mag
Trådstartare
Sv: väga föl
tack för detta svar..precis så är det pest eller kolera. Jag har liksom inget val..
Vikten kommer givetvis imorgon när vi vägt, jag tippar på 100-120 kg. har även gjort en av dessa "formler" som finns nu och den säger att han ska väga 145 kg, men det tror jag knappast. Kan var kul att se hur mycket det slår fel.
// Maggan
Det är bara för att han ska kunna gå med mamma så länge som möjligt. Kastrationen är mer ett nödvändigt ont. Naturligtvis är kastrationen också ett stressmoment, men här gäller det att välja mellan pest och kolera. Avvänjning är ett större stressmoment och även om man som vissa (undertecknad inkluderat) har haft hinstungar gående med mamma till ett års ålder utan problem, så hjälper det inte eftersom faran att utveckla symptom inte är över då.
Carina på Silver Arabians
tack för detta svar..precis så är det pest eller kolera. Jag har liksom inget val..
Vikten kommer givetvis imorgon när vi vägt, jag tippar på 100-120 kg. har även gjort en av dessa "formler" som finns nu och den säger att han ska väga 145 kg, men det tror jag knappast. Kan var kul att se hur mycket det slår fel.
// Maggan