Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Jag har en treårig vallack. Han är mycket körd och hanterad. Han är en (rightbrain introvert) kolugn häst på ytan och jag uppfattar...
Svar
10
· Visningar
1 487
Senast: _L_
·
Hästvård hittade en "bula" liksom lite mellan frambenen. och sen dagen därpå hittade jag en till bula mer rakt fram på bogen. båda bulorna är...
Svar
9
· Visningar
1 605
Senast: Anyo
·
Foder & Strö Någon som kan rekommendera en bra bok där det står (relativt lättfattligt) om foderstater och hur man räknar ut dem? Spelar ingen...
Svar
8
· Visningar
1 766
Senast: Matinee
·
Foder & Strö Min häst kan inte äta kraftfoder av något slag, han äter enbart hö samt linfrö+lite betfor. Tyvärr får han i sig för lite proteiner...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Snowball
·
Foder & Strö I år har stallets hö en kvot på 3,1 vilket ställer till en del bekymmer. Hur jag än räknar och letar bra kompletteringsfoder så får...
Svar
13
· Visningar
1 853
B
Hästvård Ja, hur brukar det se ut? Hästen sprutades i två leder torsdags, ska på återbesök om en månad. Boxvila två dagar, sedan får hon gå...
Svar
2
· Visningar
1 082
Hästvård Hej, Jag har en fråga. Jag har bott nu 3år i Sverige och den vädret är mycket annars den som i Nederländerna var jag kommer från. Nu...
2
Svar
24
· Visningar
3 168
Senast: _Amazing_
·
Foder & Strö Går det eller är det totalt förkastligt? :confused: Jag har fått en påse sådana, men ingen i familjen klarar med att äta de äckliga...
Svar
6
· Visningar
1 599
Hästvård En häst som ska sättas i gång efter en ligamentskada, bör den ridas på hårt eller mjut underlag? Eller både och? Mvh Jofta
Svar
2
· Visningar
885
Senast: Jofta
·
I
Foder & Strö Konstig rubrik kanske, men nu undrar jag om man kan ge hästen något fodertillskott då hon har svårare att muskla sig nu när hon är äldre...
Svar
12
· Visningar
2 379
Senast: thalia7
·
Hästvård Idag när jag kom ut i hagen som vanligt så kommer ena hästen upp haltandes. Vänster fram får jag det till, varm i kotan, ömmar något...
Svar
6
· Visningar
1 671
Senast: Limelight
·
Hästvård Eller ja,kankse inte så mystisk egentligen men men. Och pga sina randiga och rutiga skäl brukar jag undvika att fråga här på Buke men...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: amkm
·
A
Hästvård Ni som vet hur allvarligt är struppipning ? Hästen ifråga är opererad för ett halvår sen och har inga besvär idag. Brukar det återkomma...
Svar
2
· Visningar
1 727
Senast: keramin
·
Foder & Strö hejsan!:laugh: Jo jag har ett fullblod.han har har svårt att gå upp i vikt. Tänkte börja ge honom grov 90 men har lite frågor om de...
Svar
4
· Visningar
1 229
Foder & Strö Hej hopp! För några dagar sen sneglade jag på de andra hästarnas foderstater och såg då till min stora förvåning att de andras hästar...
2
Svar
23
· Visningar
2 945
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Vet att jag kanske får blandade svar, men har ändå en fråga...Även påhopp kommer säkert, men vill ha råd till det bästa... Hur länge...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 932
Senast: giffan
·
Foder & Strö ...att ge två lättfödda kallblod (18 och 2,5 år) ca 17 kg hö att dela på per dygn? De går på lösdrift. De kommer även att ha fri...
Svar
11
· Visningar
1 093
Senast: Luna10
·
M
Hästvård Har ett piggt och fräscht halvblodssto på snart 27 år som sista tiden varit inte halt men inte heller helt fräsch alla dagar. Har fått...
2
Svar
39
· Visningar
5 691
Hästvård Resekonstnaden ersätts inte på veterinärvårdsförsäkringen (om man inte har tillägg) Har inte tänkt på detta innan för enda gången jag...
2
Svar
38
· Visningar
3 749
Senast: bigganl
·
Hästvård Jag har en fölunge på nu 4 månader. Hennes lymfa knölar mellan ganascher är vissa dagar svullna och lite hårda och kan nästa dag vara...
Svar
11
· Visningar
2 884
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka