Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö Det finns säkert redan en sådan här tråd! Jag undrar lite vad ni ger era fullblod för mat? Jag har ett 3-årigt fullblod på ca... 2
Svar
31
· Visningar
5 082
Senast: Dannyboy
·
Foder & Strö Från en kompis som undrar: Kan Lusern ge energi som ger pigghet ? Jag har ingen aning eftersom jag aldrig behövt ta reda på sånt.
Svar
11
· Visningar
1 174
Hästvård Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det här, har provat diverse olika lösningar, det har blivit till det bättre men det är inte...
Svar
8
· Visningar
2 958
Senast: Pettsson
·
E
Hästvård Hejsan, har kollat runt nu på färgade träns till min B-ponny men det jag hittar är träns i dålig kvalite eller verkligen skrikrosa...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: e-meliie
·
Foder & Strö Har precis fått hemm ett parti hösilage, från annan leverantör en vår vanliga. Höet har en stark doft av något som påminner om tjära...
Svar
2
· Visningar
964
Foder & Strö För ett tag sedan deltog jag i en foderdiskussion och då kom Betfor på tal. Den människan sa då att Betfor gynnar eksem och att man...
Svar
3
· Visningar
1 767
Hästvård Hej! Klippte min dam häromdagen då hon redan hunnit bli riktigt luddig. Hon brukar bli ganska grå i färgen när hon klipps annars, är...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: minimal
·
Hästvård Jag har en häst som lätt faller in i ett snett rörelsemönster. Har av kiropraktorer fått konstaterat att det är ett SI-ledsproblem. För... 2
Svar
22
· Visningar
2 611
Senast: Speedway
·
L
Hästvård Jag undrar varför det är så viktigt att röntga en häst som haft fång. Är det för att se hur lång vila hästen behöver eller kan man... 2
Svar
27
· Visningar
5 113
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Jag har ett dilemma och skulle behöva lite råd. I början av maj detta år konstaterades det att mitt 19åriga sto hade två mindre...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: lillaP
·
Hästvård Jag undrar om man kan lämna tillbaka överbliven medicin på något sätt? Jag har tex ca 50st påsar "butta" visst kan det vara bra att ha...
Svar
6
· Visningar
2 293
Senast: Rosett
·
Hästvård Hejsan! Jag har fått hem ett halvblod som är väldigt överviktigt, han har gått ner en del nu under sommaren. Men nu när dom står inne...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: voltigehoppare
·
Hästvård I lördags hände det att en häst i mitt stall bara kollapsade inne i sin box. Han var orolig innan och föll plötsligt bara ihop i en hög... 2
Svar
38
· Visningar
7 784
Hästvård Jag har en oroskänsla angående min foderhäst. Hästen i fråga är ett 14 år gammalt halvblod. Världens goaste och snällaste häst som...
Svar
13
· Visningar
2 503
Hästvård Hur har det gått till? Är det vanligt? Hon är en "lugn" häst som inte gör alltför mkt väsen av sig. Men stackarn hade förlorat båda...
Svar
5
· Visningar
1 419
Senast: Cut3Leo
·
Hästvård Nu är vi olyckliga. Ponnyn har haft en del torra sprickor i hovarna sen sommaren, och en djupnade och till vår förfäran så märkte vi nu...
Svar
5
· Visningar
2 359
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst fick för ca: 2 år sedan en laserbehandlig på bakbenet. Tänker dom flesta har hört talas om detta? Iaf efter det fick hon sår på...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: Anyo
·
Hästvård Verkar som om min tvååring håller på att få sin tredje hovböld. Veterinär är tillkallad förstås. Undrar om ni andra här har märkt att...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: Cornelia
·
Hästvård Edit: Rubikren ska givetvis vara HindRa älgflugor? Har ju hört om den hemska älgflugan men aldrig sett någon förrän idag. Den landade...
Svar
12
· Visningar
2 854
Senast: cahs
·
Hästvård Hej! Jag fick för en tid sedan rekommenderat för mig att ISPÅSAR är det allra bästa för att kyla efter träning. Man skulle lägga...
Svar
7
· Visningar
1 861
Senast: Lunketuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare