Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Hej! Min höanalys är kass så jag behöver lite hjälp.... Energinivån ligger på 8,4 MJ och smältbart råprotein på endast 27g/kg...
Svar
3
· Visningar
917
Foder & Strö Rubriken blev ingen höjdare, skyller på dålig sömn inatt :angel: Jag inbillar mig att jag läst någonstans att man ska undvika...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Snowball
·
Hästvård Vad och hur gör man? Hästen ifråga hade en mamma med liknande beteende och humör. Hästen har tyvärr åkt runt till olika ställen, men...
Svar
1
· Visningar
1 016
Senast: sissu
·
G
Hästvård Hej, jag har en gammal new forest ponny med tjurnacke. Han har blivit väldigt stel i höger sida av halsen. Han vill inte alls gå böjd i...
Svar
15
· Visningar
5 484
Senast: Heero
·
Hästvård I mitt område där jag bor löper det omkring en outbildad hovslagare som skor snett och vint, ljuger att h*n har utbildning, att h*n ska...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 530
Senast: Heero
·
Foder & Strö Jag läste en artikel om finmaskigt hönät (4 cm. rutor) som gjorde det svårare för hästarna att äta upp allt foder på en gång. Det var...
2
Svar
39
· Visningar
6 216
Senast: Argona
·
Foder & Strö Min pålle kommer komma hem i vinter och jag anar att hon är väldigt svårfödd. Jag har läst massa om foder för att kunna få upp henne i...
Svar
18
· Visningar
2 027
Senast: Elina8
·
P
Hästvård min gamling ,22år,kallblods korsning, hade fula bölder på kroppen när jag tog in honom ikväll... de var inte hårda men när man drog...
Svar
5
· Visningar
1 848
Senast: Pula
·
M
Hästvård Jag masserar min häst regelbundet överallt nästan med arnika linement. Men så var det en i stallet då som sa att man absolut inte på...
2 3
Svar
43
· Visningar
15 012
Senast: Snowball
·
Hästvård Vad kan ekollonförgiftning ge för symtom? Kan hästarna bli förgiftade av att äta grenar o löv från ek (utan ollon)
Svar
6
· Visningar
3 318
Senast: sissu
·
Foder & Strö Har lite frågor angående vad jag stoppar i pållen. 1. Vad är att föredra, hel eller krossad havre, varför? 2. Hur lång hållbarhet är...
Svar
7
· Visningar
1 282
Q
Foder & Strö Sant eller falskt? Vad tycker du?
2
Svar
26
· Visningar
2 602
Foder & Strö Jag har fått min höanalys. Har bra hö med bra värden, är mycket nöjd! :laugh: Min häst står sedan ett par år på fri tillgång hö, har...
Svar
4
· Visningar
1 579
M
Hästvård Min häst är inte halt och är vanligt vis aldrig svullen eller varm i senorna. Jag rider nästan alltid på eftermiddagen och då är senorna...
Svar
6
· Visningar
1 620
Senast: Silkisif
·
P
Hästvård Vi har några shettisar som går i lösdrift året om. Dom får ju tjock päls på vintern och har aldrig haft några täcken. Nu har vi skaffat...
Svar
7
· Visningar
1 771
Senast: Seabaz
·
G
Foder & Strö Mitt gamla sto på 18 år är dräktig i 3e månaden. Hon har fått väldigt dålig päls de senaste veckorna men är för övrigt pigg och glad...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: Miaa
·
Hästvård ... vad händer? De nya reglerna säger ju att hästpasset inte får vara mer än 3 timmar bort från hästen. Vad händer om någon kollar det...
Svar
6
· Visningar
1 309
Senast: Trix
·
Hästvård Vi hade en diskussion ikväll om att klippa hästarna. Vi helklipper inte utan oftast någon form av spårklippning. Då är frågan, gör...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 787
Senast: steve
·
C
Foder & Strö Höensilaget jag ska ge åt hästarna innehåller på tok för lite protein så jag ska även ge soja åt dom. Än så länge så betar dom helt och...
Svar
2
· Visningar
1 008
Foder & Strö Ska flytta ettåringen där det ingår max 10 kg/dag. Saken hör till den att det är en lösdrift, alltså är det svårt för mig att veta att...
Svar
10
· Visningar
1 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka