Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Min häst har under det dryga året i min ägo bytat sida på manen två gånger! Varför? Är detta vanligt?
Svar
9
· Visningar
1 363
Senast: Angel
·
I
Hästvård Medför det några risker att vaccinera en 26åring som inte blivit vaccinerad på 20 år?(hästinfluensa) /Ida
Svar
6
· Visningar
1 190
Senast: Trollsan
·
Hästvård Har en x-travarvalack som gått på bana i hela sitt liv. Har nu sedan 1 år varit ridhäst i den mån det går :| Nu till min fråga; Han...
Svar
7
· Visningar
1 274
Senast: Wacero
·
Hästvård Jag har de senaste åren haft avelston och unghästar på lösdrift och är väldigt nöjd med detta. I år skulle jag vilja ha fler hästar...
Svar
14
· Visningar
1 802
Senast: Hæst
·
N
Hästvård Har precis köpt en häst som visa sig ha haft harhas som 2 åring och blev behandlad för detta. Men nu är han halt av någon anledning och...
Svar
15
· Visningar
6 794
Senast: Nobbe
·
Foder & Strö Jag brukar ställa ut en rundbal med hö/hösilage i hagen under vinterhalvåret. Och nu är min fråga: - Är det för tidigt att börja...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: elarn
·
G
Foder & Strö Jag har suttit här och ringt runt till lite bönder här i närheten. Då hittade jag en som sålde en blandning av 50% vete, 25% havre och...
Svar
13
· Visningar
5 868
Senast: mul
·
E
Hästvård Någon som har några bra tips på bakteriedödande salvor som är bra att smörja på småsår?
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: Miaa
·
Hästvård Har en häst med konstaterad hovbroskförbening i båda hovarna, mest i vänster. Det är 9-årig korsning Tinker/Nordsvensk, men jag...
Svar
12
· Visningar
1 834
Senast: coari
·
L
Hästvård Hej Våra hästar i morse var en aning lösa i magen. Det dom är krafft grund och krafft blå miner och hö ensilage. Detta har dom ätit...
Svar
11
· Visningar
1 088
Senast: Lillan09
·
Hästvård Jag måste nu klippa hästen då de inte ens går att skritta utan att de ser ut som om hon badat. Men jag vill bara klippa halsen, hon ska...
Svar
2
· Visningar
1 139
Senast: Pubriacones
·
Hästvård Har en liten fundering, min häst som jag har på foder har ett överben på ena frambenet och jag har fått order att ha benskydd fram i...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: Blomskan
·
Hästvård Nu har jag ett problem och tänkte se om någon har tips eller erfarenheter. Min häst har efter ridning fått knölar på ryggen, lite...
2
Svar
25
· Visningar
2 944
Senast: Laguna
·
Foder & Strö Är det någon som vet om man kan kombinera dessa två örtblandningar? Typ ge en dl Stroppy M och en dl Placid? Tacksam för svar! :) (har...
Svar
3
· Visningar
1 454
Senast: Nyrelski
·
Hästvård Min häst lider av shivering och har normalt inga problem med det så länge hon inte blir för kall om ryggen/rumpan. Jag tycker inte att...
Svar
19
· Visningar
2 297
Senast: muppia
·
Hästvård Har nyligen skaffat mig en ny häst och har precis börjat stalla in dom på nätterna. Har märkt att han blir blöt runt munnen när han har...
Svar
14
· Visningar
2 646
Senast: tigerflicka
·
Hästvård Min häst hade lite feber i slutet av förra veckan, ingen farlig temp, men ändå så pass hög att ridning inte var aktuell. Har istället...
Svar
6
· Visningar
1 173
Senast: mackan
·
M
Foder & Strö Överväger att blanda i lite melass i mitt underbara melassfria hackade lusern som jag (men tyvärr inte hästen) gillar. Eller snarare...
2
Svar
28
· Visningar
6 089
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Funderade på att klippa ett mönster på min hästs bakben/länd. Men jag insåg att oftast så är en häst klippt och man har sparat päls som...
Svar
2
· Visningar
3 397
Senast: Presto
·
Hästvård Mitt fullblod har fått regnskållor på rygg ben och lite i ansiktet, Köpt lactasydtvål som jag ska tvätta henne med, har hört att det ska...
Svar
11
· Visningar
2 920

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka