Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad ska man göra men tanten (14år) där hemma? Hon har som 4åring gått omkull och slagit ryggen ordentligt. Då hittade vi inget men...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: jemeni
·
C
Hästvård Har en unghäst som på mycket kort tid utvecklat två tumörer vid sitt juver. Avblekbar skimmel. Skall ringa klinik på måndag och boka tid...
Svar
8
· Visningar
4 055
Senast: arabia
·
  • Låst
Hästvård Tar mig den stora äran att starta upp den nya tråden eftersom den förra blev för lång och stängdes. Hade varit kul om alla som är...
131 132 133
Svar
2 655
· Visningar
201 044
Hästvård Idag var vi ute på en tur med tre andra hästar. (islandshästar har vi) Hade ganska högt tempo stor del av vägen och på slutet brötade vi...
Svar
17
· Visningar
2 521
Senast: Nea86
·
B
Hästvård Min häst har fått sin vänstra framhov gipsad pga av en hovbensfraktur, ej genomgående. Sitter på utsidan av hoven. Hoven ska vara...
2
Svar
29
· Visningar
7 901
Senast: Lydia
·
S
Hästvård jag har ett lettiskt halvblod på 6 år, som det inte går att lyfta benen på. Hon liksom flyttar över vikten till de benet man ska försöka...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: Aaricia
·
Hästvård Nu ger jag snart upp med mitt sto. Hon är tjurig i stallet vid hantering och även en del vid ridning. Svår att sitta upp på m m Hon är 4...
Svar
8
· Visningar
4 021
Senast: flashlight
·
Hästvård Kompisens ena häst, 25 årigt sto (okänd ras men ngn kallblodig sak, mycket man och svans och kraftig), behöver gå upp i vikt. Ägaren...
Svar
6
· Visningar
2 824
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Min ponny flyttade i förrgår till en ny ägare och när han flyttade var han helt frisk. Nu har han börjat hosta och snora och är...
Svar
1
· Visningar
720
Hästvård min madame blev halt i våras och det konstaterades att det var en tagg på kotleden. hon behandlades och blev hältfri och har ridits fram...
Svar
3
· Visningar
825
P
Foder & Strö Det finns ju et gäng olika proteintillskot, och vill försöka jämföra dem här. Om ett avelssto på lösdrift får fri tillgång grovfoder...
Svar
18
· Visningar
1 871
Senast: Natasha
·
Hästvård Om man skor en häst med heltäckande sula, fyller man i något under sulan då? Eller får det vara öppet under sulan? Är det helt säkert...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: kvandi
·
Hästvård http://www.youtube.com/watch?v=YZxJnPZvz-8 Hästen fick tack och lov somna in efter filmningen.
2
Svar
29
· Visningar
3 606
Senast: sillysinta
·
Foder & Strö Hur förvarar ni ert lusernhack? Jag behöver tips på fodertunnor, där man får plats med en "bale" av greenpowers alfalfa/lusern. Om...
Svar
16
· Visningar
1 734
Senast: Snowball
·
T
Hästvård Efter att ha haft dåliga hovar, har han stått hela sommaren, nu för två dagar sedan, blev han skodd igen på alla hovar (tidigare bara...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: tess1986
·
L
Hästvård Räcker det med att bara ge hösilage eller tycker ni att det är bättre med många olika "rätter" mat? Hon rids mer "vanligt" och står på...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: arabia
·
Foder & Strö Hur mycket lysin ska en häst som väger 350 kg? Var får man reda på mycket man får i hästen? Mer info om lysin? Har letat men hittar...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 766
Senast: pastejja
·
E
Hästvård Hej Har en häst som inte lyfter på höger bak vid kratsning. De få gånger jag lyckats läggerhon hela sin tyngd på mig. Har kunnat...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Ballerina
·
Hästvård har en häst hemma på prov som jag verkligen tycker mkt om, men han är förkyld, dvs hostar litegrann och snorar, han har varit förkyld...
Svar
8
· Visningar
1 846
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Ska klippa shettisen, han blir väldigt svettig vid bogen och lite vid magen. Men han har aldrig varit klippt så vet inte hur jag har...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: Underbar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31
  • lagom smakligt men bra torrfoder