Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Har alltid fått kornhalm av min bonde. men i år visste han inte om den var tillräckligt bra. och han är mkt rädd att ge mig havrehalm då...
Svar
8
· Visningar
13 358
Senast: Snowball
·
Hästvård När jag skulle ta in en av hästarna idag så var han stocktjock i alla fyra benen, var lite stel och hängig. Tog tempen och han hade 40,6...
Svar
12
· Visningar
2 005
Foder & Strö Jag kommer ha möjlighet att välja bland ganska mkt hö vad jag vill köpa. Men jag som inte alls kan räkna på foder har ingen aning om vad...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: jerseyko
·
Hästvård Dum rubrik, jag vet. Sitter här och funderar varför man ska gräva ner ett hästkadaver. Älgar dör dagligen i skogen och kommer...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 640
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Hur fungerar det där egentligen? Hur avgör man om en häst har en rörelsestörning utan smärta? Har stött på en del nu nämligen som har...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: Santoxen
·
Hästvård Var ute o red idag med min 19åriga hbl valack. På vägen hem så tog vi en galopptur i uppförsbacke efter det så tyckte jag att det kändes...
Svar
16
· Visningar
1 769
Senast: JessicaM
·
Hästvård Precis vetrinärbesiktat en häst som jag totalt fastnat för, läromästare till min 12 åriga dotter. Hästen är en 17 åring sto...
Svar
2
· Visningar
884
V
Hästvård Hejj allihop! :D Nu äre så att min D-ponny på 4 år (connemara) har gått på magert bete i ca 2,5 månad. Är det okej om har går på en...
2
Svar
39
· Visningar
4 045
Senast: Pinto
·
B
Foder & Strö Har på skoj testat att öka högivan i foderstatsprogramet från 6 till 16 kg, med följden att kvoten sjönk från 6,7 till 5,1. Ni som...
Svar
3
· Visningar
1 113
Hästvård Jag har aldrig tidigare behövt klippa någon häst och undrar nu lite vilka riktlinjer man ska följa. När kan man klippa hästen som...
Svar
16
· Visningar
6 386
Senast: IdaaaSun
·
L
Hästvård Min 1 års hingst som går på hingstbete har plötsligt blivit mer eller mindre halt på båda frambenen. Höger framknä är svullet, det andra...
Svar
4
· Visningar
1 696
Senast: luminarc
·
Foder & Strö Behöver tips om ngt bra för magen då dom utsätts för MKT stress och miljöombyte? Får hem två i princip ohanterade dräktiga Islandsston...
2
Svar
31
· Visningar
3 397
Senast: fettso
·
Foder & Strö Började fundera på en sak så här på kvällskvisten... Fick höra ett påstående "För torrt är inte heller bra då näringsvärdet minskar"...
Svar
9
· Visningar
1 480
S
Hästvård Jag ska hyra en häst nu ett bra tag framöver och funderar på vilka salvor som kan vara bra att ha tillhands, tex helosan jodopax hah vet...
Svar
18
· Visningar
4 142
C
Hästvård Min 15 åriga varmblodsvalck har upprepande gånger under sommaren haft problen med att inte kunna kissa, intar kissställning men de...
Svar
7
· Visningar
1 661
Senast: Christineeee
·
Hästvård Livbojen Absorbine UltraShield är sedan länge slut för säsongen. Är det någon som har provat att späda ut Switch med vatten och använda...
Svar
6
· Visningar
1 064
C
Foder & Strö dags att göra en analys på höet. har köpt en fånghäst och undrar nu vad jag bör analysera i höet. Tänkte skicka in till agrilab och...
Svar
14
· Visningar
3 766
Senast: sthu
·
A
Foder & Strö Någon som vet om det finns nån studie gjord på hur lösdriftshästar (gräshage)klarar sig mot fång ? Funderat eftersom gräset ju är...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: piggy
·
B
Hästvård Är det någon som ger både gurkmeja och cortaflex på samma gång? Eller blir det "kaka på kaka"? :) Jag har gett cortaflex ca ett...
Svar
1
· Visningar
979
Senast: flisan100
·
Hästvård Min häst är halt ( klinikbesök ska bokas imorgon) Är väldigt osäker på vart hältan/orna sitter och undrar om ni ser detsamma som jag...
2
Svar
38
· Visningar
4 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka