Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är nyfiken och vill gärna få reda på hur ni utan grovfoderanalys tänker och vad ni ger era hästar för kraft foder?:)
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 790
Senast: Gullan86
·
Hästvård hur kan en låsning i SI-led eller andra liknande låsningar, muskel/skelettproblem i kors och rygg visa sig? har en häst som för ett...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
15 636
Senast: urkella
·
M
Hästvård Hej. Är det någon här som har erfarenheter av opererad headshaker häst på strömsholm? Hur gick det för er? :confused::confused:
Svar
1
· Visningar
1 223
Senast: Equus
·
Hästvård Vill höra om era erfarenheter om sjukdomen. Hur yttrade den sig, när upptäckte ni den första gången (hästens ålder), har hästen besvär...
Svar
10
· Visningar
6 038
Senast: Equus
·
Hästvård Blev aningen förbryllad då jag just läste om att man använder olika medel(hemsida som säljer medlen, mineraler o dyl.) för att behandla...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: Fannih
·
Hästvård Nu är detta första gången jag startar en tråd, så ni får väl flytta eller ta bort den om den är fel.. :P Min kompis häst har...
2
Svar
30
· Visningar
11 791
C
Hästvård Hade veterinär ute nu ikväll för koll av min hästs öga. Var orolig att han fått skada på hornhinnan men tack och lov bara en lättare...
Svar
9
· Visningar
6 515
Hästvård Jag har börjat strecha pålles rygg. Han har ju som bekant en rätt svankig rygg och nu när han skrittats i ett halvår pga operation i ett...
Svar
17
· Visningar
5 414
Senast: Lindon
·
Hästvård tror min häst håller på att få ögoninflamation. hästen hon går ihop med i hagen (och som är boxgranne) fick det för några dagar sedan...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Korven
·
Hästvård Blir så trött, min häst är nu halt på höger bak. I somras var det vänster fram.. Han är bara 4år och ser riktigt lovande ut, är tänkt...
2
Svar
20
· Visningar
2 586
F
Hästvård Vet inte om jag lagt denna tråd rätt men jag hoppas det. Det är så att jag ska kastrera min 6 åriga hingst i oktober och fick precis...
Svar
7
· Visningar
1 617
Senast: FuzzyLogiC
·
S
Hästvård Min häst har fått svaga hovsprickor 2stycken, dom är mest ytliga och han ömman inte eller någonting, sen hovis skodde sist, men finns...
Svar
8
· Visningar
1 674
Senast: Hæst
·
Hästvård Om 3 veckor ska min häst ridas igång och han är milt sagt superladdad, eftersom han är rätt rejält stökig vissa dagar så skulle jag få...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 454
Senast: linzan
·
Foder & Strö Hur är det med gifthalten - ändras den nåt när alsikeklöver torkar? Dör bakterierna och giftet försvinner eller finns de kvar?
Svar
1
· Visningar
822
Senast: Mynta2
·
Hästvård ... eller snarare tandkött kanske... Veterinären (med extra tandis kompetens) var på besök för att kolla gubbens mun. Det visade sig...
Svar
13
· Visningar
1 481
Hästvård Är det någon som tycker sig ha sett att hästar med strålbens eller hovledshälta avlastar på ett speciellt sätt när de står eller får ett...
Svar
16
· Visningar
1 843
Senast: Nominous
·
T
Hästvård Jag ska för första gången lägga in en torvbädd i vinter. Undrar nu vilket djup som är lagom på den - vad brukar ni andra ha för djup...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: emmapaztej
·
Hästvård Jag tror att jag aldrig har varit med om sådana mängder av flugor någonsin. Min Totte fick ett litet, litet bett högt upp på insidan...
Svar
2
· Visningar
974
Senast: Tussilago
·
Hästvård Är det någon som har provat att blanda halmpellets och torv? Eller någon som har någon teori hur det skulle fungera? För och nackdelar...
2
Svar
24
· Visningar
6 580
Senast: JessicaM
·
H
Hästvård Hej! är intresserad av lagarna för lösdrift , finns säkert många lösdrifter som inte ens är tillåtna . någon som vet / har lagarna så...
Svar
5
· Visningar
5 214
Senast: carrin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka