Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag känner hans revben och han har en uträknad foderstat med 5 kilo hö och ett kilo kraft samt havrehalm. Men jag tycker ändå att han...
2
Svar
36
· Visningar
4 640
Senast: Korven
·
R
Hästvård På senare år tycker jag att det har poppat upp spatthästar lite här och där runt mig. Ofta på importhästar men det kan vara en ren...
Svar
16
· Visningar
4 998
Senast: Lella
·
Hästvård Är inget ovanligt, jag vet ;) Men det här är första gången med liggande kastrering för min del, jag har bara varit med om stående...
Svar
9
· Visningar
5 945
Senast: Affa
·
A
Hästvård Har idagarna fått reda på att min gamla polle har pålagringar på bägge framknäna samt gallor på sidorna av karpallederna. Dvs på bägge...
Svar
9
· Visningar
2 050
Senast: linneaforss
·
P
Foder & Strö En dum fråga från en nybörjare: Kan hästar klara sig på enbart hö och inget kraftfoder? Det gäller en connemara.
Svar
8
· Visningar
1 354
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst blev skodd tidigare i veckan och hovslagaren verkade då ner henne rejält! Hon såg förjävlig ut i hovarna och det behövdes tas...
Svar
15
· Visningar
8 560
Senast: Piek
·
I
Foder & Strö är det nån fara att ge lucern som börjat mögla?? säcken har vart öppnad sen förra vintern och nu är det alltså mögel på lucernen.
Svar
17
· Visningar
2 018
Senast: c0pyright
·
S
Hästvård Jag köpte min kompis häst i våras. (har ridit hästen ett halv år innan köpet). Och nu för en vecka sedan när jag skulle hämta henne i...
Svar
2
· Visningar
1 085
Senast: Mia_R
·
Hästvård Om tråden ligger fel, får moderator gärna flytta den rätt...:laugh: Har lite funderingar över klippning av mina hästar. Klippte...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: Domino_s
·
Hästvård Hej alla bukefalister! Tänkte än en gång fråga om ni har några tankar om min ponnys hältproblem. Det är ett 18 årigt new forest sto...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: Aquakatt
·
Foder & Strö Vi har lite olika syn på hästhållning i stallet där jag står och jag har därför skaffat mig en fodergrind för att min häst ska få...
Svar
9
· Visningar
1 607
Senast: Willja
·
T
Foder & Strö Nu i vinter kommer min stora kuse få två nya små shettis kompisar, det jag då funderar på är maten. Jag räknar med att ge min häst...
Svar
10
· Visningar
3 799
Senast: Tola
·
K
Foder & Strö Hej! Jag skulle behöva ha lite hjälp med en foderstat till min nordistravare. Nu så får hon: HÖ Morgon: 3 KG Kväll: 5-7 KG...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: kroklista
·
Foder & Strö Jag har räknat ut grovfodergivan på mina2 hästar. Undrar om någon som har lust att göra ett utlåtande. Det är ju inte alltid man kan...
Svar
10
· Visningar
1 614
Senast: Boj
·
  • Låst
Hästvård Jag är sugen på att klippa min unghäst då hon kommer att hållas igång en hel del i höst/vinter med löshoppning osv! Tänkte göra en mild...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
12 313
Senast: V_Lyster_V
·
S
Foder & Strö Tänkte testa att ge filmjölk till min häst under några dagar för att få ordning på hans något lösa mage. Tror ni att man kan blanda det...
Svar
14
· Visningar
1 501
Senast: TessieW
·
B
Foder & Strö Finns det något tillskott/vitamin/naturmedel som hjälper mot stela, känsliga muskler? Min häst blir regelbundet behandlad av ET och...
2
Svar
27
· Visningar
10 273
Senast: Aquakatt
·
Hästvård Tänkte att vi skulle se om Strömsholms erfarenheter av att barfota är bäst vid fång nyttjas runt om i landet. 1.Med vad o i vilken...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 173
Senast: devere
·
Hästvård Hur använder ni det och till vad? Har hört att det skall vara jättebra! Om man vill använda det mot mugg, är det bäst att ha det...
Svar
5
· Visningar
4 324
Senast: Thera
·
B
Foder & Strö Har räknat på 84% TS i foderstaten. Nu undrar jag var jag har fått den siffran ifrån, hittar den inte någonstans! Kan någon informera mig?
Svar
3
· Visningar
892
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 24/25

Hund, Katt, Andra Djur