Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ok, en fråga som inte går att svara på jag vet men försök ;) Har hittat en foderleverantör som har två skördar hösilage. Han har...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Baldur äter Hippo Bas, dvs pelleterat kraftfoder. Jag har aldrig fuktat/blött det men har fått höra att risken är ganska stor att de får...
Svar
18
· Visningar
3 889
Y
Foder & Strö Jag behöver hjälp till min lilla älskling där hemma i boxen, jag vet inte om det finns någon lösning på hans problem, men om någon har...
Svar
12
· Visningar
1 893
Senast: ameo
·
Hästvård Idag har jag haft en ny hovslagare hemma och är så otroligt tacksam för hans kunskap, hantverk, förståelse, kunskapsgivande och...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: Tussilago
·
Hästvård Så här är det, min häst har det senaste inte kännts riktigt hundra.. Min tränare var ute i går i stallet, och då bad jag henne titta på...
Svar
13
· Visningar
1 548
L
Foder & Strö hej. har fått analys på vårat hö nu: Per kg foder: torrsubstans: 88.8 % Omsättningsbar energi NIR för häst: 8.0 mj råprotein...
Svar
13
· Visningar
1 519
F
Hästvård Vad är skillnaden på tuppkam och cortison? I vilka fall använts vad? Tacksam för svar :bow:
Svar
11
· Visningar
24 691
Hästvård Vet ej om tråden ligger rätt, men hoppas på det ! Nu börjar hästens man bli allt för ovårdad efter sommaren. Växer som ogräs. Har...
Svar
13
· Visningar
1 864
Senast: pinky
·
Hästvård Jag undrar om någon vet om veterinärer kan skriva ut lugnande som man ger hästen i munnen om man t ex ska klippa eller sko den eller...
2
Svar
20
· Visningar
4 678
L
Hästvård Ja, hur gör ni? Min häst är i de flesta fall en mycket sansad och cool dam. Men klippning gillar hon inte!:devil: Jag har klippt...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: Elaine
·
Hästvård Min häst fick skav av ett par boots i våras. :( Såret va mycket svårläkt. Tillslut fick jag en receptbelagd salva av min vet celeston...
Svar
2
· Visningar
2 617
Senast: Sanette
·
Z
Hästvård Hallå alla glada! Tänkte kolla vad ni har för erfarenheter av olika typer av stallbandage. Min äldre ponny börjar bli lite stel i...
Svar
3
· Visningar
3 431
Senast: Limelight
·
Foder & Strö Jag har skickat in en analys som jag väntar svar på, det gäller hösilage. Jag ville få analysen innan hela leveransen, därför fick vi...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: aida
·
Hästvård Hej :) Jag har en varmblods valack på 170+ cm hög, ganska grov. Han får nästan 2 kg (krafft GRUND) om dagen och det är ju lite torrt...
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: Em3li3
·
Hästvård Hästen som är 6 år kändes i slutet av juni lite stel o loj. I samband med en tandkoll bad jag vet att känna igenom honom åt mig. I...
Svar
14
· Visningar
1 712
Senast: anni0001
·
Hästvård Tips om praktiska, säkra och billiga sätt att fodra hö/hösilage i hagen så att fodret inte behöver ligga direkt på geggig mark mottages...
2 3
Svar
45
· Visningar
13 850
Senast: Maran
·
M
Hästvård Hej allihop ! ska ta det så kort jag kan, Jag köpte min d-ponny för ca 1 månad sedan från en ridskola i lysekil, Han blev vet...
Svar
2
· Visningar
1 048
S
Foder & Strö är visst vanligt att man matar hästar med utomlands :eek: inte den sorten man gör socker av utan "matsorten". någon som vet vad den...
Svar
15
· Visningar
3 736
Senast: pastejja
·
B
Hästvård Hur brukar hållbarheten se ut hos de hästar som vid föl fick operera senorna (skära av) då hästen växte för snabbt för att senorna...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: Hellebagare
·
Hästvård Skriver för en stallkompis räkning. Hennes häst (connemara 13 år, ca 158 cm hög) har diffusa symtom. Försöka göra en lång historia...
Svar
11
· Visningar
5 300
Senast: norpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall