Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ett halvblodssto som faller ur mer & mer. Just nu ser man tydligt ryggraden, korset & musklernas infästning i bakdelen. Hon ser...
Svar
5
· Visningar
1 411
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Jag är lite förbryllad över min häst just nu. Igår när jag kom till stallet för att släppa ut hästarna hade han haft ungefär en...
Svar
13
· Visningar
1 556
Senast: Shaklima
·
S
Hästvård Någon som kan svara på denna ständiga frågan ? Varför sparar man trekanten vid svansroten när man klipper hästen ?
Svar
9
· Visningar
1 470
Senast: Nominous
·
B
Hästvård Har dykt upp lite problem... Har tävling fre-sön i helgen. Och tävling nästa söndag (3e oktober). Hästens vaccination går ut den 2a...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: gylle
·
L
Hästvård Hejsan, jag måste bara fråga.. Vad är triangelmärkt och vad har det för betydelse? Tack i för hand :)
Svar
15
· Visningar
3 744
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Vet inte om det här hamnade rätt men provar... Jag har mina hästar inackoderade där fri tillgång på hö ingår i stallhyran. Idag...
Svar
15
· Visningar
1 648
  • Låst
Hästvård Har en liten snabb fråga angående avmaskning och träckprov. Hur tar jag träckprov? Vart ska det skickas och hur ska det paketeras...
Svar
6
· Visningar
912
E
Hästvård Har en gammal travare/halvblod som för 5 dagar sen blev smått halt, vä fram, i traven när vi red på ett gärde. 2 dagar senare upptäckte...
Svar
2
· Visningar
1 545
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst har ett sår på hasspetsen, ca 4x1x1 cm. Första två dagarna tvättade jag enligt veterinären rent, la i penicillinsalva och...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: Equus
·
Hästvård om en häst har haft borelia, blir den mer känslig mot det i framtiden då? :)
Svar
1
· Visningar
741
Hästvård Jaha, då var det dags igen. :cry: Min häst har dassig hovkvalitet och har haft problem med tappskor förut. Nu har jag en ny...
2
Svar
23
· Visningar
3 209
Foder & Strö Det verkar som att min häst har ett väldigt högt saltbehov. Hon svettas ganska mycket när hon blir riden, även om hon inte blir särskilt...
Svar
1
· Visningar
965
Senast: cahs
·
L
Hästvård Hej Har läst på äldre trådar kring ringkota, men det står olika och jag blir osäker. Vad är ringkota? Kommer det från pålagring i...
Svar
4
· Visningar
14 965
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Hur gör jag för att räkna om råprotein till smältbart råprotein? Går det ens? Det gäller ett foder som egentligen är till ungnöt men som...
Svar
4
· Visningar
1 426
T
Hästvård Skriv här! Vore intressant att veta hur många svar och visningar det blir eftersom det är ett så kallat muggår i år. Skriv kort om hur...
2 3
Svar
52
· Visningar
25 250
Senast: candelia
·
E
Foder & Strö Vet att många av er kan räkna ut fodermäng efter olika värden etc. Jag har tyvärr inte den kunskapen efter många års hästhållning...
Svar
1
· Visningar
979
Senast: Mynta2
·
Hästvård Vad kostar det att kastrera en shettishingst på ett ungefär:confused:
Svar
4
· Visningar
990
Senast: incognito
·
Hästvård Var och tittade på en tjejs ponny igår och som alltid så måste jag kolla hovarna. Reagerade på att skorna inte satt med traktarmarna i...
Svar
9
· Visningar
2 432
Senast: Andorra
·
Hästvård Min 8 åriga halvblodsvalack har sedan en tid tillbaka haft lite problem med magen, det är ofta som det rinner som vätska från rumpan på...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 124
Senast: Isee
·
Hästvård Behöver råd hur jag ska gå tillväga. Jag har en häst som kan nicka/halta till ibland när man är ute och rider. Om man longerar henne...
2
Svar
37
· Visningar
3 334
Senast: Limelight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka