Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej alla på forumet jag har fått problem med min foderhäst. Vi har haft henne i ca 3 veckor och det har inte varit några problem förens...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 230
Senast: Dalmas
·
R
Foder & Strö Har ett halvblodsto som jag inte ägt mer än några månader. Vid sidan har hon ett föl som snart ska börjas vänjas av. Nu har hon börjat...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: Raderad medlem 94602
·
Z
Hästvård försöker bedöma hullet på min häst men är skitkass :(, är hon i underhull? i vinter och vår var hon mager och benig men hon har gått...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 765
Senast: Zen
·
A
Hästvård Någon som har erfarenhet av kronisk grovtarmsinflammation /ulcerös kolit på hästar? Prognos, behandling ja allt värt att veta...
Svar
1
· Visningar
4 206
Senast: Snowball
·
Hästvård Jag måste väga mitt föl inför en kommande kastrering, tips mottages på hur jag ska göra. Han är snart 4 månader och måste kastreras på...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 899
Senast: mag
·
Foder & Strö Jag blev lite ledsen över min första halmbal iår, beklagade mig och har fått möjlighet att ta hand om en bunke riktigt gammalt hö OM jag...
Svar
7
· Visningar
3 449
Senast: ameo
·
D
Hästvård Hej Jag är ny här på bukefalos, så här är det, min 2 åring har fått diagnos pungbrock och jag vet inte nån annan som har det problemet...
Svar
7
· Visningar
1 940
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Okej, frågan kanske anses konstig men har funderat ett tag nu och tänkte kolla om någon här vet. Mina hästar, framförallt en av dem...
Svar
1
· Visningar
1 015
Senast: malumbub
·
A
Hästvård Skulle vilja veta om någon har en häst som blir mer taggad o hetsig om ni klipper den. Upplever det som att min häst blir påverkad ( se...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: Casacha
·
W
Hästvård Vi har precis röntgat min 3-åring från strålben till bakknän för att kolla ev. osteochondros,alla leder var ua. Vi röntgade även ryggen...
Svar
2
· Visningar
1 676
Senast: wrangler
·
Hästvård när slutar ni använda dem på sensommaren/höstkanten? När är solen inte längre så vass att hästen får mugg?
2
Svar
37
· Visningar
3 831
Senast: Highcat
·
P
Hästvård Jag får ibland rida en häst som brukar nicka. Har nyligen lärt mig att det kan innebära hälta och vet ej om jag vill rida denna häst...
Svar
18
· Visningar
2 289
M
Hästvård Nån som har riktig koll på om detta fortfarande finns som alt till pms hästar? Tog kontakt med de lokala vetrinärer som används till...
Svar
4
· Visningar
3 849
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har ett urgullit sto på 7 år. Hon är jätte snäll att hålla på med men kan va väldigt märrig ibland. Men just nu håller jag på bli...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: _L_
·
M
Hästvård hjälp mig finns det ett samband imellan dessa olika sår!! har ett fullblod på 13 år följande har hänt under en 2 veckors period...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: manhattan
·
S
Hästvård Jag vet verkligen inte hur ja ska göra.. Jag har ett new forest sto, ja rider henne 6 dagar i veckan, för instruktör två gånger. Hon har...
Svar
7
· Visningar
1 216
Hästvård Jag satt o tittade på reiningen på Eurosport igår kväll och det första som slog mig är att dessa rörelser måtte slita enormt på...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 141
Senast: Wild Rein
·
H
Hästvård Jag har hittat ett sto som jag har blivit totalt kär i! Ett maffigt ardennersto! Har inte varit och kollat på henne än men planerar...
Svar
9
· Visningar
1 489
Senast: HallonDoft
·
Foder & Strö Tänkte bara höra om det är några som inte lunchfodrar sina hästar? I stallet där min medryttar-häst står är det ingen lunchfodring, så...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 242
Senast: skogersson
·
Hästvård hallå alla! Ja behöver verkligen hjälp vad ja ska göra. Min hästs hovar är jätte dåliga. När hovslagaren kommer och ska verka och sätta...
Svar
7
· Visningar
1 435
Senast: arna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka