Ledbrosk och menisk skada-erfarenheter?

Sv: Ledbrosk och menisk skada-erfarenheter?

Var bara tvungen att leta upp den här tråden.

Min kille är nu igång och rids i alla tre gångarterna och känns kanon fin! Han har varit jätte fin varje gång vi har varit på återbesök men har ändå blivit sprutad vid två tillfällen som planerat.

Nu är inga fler återbesök inplanerade utan vi ska sakta men säkert smyga oss upp i full tids pass. Just nu rids han aktivt ca 30 min och jobbar på väldigt bra och korrekt. Han är i stort sett helt jämt musklad igen efter att ha tappat en hel del på vänster sidan där skadan satt.
Nu ska vi ge oss på lite jobb med bommar och så småningom börja små skutta lite.

Han känns bättre än nånsin att rida och jag har fällt x antal tårar när jag ridit honom, glädjetårar! Vet ett vi inte är ända framme än men det känns fantastiskt ändå! Älskade älskade vän :love: :love: :love:

Som vi har kämpat han och jag, gått och gått i ur och skur och legat och kört ner till Skåne på återkontroller..

Men vad kul! Hoppas att det håller i sig så han blir helt återställd.

Lite rapport om min pålle:
Har fått Adequanin sprutor i början, har ätit och äter en massa örter som ska hjälpa honom, sprutas just nu med IRAP och har fått sin 3:e spruta. Nu när vi var in så var han 2 grader halt, men vid andra sprutan var han 2-3 grader så det är långsamt på väg tillbaka. Den IRAP som tillverkades räcker till 5 sprutor och han lär väl få ta alla innan han kanske blir helt ohalt. Vi åker till sjukgymnast var 3:e vecka 13 mil enkel resa och jobbar enl schema på de övningar vi får av henne. Vi kämpar verkligen och jag törs inte räkna ut hur mycket pengar jag lagt ner, men blir han frisk är det värt varenda krona! Han är värd det.

Tänkte slänga in bilder på min sötnos
ajpisen.jpg

ajpis7.jpg

Ajpissommar2.jpg

SÅ fin :love: (Svag för fuxar jag ju). Och den kan hoppa den =)

Håller tummarna stenhårt att han blir bra!

Jo, han är helt underbar. En av de snällaste, goaste, lugnaste unghäst jag träffat. Ett förträffligt psyke, alltid hur cool som helt och har blivit som en hund. Han följer mig vartän jag går. Han kan verkligen hoppa, men han är tänkt att gå dressyr (åtminstone när jag köpte han). Får väl se vad han håller för om han blir bra. Ingen av vetrinärerna är särskilt positiv, men så länge han inte har ont så gör jag allt för att han ska bli bra.

Tack för tumhållningen!

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej hörrni! Är det någon som har erfarenhet av ledbrosk-skador i bakknä? Min häst har slutligen efter 8 mån utredningar och...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Fredag
·
Hästvård Efter andra åb. med ul. så visar det sig att min häst har en liten blödning på menisken. Enligt veterinären så kan äldre hästar nästan...
Svar
1
· Visningar
2 286
Senast: Nominous
·
Hästvård Jag har nu fått lite mer info från min vetrinär ang min 5-åring som dragit på sig en skada i vä bakknä. Efter artroskopi undersökning...
Svar
3
· Visningar
2 103
Senast: Qbaby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka