Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har ett sår på hasspetsen, ca 4x1x1 cm. Första två dagarna tvättade jag enligt veterinären rent, la i penicillinsalva och...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: Equus
·
Hästvård om en häst har haft borelia, blir den mer känslig mot det i framtiden då? :)
Svar
1
· Visningar
741
Hästvård Jaha, då var det dags igen. :cry: Min häst har dassig hovkvalitet och har haft problem med tappskor förut. Nu har jag en ny... 2
Svar
23
· Visningar
3 209
Foder & Strö Det verkar som att min häst har ett väldigt högt saltbehov. Hon svettas ganska mycket när hon blir riden, även om hon inte blir särskilt...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: cahs
·
L
Hästvård Hej Har läst på äldre trådar kring ringkota, men det står olika och jag blir osäker. Vad är ringkota? Kommer det från pålagring i...
Svar
4
· Visningar
14 995
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Hur gör jag för att räkna om råprotein till smältbart råprotein? Går det ens? Det gäller ett foder som egentligen är till ungnöt men som...
Svar
4
· Visningar
1 432
T
Hästvård Skriv här! Vore intressant att veta hur många svar och visningar det blir eftersom det är ett så kallat muggår i år. Skriv kort om hur... 2 3
Svar
52
· Visningar
25 256
Senast: candelia
·
E
Foder & Strö Vet att många av er kan räkna ut fodermäng efter olika värden etc. Jag har tyvärr inte den kunskapen efter många års hästhållning...
Svar
1
· Visningar
982
Senast: Mynta2
·
Hästvård Vad kostar det att kastrera en shettishingst på ett ungefär:confused:
Svar
4
· Visningar
990
Senast: incognito
·
Hästvård Var och tittade på en tjejs ponny igår och som alltid så måste jag kolla hovarna. Reagerade på att skorna inte satt med traktarmarna i...
Svar
9
· Visningar
2 437
Senast: Andorra
·
Hästvård Min 8 åriga halvblodsvalack har sedan en tid tillbaka haft lite problem med magen, det är ofta som det rinner som vätska från rumpan på... 2 3
Svar
58
· Visningar
12 133
Senast: Isee
·
Hästvård Behöver råd hur jag ska gå tillväga. Jag har en häst som kan nicka/halta till ibland när man är ute och rider. Om man longerar henne... 2
Svar
37
· Visningar
3 341
Senast: Limelight
·
C
Hästvård Jag har en treårig vallack. Han är mycket körd och hanterad. Han är en (rightbrain introvert) kolugn häst på ytan och jag uppfattar...
Svar
10
· Visningar
1 487
Senast: _L_
·
Hästvård hittade en "bula" liksom lite mellan frambenen. och sen dagen därpå hittade jag en till bula mer rakt fram på bogen. båda bulorna är...
Svar
9
· Visningar
1 606
Senast: Anyo
·
Foder & Strö Någon som kan rekommendera en bra bok där det står (relativt lättfattligt) om foderstater och hur man räknar ut dem? Spelar ingen...
Svar
8
· Visningar
1 766
Senast: Matinee
·
Foder & Strö Min häst kan inte äta kraftfoder av något slag, han äter enbart hö samt linfrö+lite betfor. Tyvärr får han i sig för lite proteiner...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Snowball
·
Foder & Strö I år har stallets hö en kvot på 3,1 vilket ställer till en del bekymmer. Hur jag än räknar och letar bra kompletteringsfoder så får...
Svar
13
· Visningar
1 854
B
Hästvård Ja, hur brukar det se ut? Hästen sprutades i två leder torsdags, ska på återbesök om en månad. Boxvila två dagar, sedan får hon gå...
Svar
2
· Visningar
1 082
Hästvård Hej, Jag har en fråga. Jag har bott nu 3år i Sverige och den vädret är mycket annars den som i Nederländerna var jag kommer från. Nu... 2
Svar
24
· Visningar
3 168
Senast: _Amazing_
·
Foder & Strö Går det eller är det totalt förkastligt? :confused: Jag har fått en påse sådana, men ingen i familjen klarar med att äta de äckliga...
Svar
6
· Visningar
1 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka