Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det ingen av er som har/haft hästen barfota som provat broddade hov-boots på vintern??
Är det ingen av er som har/haft hästen barfota som provat broddade hov-boots på vintern??
Det är svårt att grusa eller spåna flera hektar stora hagar i södra/mellersta sverige.
tycker konvalecens alternativet låter som ett väldigt dåligt alternativ. Själv har jag dock inte problemet ö.h.t då jag skor och broddar min häst.
Jag tycker man sitter på två stolar när man börjar blanda in boots när det diskutteras barfota. Boots är faktisk en form av sko,, en väldigt "klämmig" sko dessutom.
Varken Mackan eller Coari är emot barfotagång, av vad jag uppfattat. Jag är inte heller mot det...men om det krävs boots för att kunna arbeta väljer jag att sko.
Båda mina medryttarhästar går barfota och den ena funkar super med det. Den andra hade skor när han kom, men ägaren tog sedan av honom dessa. Varför hon gjorde det, och varför hon inte har skor på honom vet jag faktiskt inte. Han funkar inte jättebra som barfotahäst och är ganska öm i hovarna. Den andra har gått barfota hela livet och funkar jättebra så.
Enda nackdelen jag kan komma på är att det inte går att brodda vid behov.
Skillnaden "kan" vara att en häst som aldrig varit skodd så har man inga "referenser" på hur den skulle röra sig med skor.