Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En häst som ska sättas i gång efter en ligamentskada, bör den ridas på hårt eller mjut underlag? Eller både och? Mvh Jofta
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Jofta
·
I
Foder & Strö Konstig rubrik kanske, men nu undrar jag om man kan ge hästen något fodertillskott då hon har svårare att muskla sig nu när hon är äldre...
Svar
12
· Visningar
2 382
Senast: thalia7
·
Hästvård Idag när jag kom ut i hagen som vanligt så kommer ena hästen upp haltandes. Vänster fram får jag det till, varm i kotan, ömmar något...
Svar
6
· Visningar
1 671
Senast: Limelight
·
Hästvård Eller ja,kankse inte så mystisk egentligen men men. Och pga sina randiga och rutiga skäl brukar jag undvika att fråga här på Buke men...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: amkm
·
A
Hästvård Ni som vet hur allvarligt är struppipning ? Hästen ifråga är opererad för ett halvår sen och har inga besvär idag. Brukar det återkomma...
Svar
2
· Visningar
1 728
Senast: keramin
·
Foder & Strö hejsan!:laugh: Jo jag har ett fullblod.han har har svårt att gå upp i vikt. Tänkte börja ge honom grov 90 men har lite frågor om de...
Svar
4
· Visningar
1 236
Foder & Strö Hej hopp! För några dagar sen sneglade jag på de andra hästarnas foderstater och såg då till min stora förvåning att de andras hästar... 2
Svar
23
· Visningar
2 945
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Vet att jag kanske får blandade svar, men har ändå en fråga...Även påhopp kommer säkert, men vill ha råd till det bästa... Hur länge... 2 3
Svar
53
· Visningar
7 944
Senast: giffan
·
Foder & Strö ...att ge två lättfödda kallblod (18 och 2,5 år) ca 17 kg hö att dela på per dygn? De går på lösdrift. De kommer även att ha fri...
Svar
11
· Visningar
1 094
Senast: Luna10
·
M
Hästvård Har ett piggt och fräscht halvblodssto på snart 27 år som sista tiden varit inte halt men inte heller helt fräsch alla dagar. Har fått... 2
Svar
39
· Visningar
5 702
Hästvård Resekonstnaden ersätts inte på veterinärvårdsförsäkringen (om man inte har tillägg) Har inte tänkt på detta innan för enda gången jag... 2
Svar
38
· Visningar
3 749
Senast: bigganl
·
Hästvård Jag har en fölunge på nu 4 månader. Hennes lymfa knölar mellan ganascher är vissa dagar svullna och lite hårda och kan nästa dag vara...
Svar
11
· Visningar
2 884
Senast: SandraM
·
Foder & Strö ja, vad får dem?? OM de får nåt kraftfoder...? och hur mycket rids/motioneras de på annat vis?!:)
Svar
2
· Visningar
738
Senast: jarnroos
·
U
Hästvård Min isis, 7 år, är inne på sin andra behandling med tuppkam och kortison i hasen. (Behandlas även vä framknä & kota, men det är troligen...
Svar
7
· Visningar
1 817
Senast: Rolle
·
Hästvård Hej! Måste skriva av mig lite samt få lite råd från er. Har en häst som ligger inne på strömsholm nu. Fick i måndags kväll en... 2
Svar
35
· Visningar
6 291
Foder & Strö Hittade detta fodret är det något att ha, hoppas att det inte tas som reklam utan jag vill veta vad ni tror om det...
Svar
7
· Visningar
2 093
Senast: sthu
·
Hästvård Idag när jag kom till stallet upptäckte jag att min 4-årings ena bakben vad väldigt tjockt en liten bit nedanför hasen och typ en...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: älgen
·
J
Hästvård Hur kan jag på bästa sätt hålla min häst smal..? Min häst (sto, 12 år, Varmblod) fick fång för första gången någonsin i sommras...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: sthu
·
Foder & Strö Kraffts Rider är jag intresserad av att veta priset på? vilken produkt skulle ni använda som fullfoder till äldre häst som inte rids så...
Svar
18
· Visningar
3 042
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Min gubbe fick sig en liten sträckning eller vrickning i höger bakben förra veckan. Han blev inte halt men han blev svullen på skenbenet...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: JessicaM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka