T
tello
Sv: Har du mugg och eller rasp på din häst?
Min häst har också kliat sig i svansen och sedan kom muggen och raspen. En kompis häst (inte i mitt stall) har kliat av sig både man och svans och är ingen vacker syn längre. De är helt hundra på att det beror på Switchen. Efter att de tog på det har hästen kliat sig. De har fått hjälp av vet.
Jag tog på min häst Switch i somras vilket han aldrig har haft på sig förrut. Kan det ha ett samband? Jag kommer i vilket fall som helst aldrig mer att använda det giftet! Jag har hört att det är framtaget för nöt och inte för häst. Dessutom är det utrustat med varning för att det är miljöfarligt avfall, och miljöfarliga avfall ska jag aldrig mer hälla över min häst. Men det är ju vad jag tycker, jag repekterar er som vill använda det. Det var bara en liten utsvävning från ämnet.
Usch, nu blev jag nervös att min häst har fotskabb Helt symptomfri på sommaren och sen kommer det på hösten, bara på frambenen längs skenbenet.. I karleden har hon ingenting, har aldrig haft heller. Börjar som vita små flagor.
Låter man det "växa" blir det gulbruna skorpor på hela benet, huden spricker och det blöder.
Därför klipper jag bort hovskägget på de drabbade ställena och tvättar med fotsalt och har sedan på salcyvase-salva.
Hon har alltid varit mjällig i man och svans, mest svansen. Har behandlat med Switch på sommaren i flera år, i somras använde vi Flusa.
Men "skorvet" i svansroten har inte försvunnit för det så det kanske inte är skabb ändå?
Har även tvätta svansen noga med Hexocil men det hjälper inte.
Hon kliar alltid svansen mycket på hösten, i september ungefär.
Sen slutar hon klia och så kommer "raspen" på frambenen.
Huga, måste läsa mer om fotskabb jag
Min häst har också kliat sig i svansen och sedan kom muggen och raspen. En kompis häst (inte i mitt stall) har kliat av sig både man och svans och är ingen vacker syn längre. De är helt hundra på att det beror på Switchen. Efter att de tog på det har hästen kliat sig. De har fått hjälp av vet.
Jag tog på min häst Switch i somras vilket han aldrig har haft på sig förrut. Kan det ha ett samband? Jag kommer i vilket fall som helst aldrig mer att använda det giftet! Jag har hört att det är framtaget för nöt och inte för häst. Dessutom är det utrustat med varning för att det är miljöfarligt avfall, och miljöfarliga avfall ska jag aldrig mer hälla över min häst. Men det är ju vad jag tycker, jag repekterar er som vill använda det. Det var bara en liten utsvävning från ämnet.