Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska det bli skitsnack för att man vill sin häst väl då är det illa.
Men kanske inte alltid hästen tyvärr.Det kan ju lätt bli lite löjeväckande menar jag.. Men fine, det roar ju en hel del.
Men man kanske ska kolla lite vilken attityd man har..
Jag är också prylgalen och rätt märkesfixerad, men det kan ju lätt bli lite tjatigt om man måste framhäva det i precis varenda tråd man startar.
Dessutom utan nån som helst fundering på om det verkligen behövs, eller ens är bra för hästen.
När TS häst var 1 år skulle den ha alla möjliga täcken, som 3-åring var det benskydd i hagen och Flippan-bett för det är sååå snyggt..
Och så var det ju en förfrågan om vart man kan köpa en krubba i guld till sin pärla..
Det kan ju lätt bli lite löjeväckande menar jag.. Men fine, det roar ju en hel del.
Jag kommer inte klippa min 3-åring eftersom hon inte kommer att tränas så hårt i vinter.
Däremot tycker jag att det är upp till varje hästägare att få göra som man själv vill med sin häst så länge det inte är djurplågeri.
Mina hästar går ute hela vintern från 06- ca 19 varje dag utan täcke och har aldrig blivit sjuka av det. MEN de är vana vid att vara ute mycket.
Det roligaste jag vet är att köpa hästgrejor. Kunde tom köpa saker på mässor när jag inte hade häst i "fall att".Vilket har lett till att jag har grejor som inte är använda eftersom de inte passar de hästar jag har just idag. Kommer förhoppningsvis att använda dem någon gång när man köper ny häst.
Det är inte skitsnack. Grejen är att när folk förklarar varför det TS tänker göra (ha benskydd i hagen, klippa treåring) inte är en bra idé så blir TS defensiv, smått otrevlig och har minsann redan bestämt sig. Istället för att ta till sig den kunskap som hon får serverad här.
Klart att de flesta vill sina hästar väl, det är därför som man i trådar kan och bör ifrågasätta och gå utanför ämnet, dvs ge kunskap som underlättar för andra att faktiskt göra det de vill - det bästa för hästen.