Värdig ersättare för Emins pälsglans?

Sv: Värdig ersättare för Emins pälsglans?

kl

Använder också TiBs pälsglans och det är den absolut bästa jag använt! :banana:

Det kan vara värt att prova. Det är en annan variant av Satin Sheen antar jag. Denna kanske är bättre?! Tack för tipset!

Nej, det är två helt olika märken. Satin Sheen är från Fiebings vad jag kan se och Super Sheen är som sagt från Veredus. Hur lika dom är har jag ingen aning om för jag har ju inte testat båda. :)

Ok. Jag gissade bara för att namnen var så lika, men som sagt, det kan vara värt att prova.

Jag ska testa TIB tänkte jag eftersom så många verkar gilla det. OM det inte funkar så får du gärna köpa och skicka.

Jag har inte fått så god erfarenhet av Emins pälsglans då jag inte tyckt den gett önskad effekt utan kladdat ihop taglet istället. Finns en massa bra medel ute på marknaden ex. vis Foxfire, Carr Day & Martin, Absorbine, m fl, som samtliga gjort ett gott jobb på mina hästar iaf.

Jag har inte fått så god erfarenhet av Emins pälsglans då jag inte tyckt den gett önskad effekt utan kladdat ihop taglet istället. Finns en massa bra medel ute på marknaden ex. vis Foxfire, Carr Day & Martin, Absorbine, m fl, som samtliga gjort ett gott jobb på mina hästar iaf.

jag har provat både Foxfire (blev bara kladdigt), Absorbine (funkade halvdant), CDM var den som funkade bra, men den hade ingen långtidsverkan så jag fick använda varje dag. Blev så odrygt då.
Emins älskar jag. Det räcker med att använda ett par ggr i veckan och svansen liksom glider isär. Inget kladd, Helt suverän. Sista flaskan har räckt i 1,5 år åt två hästar så det är drygt så det förslår dessutom.:laugh:

Cowboy Magic :love:
Det absolut bästa pälsglans jag någonsin använt! Vi hade det på en Frieser och där var det VÄÄÄÄLDIGT mycket man och svans som behövde redas ut!
Finns i flera olika varianter! Både som gelé och som sprutglans.. Båda är lika bra! Gelén var något bättre till just utredningen.. Massera in ordentligt sen är det bara att börja borsta och det sitter i LÄNGE! Blir lite samma effekt som silikondroppar till ens eget hår!

Googlar man finns ju Emins pälsglans i massor med onlinebutiker? Är den slut där med?

Jag gillar inte den, men tycker Foxfire är riktigt bra, förutom att det luktar apa. CDM mane and tail är ännu bättre, men inte så prisvärd.

Bäst tycker jag absorbines samt fiebings satin sheen är.

Testa TiB, helt klart det bästa jag använt mig av! Sen luktar det HELT underbart :love: Nummer två på min lista är Super Sheen som någon redan nämnt :)

Jag har precis som dig samma erfarenhet av foxfire!
Blev bara ett stort klabbigt trassel, svårare att reda ut!

Älskar mitt Emin pälsglans, men när inte det finns har jag Tib! funkar också mycket bra!

Vart köper man den? (kan googla och se om ja hittar åf)

Jag har precis som dig samma erfarenhet av foxfire!
Blev bara ett stort klabbigt trassel, svårare att reda ut!

Älskar mitt Emin pälsglans, men när inte det finns har jag Tib! funkar också mycket bra!

Då har vi samma erfarenhet. Om Tib fuknar för dig så gör den säkert det för mig också. Hittar jag inte Emins i nån nätbutik så får det bli den.:)

Jag tycker tvärtom att Emins pälsglans inte duger någoning till alls :crazy:

Jag använder olika sorter och tycker samtliga gör ett gott jobb;

* Equistar :love:
* Foxfire
* Cowboy Magic :love: (Men det är inte särskilt drygt)
* Veredus Super Sheen

Har säkert flera men dessa är vad jag kommer ihåg.

Mvh JV

Jag tycker tvärtom att Emins pälsglans inte duger någoning till alls :crazy:
Olika erfarenheter helt klart. Det är den bästa jag haft.
Läste ett test av pälsglanser i våras i någon tidning. Det var väldigt olika omdömen och tidningen skrev att så spretigt resultat hade de aldrig tidigare haft i någon test. Det som vissa tyckte var klart bäst tyckte andra var klart sämst osv. Det beror nog dels på hästens tagel och säkert också på luften i stallet, hur ofta man och svans tvättas mm. Jag har haft Emins på alla hästar här och det har varit lika bra på alla. Eftersom det är så bra så fortsätter jag med det. Tur att det finns många olika sorter så alla kan hitta något som passar.
Jag använder olika sorter och tycker samtliga gör ett gott jobb;
Vilken tur du har som kan välja mellan flera olika. :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Squie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 806
Hästvård Jag har en väldigt lurvig Nordsvensk med jättemycket man och svans. Vill gärna köpa bra shampoo och pälsglans till vettiga priser. Haft...
Svar
11
· Visningar
1 398
Senast: pilmen
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka