Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur har det gått till? Är det vanligt? Hon är en "lugn" häst som inte gör alltför mkt väsen av sig. Men stackarn hade förlorat båda...
Svar
5
· Visningar
1 419
Senast: Cut3Leo
·
Hästvård Nu är vi olyckliga. Ponnyn har haft en del torra sprickor i hovarna sen sommaren, och en djupnade och till vår förfäran så märkte vi nu...
Svar
5
· Visningar
2 352
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst fick för ca: 2 år sedan en laserbehandlig på bakbenet. Tänker dom flesta har hört talas om detta? Iaf efter det fick hon sår på...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: Anyo
·
Hästvård Verkar som om min tvååring håller på att få sin tredje hovböld. Veterinär är tillkallad förstås. Undrar om ni andra här har märkt att...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: Cornelia
·
Hästvård Edit: Rubikren ska givetvis vara HindRa älgflugor? Har ju hört om den hemska älgflugan men aldrig sett någon förrän idag. Den landade...
Svar
12
· Visningar
2 854
Senast: cahs
·
Hästvård Hej! Jag fick för en tid sedan rekommenderat för mig att ISPÅSAR är det allra bästa för att kyla efter träning. Man skulle lägga...
Svar
7
· Visningar
1 861
Senast: Lunketuss
·
F
Hästvård Vet inte om denna hamnade under rätt flik, flytta gärna i så fall. :o Är lite av en rookie här på bukefalos. Min lilla undran är då...
2
Svar
22
· Visningar
3 705
Senast: misen
·
Foder & Strö Jag börjar få ångest. Min andraskörd regnar booort. Det bara regnar och regnar så 'min bonde' har till sin stora stress inte fått in...
Svar
7
· Visningar
1 505
Hästvård Min fråga är hur många som har erfarenheter av en opererad patellaupphakning? Jag har hittat en kanonhäst :love:, en 7 åring utbildad...
Svar
7
· Visningar
1 454
Senast: Casteloro
·
N
Hästvård Vill vara anonym nu då jag vill slippa tråkiga komentarer MEN jag vill ha ERA åsikter och vad ni hade gjort. Fallet är följande En...
Svar
15
· Visningar
2 529
Senast: TantEster
·
Hästvård Hejsan Jag har en femårig shetlandsvalack som kliar sig något extremt. Sommaren har gått relativt bra med flugtäcke och Ultra Shield...
Svar
14
· Visningar
3 910
Senast: Thora
·
M
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av detta hos sin valack? Det är ju bekant att det händer ibland när hästen är avslappnad eller kissnödig...
Svar
5
· Visningar
1 343
Senast: anonym1
·
M
Hästvård Hej allihopa! Jag behöver verkligen hjälp med dehär problemet; Jag har ett sto på 165. Menes ben "knäcker" när hon går efter...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: anonym1
·
Hästvård Nu vill jag veta allt om överproduktion av magsyra (GYLLE, se hit!!!). Vad är det för symptom, hur utfodrar man för att minska problemen...
2
Svar
33
· Visningar
7 476
Senast: lundsbo
·
Hästvård När använder du kyla respektive värme? Tänker då på alla preparat som finns att använda till hästen. Exempelvis, vad ska jag använda...
Svar
4
· Visningar
3 187
Senast: Tagliabue
·
L
Hästvård Här i stallet har vi nyss fått hem ännu en islandshäst som har kraftigt eksem. De förra ägarna har inte tagit hand om eksemet vilket gör...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
17 645
Senast: Marvin
·
V
Hästvård Min ena häst börjar nu bli lite till åren och jag vill gärna besiktiga han för att kolla igenom han. Jag misstänker inte att det är...
Svar
11
· Visningar
1 593
Senast: MaRomer
·
Hästvård Hur fasiken gör jag?! :p Mäter omkrets precis bakom framben, men sen? Det står cm (omkrets), lbs, kgs, height (hands) Hur liksom...
Svar
15
· Visningar
1 862
Senast: Silkisif
·
S
Hästvård Det är så att min häst helt plötsligt blev halt en dag nu för 3 dagar sedan. Hon är inte varm och inte svullen i något ben. Dock så har...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Speedway
·
Foder & Strö Inleder med att tala om att jag helst vill ha svar från Er med koll på hösilage, skörd, kvalité osv... Jag bokade andraskörden hos en...
Svar
1
· Visningar
944
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka