Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Om ni hade ett silage på 33 smrp och 9,3 MJ, till lättfödd häst, hur hade ni bäst fodrat.... vet att det inte är optimalt men behöver...
Svar
17
· Visningar
3 371
Senast: Kirre
·
Hästvård Min underbara pålle har jag haft i ett år nu. Förra hästen hade en lång och brokig historia tillsammans med mig där jag tillslut valde...
Svar
14
· Visningar
6 626
Senast: Lazio
·
B
Foder & Strö För att hjälpa känslig hud vid pälssättning? Alla råd och rön är så fruktansvärt olika! Vet att hästen producerar eget B-vitamin i...
Svar
4
· Visningar
2 273
Senast: Mariaauto
·
A
Hästvård hej! behöver en oklippt häst ha täcke i transporten på hösten?? i så fall vilket täcke?? tack :laugh:
Svar
11
· Visningar
1 876
Hästvård Frågan kom upp idag då min syster berättade om en bekant som lämnade sin häst, Z, på träning hos en hoppryttare. Ägaren till Z bad...
2
Svar
37
· Visningar
5 318
Senast: Janey
·
Foder & Strö Jag behöver bollplank. Beroende på vilka rekommendationer man går efter baseras ju uträkningen av hästens proteinbehov på olika saker. I...
Svar
5
· Visningar
1 264
Senast: SaraXX
·
D
Foder & Strö Det finns säkert redan en sådan här tråd! Jag undrar lite vad ni ger era fullblod för mat? Jag har ett 3-årigt fullblod på ca...
2
Svar
31
· Visningar
5 076
Senast: Dannyboy
·
Foder & Strö Från en kompis som undrar: Kan Lusern ge energi som ger pigghet ? Jag har ingen aning eftersom jag aldrig behövt ta reda på sånt.
Svar
11
· Visningar
1 173
Hästvård Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det här, har provat diverse olika lösningar, det har blivit till det bättre men det är inte...
Svar
8
· Visningar
2 955
Senast: Pettsson
·
E
Hästvård Hejsan, har kollat runt nu på färgade träns till min B-ponny men det jag hittar är träns i dålig kvalite eller verkligen skrikrosa...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: e-meliie
·
Foder & Strö Har precis fått hemm ett parti hösilage, från annan leverantör en vår vanliga. Höet har en stark doft av något som påminner om tjära...
Svar
2
· Visningar
964
Foder & Strö För ett tag sedan deltog jag i en foderdiskussion och då kom Betfor på tal. Den människan sa då att Betfor gynnar eksem och att man...
Svar
3
· Visningar
1 766
Hästvård Hej! Klippte min dam häromdagen då hon redan hunnit bli riktigt luddig. Hon brukar bli ganska grå i färgen när hon klipps annars, är...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: minimal
·
Hästvård Jag har en häst som lätt faller in i ett snett rörelsemönster. Har av kiropraktorer fått konstaterat att det är ett SI-ledsproblem. För...
2
Svar
22
· Visningar
2 609
Senast: Speedway
·
L
Hästvård Jag undrar varför det är så viktigt att röntga en häst som haft fång. Är det för att se hur lång vila hästen behöver eller kan man...
2
Svar
27
· Visningar
5 108
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Jag har ett dilemma och skulle behöva lite råd. I början av maj detta år konstaterades det att mitt 19åriga sto hade två mindre...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: lillaP
·
Hästvård Jag undrar om man kan lämna tillbaka överbliven medicin på något sätt? Jag har tex ca 50st påsar "butta" visst kan det vara bra att ha...
Svar
6
· Visningar
2 287
Senast: Rosett
·
Hästvård Hejsan! Jag har fått hem ett halvblod som är väldigt överviktigt, han har gått ner en del nu under sommaren. Men nu när dom står inne...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: voltigehoppare
·
Hästvård I lördags hände det att en häst i mitt stall bara kollapsade inne i sin box. Han var orolig innan och föll plötsligt bara ihop i en hög...
2
Svar
38
· Visningar
7 774
Hästvård Jag har en oroskänsla angående min foderhäst. Hästen i fråga är ett 14 år gammalt halvblod. Världens goaste och snällaste häst som...
Svar
13
· Visningar
2 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka