Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Boots till barfotahästar ! Erfarenheter, åsikter och fakta önskas! Räknar med att det är fler än jag som har svårt att välja...
Svar
12
· Visningar
3 923
Senast: Lella
·
Hästvård Har lyckligtvis aldrig någonsin råkat ut för lymfangit, så min erfarenhet är milt sagt begränsad. Har dock sett bilder på klassiska... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
26 803
Senast: ridtravare
·
F
Hästvård Nu vet jag inte om den här tråden hamnar rätt, men... Mitt Islandsto har tappat muskler när en kompis lånade henne en period, jag tror...
Svar
15
· Visningar
1 489
Senast: fotis
·
A
Hästvård Vad ska jag göra? Min man upptäckte henne för en halvtimma sen då hon stod och levde runt i foderrummet, havre överallt, jag vet inte... 2
Svar
20
· Visningar
3 722
Senast: Aia
·
Hästvård Borstade mitt femåriga halvblodssto och skulle kratsa hovarna. Helt plötsligt skulle hon inte lyfta vänster bak, stod som fastvuxen. När...
Svar
1
· Visningar
2 232
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Hej! Har precis fått hem en ny häst som mestadels under sommaren bara stått i en skogshage och skrotat. Fd ridskolehäst som aldrig...
Svar
8
· Visningar
2 541
Senast: Tillis
·
Foder & Strö HUR räknar man om foderenheter till smrp? Sitter och tittar på proteinfoder, hittade ett som har 1,11 fe/kg TS. MJ var 12,6. Vad...
Svar
4
· Visningar
1 493
Senast: Natasja
·
N
Hästvård jag har bara skott med travskosöm, E4. Vad har man till ridskor?
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: NothingsOver
·
Hästvård Har ett Shetlandssto på 16 år som aldrig tidigare haft fång men fick tidigt i våras. Hon blev ganska snabbt bättre vid behandling och...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: Elaine
·
Hästvård Har ni kastrerat era -09 än? Är rädd att min ska bli ännu slöare än vad han är. Vad har ni för erfarenheter?
Svar
5
· Visningar
935
Senast: Explorina
·
J
Hästvård Har köpt en till shetlandsponny:laugh: Men hon svettas tydligen mycket så ska raka henne, spårrakning tänkte jag men detta med...
Svar
12
· Visningar
1 366
Senast: Luna10
·
T
Hästvård Hej! Jag har en travare som har en väldigt fin man och är ganska lång. Den går precis nedanför halsen. Denna hästen går på lösdrift året... 2
Svar
25
· Visningar
2 842
Senast: Sammet
·
T
  • Låst
Hästvård Min häst blev kollad för en vecka sen då jag misstänkte hälta på min häst och hon kom ut till gården. Först ville hon se hästen gå på... 7 8 9
Svar
175
· Visningar
20 305
Senast: Blomskan
·
P
Foder & Strö Jag har en två hästar: En shettis och en connemara. Idag får dom hö 3 ggr per dygn. Dom får inget kraftfoder som det är nu. För att...
Svar
6
· Visningar
1 254
Senast: Paavo
·
Hästvård Vad ska man göra men tanten (14år) där hemma? Hon har som 4åring gått omkull och slagit ryggen ordentligt. Då hittade vi inget men...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: jemeni
·
C
Hästvård Har en unghäst som på mycket kort tid utvecklat två tumörer vid sitt juver. Avblekbar skimmel. Skall ringa klinik på måndag och boka tid...
Svar
8
· Visningar
4 058
Senast: arabia
·
  • Låst
Hästvård Tar mig den stora äran att starta upp den nya tråden eftersom den förra blev för lång och stängdes. Hade varit kul om alla som är... 131 132 133
Svar
2 655
· Visningar
201 126
Hästvård Idag var vi ute på en tur med tre andra hästar. (islandshästar har vi) Hade ganska högt tempo stor del av vägen och på slutet brötade vi...
Svar
17
· Visningar
2 527
Senast: Nea86
·
B
Hästvård Min häst har fått sin vänstra framhov gipsad pga av en hovbensfraktur, ej genomgående. Sitter på utsidan av hoven. Hoven ska vara... 2
Svar
29
· Visningar
7 927
Senast: Lydia
·
S
Hästvård jag har ett lettiskt halvblod på 6 år, som det inte går att lyfta benen på. Hon liksom flyttar över vikten till de benet man ska försöka...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: Aaricia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka