Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har ni klippt era hästar än? Bilder! När är det dax? Jag klippte min unghäst för första gången och hon blev så fin!
Svar
17
· Visningar
1 887
Senast: Tagliabue
·
Q
Hästvård Funderade idag på normalvikten för min ponny och idag kom det upp i en tråd jag läste i. Hur vet man egentligen vad hästar "borde"...
Svar
3
· Visningar
8 457
Senast: Pallen
·
Hästvård Har lite funderingar på att åka och röntga framhovarna på "min" häst. Hon hade fång för flera flera år sen,och fick då en...
Svar
9
· Visningar
2 106
Senast: arabia
·
A
Hästvård Detta med benställningar är svårt! Under helgen så träffade jag en bekant och dennes häst. Hästen är visad som ung och har sagts...
Svar
2
· Visningar
3 013
Senast: Alba
·
Foder & Strö Vet att betfor är fiberrikt och kan viss del jämnställas med grovfoder. Min häst är bara 18 år men har väldigt nedslitna tänder:(. För...
Svar
16
· Visningar
2 941
Senast: Elaine
·
Hästvård Hejsan! Min häst har varit halt i ca 4 veckor, efter en busrunda i hagen då hon selt av sig skon på vänster framben. Dagen efter var...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: ujent96
·
Hästvård Min häst har fått sån hosta , så det låter som han kräks. Vet har varit hit och tempat och lyssnat på hjärta, lungor. Men det var inget...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: mackan
·
Hästvård Har sökt här på Buke och på lite andra ställen på nätet, men får inget grepp om denna sjukdom. Är den ärftlig eller hur uppkommer den ...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: Baremeg
·
E
Foder & Strö har en häst jag söker mineraler till han är under hård tränning körs ca 1,5 mil varannan dag det är en travare kan nån rekomendera nån...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: Trollungen
·
A
Foder & Strö Vad är det i frostgräset som orsakar kolik? (om det nu stämmer att det KAN orsaka kolik men flera fall här hemma har fått det som...
Svar
5
· Visningar
2 281
Senast: anni0001
·
Foder & Strö Nu har jag ruttnat till rejält på ägarna och den så kallade personalen i mitt stall. Vi har fått in (egenproducerat utav gårdsägarna)...
Svar
3
· Visningar
1 555
Senast: Mynta2
·
Q
Hästvård En fråga om bantning. Hos människor heter det ju att det inte är bra att tappa i vikt för fort. i viss mån reglerar ju kroppen det...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: sthu
·
Hästvård Jag har en fryslort till häst! :crazy: Jag har förut aldrig haft täcke på någon häst jag ägt sommartid när det regnar, men min...
Svar
10
· Visningar
4 130
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Är det tillrådligt att ge en häst som haft foderstrupsförstoppning pelleterat foder? Hon klarar inte lusernhack; ska jag byta mot...
Svar
5
· Visningar
1 265
Hästvård min 15-åring sväller uvanför kotan på höger bak efter hon har blivit riden. ömmar inte, haltar inte, visar inta orenhet eller obehag...
Svar
11
· Visningar
1 411
Senast: oxo
·
Hästvård Jaha lite råd tack.. Efter lite om och men har det framkommit att min nya häst (hbl 7 år) enligt uppgift är fullt vaccinerad men...
2
Svar
21
· Visningar
2 350
Senast: Andorra
·
Hästvård mitt 17-åriga halvblodsto fick en vårta på mulen tidigt i sommras, sedan har ökat på . Det var en av vårtorna som var såpass stora så...
Svar
7
· Visningar
5 056
B
Hästvård Hej! Ska in med hästen i veckan för glukosbelastning och provtagning för ev. fettnekros (har en mkt hård/bulig nacke). Är det någon...
2
Svar
35
· Visningar
7 827
Senast: Santoxen
·
N
Hästvård Jag vet inte riktigt om det här var rätt tråd att göra inlägget i, men jag gör det. Jag vet inte vad jag ska göra, min häst...
2
Svar
21
· Visningar
2 956
Senast: axel
·
Foder & Strö Jag får hem en ny pålle på Lördag, en fjording på 3 år. Inridning ska påbörjas så fort vi lärt känna varandra, men det tar ju lång tid...
Svar
17
· Visningar
1 946
Senast: Nomina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka