Häat som rycker i kroppen och viftar obefogat på svansen

Sv: Häat som rycker i kroppen och viftar obefogat på svansen

Den gör ju vita ben rena men jag skulle inte vilja använda något uttorkande för en vanlig tvätt. Och vara mkt noga med att skölja av.

kl

jag tror på älgloppor, de är helt vidriga!
Min häst var halvt hysterisk idag när jag red, sparkade, bockade o slog med svansen, hoppade av o letade igenom pälsen men hittade inget. Så kände jag under svansen o där satt en äcklig jäkel :crazy: värsta som finns!

kl

Grönsåpa och gulsåpa är samma sak förutom att grönsåpa är grönfärgad. :angel:

Min veterinär rekomenderade att jag skulle tvätta hästens karlleder med såpa när hon hade mugg...just eftersom det är så milt.

min vet rekomenderar mig alltid grönsåpa så fort jag har någon fråga!
Såpa har pH-värde 11 om jag inte minns helt fel (jobbar som städtant).... :p
jag brukar tvätta exemtäcket i såpa på sommaren, men se upp med doseringen-det kan ju börja löddra ganska bra...

Min rekomendation är att inte ösa på med såpa utan läs på flaskans doseringstabell!!!!!!!!

gör en egen test hemma innan så du får en uppfattning själv . tvätta händerna i såpa så känner du hur den "smörjer" :eek:

Jo, det är ju milt antiseptiskt men från det till att inte vara det minsta uttorkande, nja....

har pratat med min veterinär och hon trodde det kunde vara knott som ställde till det också. Hon rekomenderade att jag skulle tvätta med 2 olika schampoon, speciellt framtagna för hästar med allergiproblem och att det var mjukgörande för huden. Har gjort det i dag och ska göra det 2 ggr till för att verkligen få bort allt.

har pratat med min veterinär och hon trodde det kunde vara knott som ställde till det också. Hon rekomenderade att jag skulle tvätta med 2 olika schampoon, speciellt framtagna för hästar med allergiproblem och att det var mjukgörande för huden. Har gjort det i dag och ska göra det 2 ggr till för att verkligen få bort allt.

Vad heter de schampoon?

Jag köpte det på veterinärstation. Det ena heter Vetriderm k-hex schampoo och det andra Allermyl.

Jag skulle börja med k-hex scampoot för att rengöra på djupet,
det ska verka i 15 min.
Därefter Allemyr som är ett allergiscampoo för häst hund katt med allergiska hudproblem. De skulle också verka 10-15 min.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 290
Senast: EmmaW
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 291
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 027
Senast: sandrafors
·
Hundhälsa Min "gamling" är inte helt 100... I Vintras så fick han någon slags upphakning i ett bakben,jag var inte hemma då,men mannen var...
Svar
8
· Visningar
9 767
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka