Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hittade 4 älgloppor ena dagen o 1 dagen efter, då såg min medryttare även ngt vitt som rörde sig i pälsen??? Vad kan det vara? Ska kolla...
Svar
11
· Visningar
1 907
Senast: LillaMy84
·
Hästvård Funderar på om jag ska våga klippa min ena kuse. Hon kommer vara helt igång hela hösten/vintern och kommer bli svettig flera gånger i...
2
Svar
20
· Visningar
2 109
Senast: weasel_
·
Hästvård Nån som vet nått foder man kan ge som sätter lite extra hull på tunn häst? Den får i dagens läge Havre och hö dagligen. Så har ni nått...
Svar
4
· Visningar
1 173
Senast: Anyo
·
Hästvård Min häst fick plötsligt en prick som en lillfingernagel som var suddig på högra ögat. Tog ut veterinär som färgade ögat och hittade ett...
2 3
Svar
59
· Visningar
16 739
Senast: katjainmyheart
·
C
Hästvård Jag har en häst som är väldigt störd av någonting. Det rycker i kroppen på henne och hon viftar på svansen helt obefogat som att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 981
Senast: chatima
·
Hästvård Jag tror att min häst har fått värmeutslag. Upptäckte igår att hon var alldeles "fnasig" i pälsen på ryggen. Dessutom blir hon helt...
Svar
5
· Visningar
4 346
Senast: Blomskan
·
Hästvård Jag har en fundering som jag hoppas någon av dessa begåvade bukefalister kan hjälpa mig med. Jag har två islandsston, 19 och 20år...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Hambo
·
Hästvård Precis just nu vaknade en tanke hos mig.. Undra om vi kan ha en svampsmitta i stallet? Finns det någon sådan som kan sprida sig...
Svar
2
· Visningar
957
·
Hästvård Har en liten efterlysning på bra fet salva. Tanten har ett gammalt sår som nu är ett ärr. Det vill gärna torka ut och självspricka, typ...
2
Svar
20
· Visningar
7 369
·
Hästvård Hade veterinären ut för vaccinering, och vi pratade lite allmänt om hästens hälsa. Min häst har haft en ligamentskada, och vi håller så...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 616
Senast: axel
·
S
Hästvård Hej, Ja har ett 10 årigt fullblods sto som är mystiskt halt inte mycket men det syns iaf så långt är de inte konstigt men de konstiga...
Svar
4
· Visningar
1 125
Senast: sweetflikka
·
Hästvård Är det "vanligt" att man får hovbölder på sin fånghäst ett par månader efter ett fånganfall:crazy::confused:
Svar
15
· Visningar
1 445
Senast: sweetflikka
·
Hästvård Hej! Jag vet att det finns massor av fång-trådar men har ej hittat någon som svarar på just mina frågor. Jag har en ponny som fick...
Svar
1
· Visningar
953
Senast: kullerbytta
·
C
Hästvård Inne på andra dygnet av hög feber (40-41 grader) hos valack 5 år. Vet vill att vi avvaktar då han tror att det är en virusinfektion...
Svar
9
· Visningar
9 623
Senast: krusmynta
·
Foder & Strö Hej! Någon som har testat något av de "lugnande tillskotten" som finns på denna sida...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: janna
·
C
Hästvård Hej, vänder mig till er bukisar för att höra om ni varit med om något liknande!? Min häst gick omkull förra veckan i skogen, hon...
Svar
7
· Visningar
7 160
Senast: Mynta2
·
B
Hästvård HJÄLP! Jag fattar inte vad det är med min häst. Hon går ute från 07.30-17.30 och rids efter det i vanliga fall. Hon står i stor...
2
Svar
27
· Visningar
4 690
Senast: Tizzy
·
Hästvård Jag har under alla år haft en och samma hovis. Nu har han blivit sjuk och vet inte riktigt när han kommer bli frisk igen. Ena hästen...
Svar
6
· Visningar
1 156
Hästvård Hej! jag håller på få panik för jag vet inte vad som händer tänkte om ni kunde hjälpa mig, Det är så att min häst är svullen över...
Svar
5
· Visningar
1 146
Hästvård Min ponny har aningen problem med bärrandsröta och jag har tidigare använt en örtblandning under namnet Pioneer. Läste här på forumet om...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka