Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Hästvård Om hästen ska vila tex. mer än 6 månader - bör man ta av den skorna då eller ska man fortsätta sko som vanligt? Varför och varför inte?
Svar
3
· Visningar
708
Senast: qrumelur
·
Hästvård Ska få min häst besiktigad nu, då han är såld... När jag köpte honom för ca 5 år sen fick jag för mig att jag betalade 900 kr för...
Svar
16
· Visningar
2 500
Hästvård Ska äntligen ta mig i kragen och göra en höanalys,men funderar vilken man ska ta funderar på grundpaket 2 men ska man ta socker och...
Svar
1
· Visningar
763
Foder & Strö Finns säkert trådar om detta, men jag undrar hur ni gör rent praktiskt? Det går ju tex. åt mängder med vatten varje dag.... Hur länge...
Svar
5
· Visningar
1 393
Foder & Strö Vi blandar en gröt varje dag med linfrökross, vatten, salt, lite olja, mineraler och blandar tillsist ihop det med det övriga fodret...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Masse
·
M
Hästvård Hej! Ska äntligen ta av min häst järnskorna och ha henne barfota :) Jag har tänkt att använda Cavallo Simple Boots vid ridning osv när...
Svar
4
· Visningar
1 421
Senast: Elina8
·
Hästvård Har har en häst (islandshäst) som fick ett fånganfall för 6 veckor sedan. Han svarade snabbt och bra på medicinen och visade varken...
Svar
10
· Visningar
1 487
P
Hästvård Hej skulle vilja ha lite tips om hovarna. Mitt sto har haft jätte fula hovar, och när man skor henne kan man ej ta mycket på dem. Och nu...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: pussilipuss
·
N
Hästvård Hur sätter man på ett täcke korrekt? Någon som kan visa med bilder, eller någon som bara är grym på att förklara? ;) Inte för att...
2 3
Svar
51
· Visningar
16 067
Senast: Thes69
·
Foder & Strö Hittade en för mig ny ingrediens i flera foderblandningar, nämligen vetefodermjöl. Vad är detta egentligen? /Ulrika
Svar
13
· Visningar
3 865
Senast: pastejja
·
J
Hästvård jag har ett analyserat hösilage som är i såpass god kvalite att inget kraftfoder behöver tillsättas. Däremot så saknar min analys...
Svar
15
· Visningar
1 390
Senast: lady_vip
·
Hästvård Behöver lite hjälp med tankar. Hästen är halt på höger fram. Bara ytterst lite och bara ibland. Inte svullen alls utan bara lite varm på...
Svar
3
· Visningar
708
Hästvård Nyss ringde en från apoteket till mig för att ställa frågor om det receptfria läkemedlet som min pappa skulle inom och köpa till min...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Presto
·
S
Foder & Strö Hästen jag rider har varit lite småhostig vid ansträngning sedan den kom in från sommarbetet i år. Det har absolut blivit bättre men...
Svar
7
· Visningar
1 120
Senast: Sivevert
·
Hästvård Hallojs Jag måste tillfälligt flytta min polle i vinter till ett annat stall. Detta stallet är gammalt men fint och fräsht. Stor box...
Svar
10
· Visningar
1 893
Senast: ch791022
·
A
Hästvård så det jag undrar är om det här med överrullningsskor, om det kanske skulle kunna vara ett förslag? :crazy: Jag är nämligen inte så...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: Trix
·
M
Hästvård Nu börjar man tröttna, så jag behöver skriva av mig lite! Det är såklart bra att det finns lagar för hur hästarna ska ha det, men de...
2
Svar
31
· Visningar
3 600
Senast: monet
·
Foder & Strö Silage ska ju 'ligga' X tid för att det ska bli tillräcklig process i balen osv, och det ska bli just silage och inte 'förpackat gräs'...
Svar
14
· Visningar
3 738
Senast: attila
·
Foder & Strö Hej, Krafft muskel har värden angivna i sin innhålls deklaration som jag inte förstår. Energi ME 12 MJ / kg Energi DE 14 MJ / kg...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: Lindsen
·
M
Hästvård Hej! Min häst var halt sist jag var upp och skulle köra snabbjobb. Eller hon var inte halt första bakvarven som gick i lugn fart, men...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: anhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka