Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö I våran beteshage har det nästan bara växt maskrosblad i år. Är det någon näring alls i maskrosblad eller bör man tilläggsfodra med...
Svar
15
· Visningar
3 864
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag undrar hur man räknar ut en bra foderstat till en häst som haft fång? När man räknar i vissa program så tar ju inte de hänsyn till...
Svar
12
· Visningar
9 098
Senast: axel
·
Hästvård Har en liten hingst som jag ska ställa ut nästa år men som det ser ut nu så verkar detta inte bli av. Det är så att i sommras så...
Svar
5
· Visningar
1 238
Hästvård Är det någon som har något bra knep till dålig kvalite på hovar? (Förutom noggrann och regelbunden hovskötsel/hovslagare) Hon har...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
10 998
A
Hästvård Jag går rakt på sak. Hade ni tagit hem en 18 årig häst på foder med spatt? Alltså behandlad spatt sedan några år och ohalt vid...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Arwent
·
P
Hästvård Jag har fått in älgloppor i stallet och de va miljoner i spånet i boxarna.... Jag har kastat ut allt och sprayat med Vircon S men jag...
Svar
18
· Visningar
3 421
Senast: Lella
·
Hästvård Hösten har idag behandlats i hovlederna bägge fram och nu dröjer det tre veckor innan återbesök. Min pålle är pålitlig annars men efter...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: thalia7
·
Hästvård Dessa j**la hålväggar!:devil: Tre hästar står med hålväggar hemma nu..Två unghästar och en äldre. Hovslagaren har klippt upp samtliga...
Svar
15
· Visningar
2 514
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Hej ponnyn har känslig mule och blir insmord hela sommaren med zinksalva som blockerar totalt. Denna sommar har hon varit jättefin mot...
Svar
6
· Visningar
1 385
Senast: lady_vip
·
Hästvård Upptäckte igår att Pärlan har konstiga knölar på baksidan av kotorna på alla fyra benen! Varför har jag inte känt dessa tidigare? Känns...
Svar
3
· Visningar
1 453
Senast: Ms_Antrop
·
H
Hästvård hej nån som kan berätta lite om det då dom mistänker att min ponny har det i korset. kan dom aldrig ridas mer eller köra? eller tävla...
Svar
17
· Visningar
1 725
A
Foder & Strö :cry:Har en mager 6-åring som skulle behöva ca 50kg till enligt hovslagare och mig. Vad ska jag ge honom? Kalle
Svar
4
· Visningar
1 373
Foder & Strö Jag hoppas tråden ligger rätt nu. Jag fick tipset av en hovslagare (inte min ordinarie, då den ordinarie har varit skadad) att ge...
Svar
16
· Visningar
3 417
Senast: Ellyne
·
F
Hästvård Upptäckte igår att min häst är väldigt rinnig i näsan och att näsborrarna har typ varsit "skärsår/spruckit" där snoret typ rinner. Nån...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: FuzzyLogiC
·
Hästvård Hej, Jag har haft denna häst jag har nu från ca slutet av 2009. Han har gått trav tidigare, tills han var 10år och är nu 16år gammal...
Svar
7
· Visningar
1 589
C
Hästvård Hej! Vad tycker ni om att ha hästen barfota? -Fördelar? -Nackdelar? Nyfiken på vad ni tycker.. :bump:
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 663
Senast: Draumsyn
·
Hästvård Har använt Emins pälsglans i flera år och nu har de den inte längre i butiker där jag brukar handla och Börjes har också tagit bort den...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 325
Senast: bigganl
·
Hästvård Min Islandshäst lossar massor av päls och nu lyser huden rosa igenom!!! :eek: Hon borde ju sätta vinterpäls nu, men icke. Måste börja...
Svar
5
· Visningar
1 125
Senast: Join Me
·
E
Foder & Strö Per dygn! Min arab 3 år går på: 1 kg korn 1 mått betfor (måttet är ett 1/2 kg) 1/2 kg svarthavre korallalgkalk Birocca Algophos...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 057
Senast: arabia
·
Hästvård Som rubriken. Vad kostar gastroskopi? Täcker försäkringsbolagen det? Kan vanliga dagkliniker göra det? Är det värt att göra det...
Svar
5
· Visningar
7 789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Mata småfåglarna
  • lagom smakligt men bra torrfoder

Hästrelaterat

Tillbaka