Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård Min isis, 7 år, är inne på sin andra behandling med tuppkam och kortison i hasen. (Behandlas även vä framknä & kota, men det är troligen...
Svar
7
· Visningar
1 817
Senast: Rolle
·
Hästvård Hej! Måste skriva av mig lite samt få lite råd från er. Har en häst som ligger inne på strömsholm nu. Fick i måndags kväll en...
2
Svar
35
· Visningar
6 278
Foder & Strö Hittade detta fodret är det något att ha, hoppas att det inte tas som reklam utan jag vill veta vad ni tror om det...
Svar
7
· Visningar
2 093
Senast: sthu
·
Hästvård Idag när jag kom till stallet upptäckte jag att min 4-årings ena bakben vad väldigt tjockt en liten bit nedanför hasen och typ en...
Svar
5
· Visningar
1 448
Senast: älgen
·
J
Hästvård Hur kan jag på bästa sätt hålla min häst smal..? Min häst (sto, 12 år, Varmblod) fick fång för första gången någonsin i sommras...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: sthu
·
Foder & Strö Kraffts Rider är jag intresserad av att veta priset på? vilken produkt skulle ni använda som fullfoder till äldre häst som inte rids så...
Svar
18
· Visningar
3 041
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Min gubbe fick sig en liten sträckning eller vrickning i höger bakben förra veckan. Han blev inte halt men han blev svullen på skenbenet...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: JessicaM
·
Hästvård vad kan det vara? hästen är halt på höger fram och ömmar på 3 fötter både inne och i hagen och såklart när man rider. 3 fötter luktar...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 406
Senast: Lina123
·
E
Hästvård Hejsan, kanske någon som vet eller har någon aning om vad det kan vara med min stackars häst :( Det upptäcktes i tisdags när jag hade...
2
Svar
36
· Visningar
6 170
Senast: _Emma_
·
M
Hästvård hej har en undran min ena häst vart dålig för 2 veckor sedan släppig på högerbak. ringde min vet vi satte han på 2 veckors vila och...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: giffan
·
S
Hästvård När jag kom ut i till stallet idag ville inte hästen röra sig och har stått o gnagt av allt gräs i en rund ring runt sig. v fram är...
2
Svar
21
· Visningar
4 549
Senast: sussip
·
C
Foder & Strö Funderar på att göra ensilage av den havre vi sått för att utfodra våra fölston som går på lösdrift på vintern. Finns det någon som har...
Svar
13
· Visningar
5 229
Senast: cutty
·
Hästvård Var och tittade på en 4-årig häst idag, ett Lettiskt hbl. Körd och lite riden ca 3-4 veckor. Tyckte han var jämn och fin att irda, mkt...
Svar
7
· Visningar
1 749
Senast: Fiorano
·
Hästvård Är det någon som vet eller har någon spekulation över detta.. På ett stall som jag varit och masserat på så hade alla 3hästarna en...
2
Svar
23
· Visningar
10 994
Hästvård Såg häromdagen att min häst fått vita fläckar i ögat, eller vid sidan om kanske man ska säga. Likadant på båda ögonen. Jag har aldrig...
Svar
7
· Visningar
3 706
Foder & Strö Hur farligt är det för hästarna egentligen att äta frostgräs? Såg när jag vaknade att det var frost i gräset och mina hästar går ute...
2
Svar
22
· Visningar
3 147
Foder & Strö Är en riktig petmaja med foder och luktar mig igenom varje hötuss innan jag fodrar. Havren tar jag ur en foderlår som står i stallet där...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: pastejja
·
Hästvård Nog för att jag förstått att jänkarna har en lite annan syn än oss på butta och andra smärtlindrande preparat men trodde det kanske var...
Svar
15
· Visningar
2 211
Hästvård Läste i en veterinärtidning att ny forskning visar att om man börjar ge en häst glucosamin så slutar den att producera eget. Alltså...
Svar
8
· Visningar
2 764
Hästvård Nu behöver jag lite tankehjälp. Min pojke (läs 16-åring) har skadat sig, repbränna fram på bringan. Så illa när det hände att dom...
Svar
3
· Visningar
1 215
Senast: -Remont-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka