Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Märkte nu att mitt 23åriga sto hade flytningar från underlivet. Vad kan de bero på? Hon verkade inte allmänpåverkad eller att hon hade...
Svar
1
· Visningar
1 884
Senast: Rosett
·
L
Foder & Strö Hejsan. Har en fråga jag gått och grubblat på länge. Min häst håller på få igång sin kondition igen efter 1 års vila. Jag ger endast...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: _Elly_
·
Hästvård Har en liten fundering om färg på hästbajset. Min hästs bajs är väldigt grönt (när det är färskt, när det torkat är det ju...
Svar
5
· Visningar
3 801
Senast: Elina8
·
P
Hästvård Om en häst haft lindrig fång 1gång för 5år sedan, hur är chanserna att hästen får det igen?
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Iser
·
Hästvård Jag köpte mitt 10åriga sto i maj, och har märkt sedan dess att hon svullnar upp ordentligt i bakbenen när hon står inne under natten, så...
Svar
16
· Visningar
1 787
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Jag har hösilage och skall ta lite av några balar för mineralanalys. Men hur stor mänd av varje och är det i mitten man skall ta?
Svar
1
· Visningar
778
Senast: Vitsippan
·
Foder & Strö Är soja enda alternativet eller finns det annat för att balansera upp ett katastrofhö med extremt lågt protein och för högt energivärde...
Svar
15
· Visningar
1 704
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Diskuterade detta med en kompis igår och vi kom inte riktigt fram till vad som faktiskt ingår i en vanlig veterinärbesiktning på klinik...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: sassiball
·
L
Hästvård Hur behandlar man en häst som har ögon som rinner och rinnande näsa? ´Tack!
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Lobelia
·
Hästvård Min stackars ponny var "trädstam" tjock på höger bak imorse, såg stel ut på bakbenet när han gick, men kanske inte så konstigt det...
Svar
8
· Visningar
1 567
Senast: Bonyana
·
L
Hästvård Hur många är det här som ger fritt foder, dvs hö och halm? Eller väger ni hästarnas grovfoder varje dag??
2
Svar
32
· Visningar
2 861
Foder & Strö funkar det? Hörde att ett stall hade det så. Det är nämligen så att jag har en ponny som fick fång i vintras (hon hade haft det innan...
Svar
13
· Visningar
2 993
Senast: Betsybabe
·
Foder & Strö Om det blir för mycket enerigi i foderstaten. Är enda "risken" tjock häst? Har fått analysen på stallets hösilage nu och jag gillar...
Svar
10
· Visningar
1 171
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Någon som vet hur lång period man kan ge det lugnande medlet Vetranquil till sin häst? Tror endast det stod på franska på burken. Finns...
Svar
4
· Visningar
2 086
C
Hästvård Nu har det gått 4 dagar sedan en tjej i stallet ringde ut mig för att min häst var blockhalt på v bak. Samma morgon var vi ute och...
2
Svar
24
· Visningar
3 676
Senast: Lillan09
·
Hästvård I onsdags kväll tog jag in fölis från hagen! Mer eller mindre hoppande på 3 ben på väg in blev han helt hältfri i skritt (fortfarande...
2
Svar
21
· Visningar
6 427
Senast: jemeni
·
M
Hästvård Hej! Behöver råd och hjälp av er som kan mer än mig. En häst i mitt stall klev sig själv bak på foten vid ridning idag. Ryttaren...
Svar
11
· Visningar
1 297
Senast: lobell
·
Hästvård Hejsan min häst fick ju fång i feb i år och är på ständig tillfriskning :) hon skulle ju bantas ner några kilo vid insjukningen men nu...
Svar
4
· Visningar
4 963
Senast: Maléne
·
A
Hästvård ja, vissa i vårat stall, har fortfarande inte tagit in hästarna från sommarbetet ?? va tio minus här i fredagsnatt, och hästarna går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 522
Senast: mackan
·
M
Hästvård hej, är det nån här som har erfarenhet av unghästar med slappa senor i frambenen? Är det nåt som kan bli bra eller ska man slakta...
Svar
1
· Visningar
965
Senast: kenneth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka