfarande är plusgrader.
Utmaningen klar!! En dag varje dag är utlagd!
Visa bifogad fil 140118
Alltså, vad sjutton, orättvist! Här är det över en meter snö!29. Ögonfröjd
Dagens lunchpromenad bjöd på mycket oväntad ögonfröjd i form av en rhododendron i full blom! Den måste ha sett fel i almanackan! Det var ren tur att jag upptäckte den, jag hade egentligen tänkt gå raka vägen till apoteket men kände en oklar dragning till botaniska trädgården som ligger som en avstickare på väg dit. Tack för det, magkänslan!
Visa bifogad fil 140130
Jag är då smått avundsjuk på er som sett blommor det senaste! Jag har inte ett enda vårtecken hos mig.
Men, era bilder ger mig hopp!
Det här är extremt även för att vara hos oss. Nog för att våren brukar vara 3-4 veckor tidigare här än i Sverige (förmodligen mer - jag jämför främst med Skåne eftersom det är där min familj bor), men det brukar mest röra de klassiska vårblommorna som krokus, snödroppar, påskliljor osv. Rhododendron tror jag aldrig att jag har sett här före april/maj, så jag blev verkligen otroligt förvånad. Jag ska spana lite på andra ställen i stan där jag vet att det växer rhododendron och se om det råder någon aktivitet där också, eller om just de här två buskarna i botaniska bor i någon slags mikroklimat som fått dem att blomma så tidigt.Alltså, vad sjutton, orättvist! Här är det över en meter snö!
Hann tyvärr inte med många bilder alls. Myclet färre än jag hoppats.Vad roligt att det blev sån aktivitet här inne, och att det var så uppskattat! Om jag inte kommer ihåg att starta en tråd nästa år så får ni peta på mig, för det här är en tradition jag gärna håller i