Död älg i skogen, har länsveterinären godkännt?

Sv: Död älg i skogen, har länsveterinären godkännt?

Det sägs att man sätter livstidskarens på läkemedel som inte, via utredningar och tester mm, intygats vara ofarliga. Dessa intyg kostar tydligen en förmögenhet att ta fram, alltså görs det inte annat än när det gäller produkter i stora mängder.
Så man väljer den enkla och billiga vägen.

Nog borde det finnas andra och rimligare vägar att gå. Om det t ex inte finns mätbara rester efter en vecka i en häst, varför ska ämnet då ha livstidskarens??
Fram för lite sunt förnuft!

LIA

Man kan också säga att man väljer den säkra vägen. Det vore förskräckligt om det skulle visa sig att metaboliter från ett läkemedel utan fastställt MRI skulle skada foster t ex. Det tycker jag är sunt förnuft.

Jag håller helt och hållet med dig.

*kl*

Dessutom jag vill inte kliva över massa hästkadaver när jag är ute i skogen och rider/plockar svamp/promenerar. Det är rent ut sagt uräckligt. Har någon nånsinn känt stanken från ett dött kadaver? Det räcker gott o väl med lukten från ett rådjur... Hästarna tillhör inte skogsfaunan därför är det bara konstigt att de ska gå in i kretsloppet när de dör.

Dessutom jag vill inte kliva över massa hästkadaver när jag är ute i skogen och rider/plockar svamp/promenerar. Det är rent ut sagt uräckligt.

Håller med dig fullt ut. Men om det skulle vara tillåtet att lägga en död i skogen så tror då inte jag att det skulle krylla av döda hästar där. Alla skulle inte hamna där. Det torde troligen vara ganska få som hamnade där. Eftersom de flesta tycker att det känns motbjudande.

Maria

En bekant hittade faktiskt en koskalle när han var ut och plockade svamp här om dagen. Full med mossa och tydligt märke efter bulten.
:

Koskallar och andra ben från nöt har jag hittat lite överallt i skogiga hagar jag knatat igenom.

Orsaken till motviljan att lägga hästkadaver i skogen? :angel:

LIA

Jag förstår inte vad du far efter? Jag tycker att jag har uttalat mig ganska tydligt i mina inlägg? Och ja, jag tycker att det vore uräckligt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka