Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det är en häst som nu har skadat sig när han blivit transporterad. Det är på samma ställe båda gången strax bredvid ögat, det har inte...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Kellie
·
Hästvård Jag behöver ventilera lite med er bukisar. Min häst dricker inte. Jag upptäckte det när vi va ute och gick i söndags. Han var trött och...
Svar
6
· Visningar
1 464
Q
Hästvård Om en fullt frisk häst i god kondition ställs av på en längre vila pga. tex. mattes graviditet/sjukdom/skada eller dylikt: är det på...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Nanook
·
L
Hästvård Finns en fölis i det stall ja har min häst, sa att den såg väldigt halt ut. Ägaren säger bara det är nog bara en hovböld:devil:. Fråga...
Svar
6
· Visningar
1 004
Senast: Lillan09
·
B
Hästvård när har man det? Skulle du låte vemsomhelst som slagit på tappskor förr slå på en tappsko på din häst? har du fått lära dig hur man...
2
Svar
20
· Visningar
3 667
Senast: Iso
·
Foder & Strö Är det okej att ge lite extra B-vitamin nu inför vintersäsongen?
Svar
4
· Visningar
993
Senast: sommarvind
·
Hästvård Vad ger ni era fånghästar för "mat" Islänning som behöver lite extra när han jobbar hårt,dom andra hästarna får extra havre när det...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: arabia
·
I
Hästvård Hej! Vårt gotlandsruss har alltid gillat att klia svansen, men nu är det något som är riktigt fel. Han rusar ut i hagen varje morgon...
Svar
5
· Visningar
1 183
Senast: Sparf
·
  • Låst
Hästvård har letat runder efter liknande trådar för att få svar men inte hittat, Vid hur mycket EPG ska man avmaska??? råkade skicka med...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Boj
·
L
Hästvård Mitt russ blev för ett tag sedan efter mycket om och men diagnostiserad med artros i sitt ena bakknä. Det är av den kraftigare sorten...
Svar
2
· Visningar
2 173
Senast: Speedway
·
Z
Hästvård Min ponny hittade jag konstiga utslag på i måndags. I söndags syntes inget. Han har som skorv över hela sidan längst mulen och upp till...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: Zebben
·
Hästvård Hej! Har en gentleman med spatt i båda bak sedan 10 år tillbaka, blev opererad för 9 år sedan. Vä bak är sammanväxt, men hö bak är inte...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: hanny
·
T
Foder & Strö Vi har nyligen fått analysrapporterna från två vallar och det är som följer: Vall1 TS 81% Smbrp 50g/kg foder (62 g/kg TS) Energi...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Trollungen
·
Hästvård Fundering/ventilerings inlägg. Min häst var ute hos en fodervärd f.o.m. februari detta år tills augusti då jag hämtade hem honom. Han...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Hambo
·
L
Hästvård Fick diagnosen kraftig hovbroskförbening båda fram och kot, knä, hovbensinflammationer. Hon är behandlad och ska tillbaka om 2 veckor...
Svar
5
· Visningar
1 853
Senast: coari
·
Hästvård Vad är ett överben? Hur uppstår det? Hur gör man för att förhindra att det uppstår?
2
Svar
20
· Visningar
2 798
Senast: Blomskan
·
L
Hästvård Min ponny har haltat lite grann sådär under ungefär 2 - 3 månader.. I skritten märks det inget men så fort hon börjar trava syns det...
Svar
5
· Visningar
1 019
E
Foder & Strö Har den senaste tiden hört och läst lite olika meningar omkring hur länge Betfor ( ej pellets ) ska ligga i blöt innan man ger det till...
2
Svar
31
· Visningar
5 956
Senast: Explorina
·
Z
Foder & Strö Jag har en Nordis travare på 14år som rids 5-6dagar i veckan, får ca 12kg hö om dagen, 1kg lusern, 1liter havre, 0,5liter bettfor, 1dl...
Svar
9
· Visningar
1 286
Senast: ulle_99
·
Foder & Strö Jag håller på och knåpar med foderstaten men jag får det liksom inte att gå ihop. Jag har räknat på Mustang Allround och med ett hö som...
Svar
6
· Visningar
1 162
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka