Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hösten har idag behandlats i hovlederna bägge fram och nu dröjer det tre veckor innan återbesök. Min pålle är pålitlig annars men efter...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: thalia7
·
Hästvård Dessa j**la hålväggar!:devil: Tre hästar står med hålväggar hemma nu..Två unghästar och en äldre. Hovslagaren har klippt upp samtliga...
Svar
15
· Visningar
2 524
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Hej ponnyn har känslig mule och blir insmord hela sommaren med zinksalva som blockerar totalt. Denna sommar har hon varit jättefin mot...
Svar
6
· Visningar
1 385
Senast: lady_vip
·
Hästvård Upptäckte igår att Pärlan har konstiga knölar på baksidan av kotorna på alla fyra benen! Varför har jag inte känt dessa tidigare? Känns...
Svar
3
· Visningar
1 459
Senast: Ms_Antrop
·
H
Hästvård hej nån som kan berätta lite om det då dom mistänker att min ponny har det i korset. kan dom aldrig ridas mer eller köra? eller tävla...
Svar
17
· Visningar
1 726
A
Foder & Strö :cry:Har en mager 6-åring som skulle behöva ca 50kg till enligt hovslagare och mig. Vad ska jag ge honom? Kalle
Svar
4
· Visningar
1 374
Foder & Strö Jag hoppas tråden ligger rätt nu. Jag fick tipset av en hovslagare (inte min ordinarie, då den ordinarie har varit skadad) att ge...
Svar
16
· Visningar
3 418
Senast: Ellyne
·
F
Hästvård Upptäckte igår att min häst är väldigt rinnig i näsan och att näsborrarna har typ varsit "skärsår/spruckit" där snoret typ rinner. Nån...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: FuzzyLogiC
·
Hästvård Hej, Jag har haft denna häst jag har nu från ca slutet av 2009. Han har gått trav tidigare, tills han var 10år och är nu 16år gammal...
Svar
7
· Visningar
1 595
C
Hästvård Hej! Vad tycker ni om att ha hästen barfota? -Fördelar? -Nackdelar? Nyfiken på vad ni tycker.. :bump: 2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 667
Senast: Draumsyn
·
Hästvård Har använt Emins pälsglans i flera år och nu har de den inte längre i butiker där jag brukar handla och Börjes har också tagit bort den... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 325
Senast: bigganl
·
Hästvård Min Islandshäst lossar massor av päls och nu lyser huden rosa igenom!!! :eek: Hon borde ju sätta vinterpäls nu, men icke. Måste börja...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: Join Me
·
E
Foder & Strö Per dygn! Min arab 3 år går på: 1 kg korn 1 mått betfor (måttet är ett 1/2 kg) 1/2 kg svarthavre korallalgkalk Birocca Algophos... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 064
Senast: arabia
·
Hästvård Som rubriken. Vad kostar gastroskopi? Täcker försäkringsbolagen det? Kan vanliga dagkliniker göra det? Är det värt att göra det...
Svar
5
· Visningar
7 789
Hästvård Finns detta att köpa i Sverige? Var i så fall? Och är det någon som har provat och kan rapportera resultat? Min häst har hela livet... 2
Svar
35
· Visningar
3 813
Senast: svea
·
Hästvård Har en valack som är svårt ansatt av knott och insekter kring skapet. Han brukar stå och sparka och markera att han vill att man kliar...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Ja, inte för att jag blir så förvånad, men ändå. :grin: Min fröken är verkligen inte ett matvrak och har aldrig varit det heller. Men...
Svar
10
· Visningar
2 085
Senast: ameo
·
Foder & Strö Lägger på foder, blir det fel får moderator flytta om den vill. Har mina hästar ute på betet fortfarande, har väldigt stora hagar med... 2
Svar
37
· Visningar
3 719
Senast: Snowball
·
Hästvård Var in med min 5-åriga dressyrvallack på artroskopi i ett bakknä igår eftersom han vart halt på nytt. Han började halta i början av... 2 3
Svar
44
· Visningar
17 148
Senast: millan71
·
Foder & Strö Har ett sto på 9 år som är i full kondition och som senaste tiden blivit fruktansvärt stirrig att rida. Missförstå mej rätt nu, jag har...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: cahs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka