Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Hejj allihop! :D Nu äre så att min D-ponny på 4 år (connemara) har gått på magert bete i ca 2,5 månad. Är det okej om har går på en... 2
Svar
39
· Visningar
4 045
Senast: Pinto
·
B
Foder & Strö Har på skoj testat att öka högivan i foderstatsprogramet från 6 till 16 kg, med följden att kvoten sjönk från 6,7 till 5,1. Ni som...
Svar
3
· Visningar
1 114
Hästvård Jag har aldrig tidigare behövt klippa någon häst och undrar nu lite vilka riktlinjer man ska följa. När kan man klippa hästen som...
Svar
16
· Visningar
6 386
Senast: IdaaaSun
·
L
Hästvård Min 1 års hingst som går på hingstbete har plötsligt blivit mer eller mindre halt på båda frambenen. Höger framknä är svullet, det andra...
Svar
4
· Visningar
1 698
Senast: luminarc
·
Foder & Strö Behöver tips om ngt bra för magen då dom utsätts för MKT stress och miljöombyte? Får hem två i princip ohanterade dräktiga Islandsston... 2
Svar
31
· Visningar
3 400
Senast: fettso
·
Foder & Strö Började fundera på en sak så här på kvällskvisten... Fick höra ett påstående "För torrt är inte heller bra då näringsvärdet minskar"...
Svar
9
· Visningar
1 485
S
Hästvård Jag ska hyra en häst nu ett bra tag framöver och funderar på vilka salvor som kan vara bra att ha tillhands, tex helosan jodopax hah vet...
Svar
18
· Visningar
4 149
C
Hästvård Min 15 åriga varmblodsvalck har upprepande gånger under sommaren haft problen med att inte kunna kissa, intar kissställning men de...
Svar
7
· Visningar
1 663
Senast: Christineeee
·
Hästvård Livbojen Absorbine UltraShield är sedan länge slut för säsongen. Är det någon som har provat att späda ut Switch med vatten och använda...
Svar
6
· Visningar
1 064
C
Foder & Strö dags att göra en analys på höet. har köpt en fånghäst och undrar nu vad jag bör analysera i höet. Tänkte skicka in till agrilab och...
Svar
14
· Visningar
3 769
Senast: sthu
·
A
Foder & Strö Någon som vet om det finns nån studie gjord på hur lösdriftshästar (gräshage)klarar sig mot fång ? Funderat eftersom gräset ju är...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: piggy
·
B
Hästvård Är det någon som ger både gurkmeja och cortaflex på samma gång? Eller blir det "kaka på kaka"? :) Jag har gett cortaflex ca ett...
Svar
1
· Visningar
979
Senast: flisan100
·
Hästvård Min häst är halt ( klinikbesök ska bokas imorgon) Är väldigt osäker på vart hältan/orna sitter och undrar om ni ser detsamma som jag... 2
Svar
38
· Visningar
4 315
Hästvård Min häst är en jävel på alla sorters skador på benen, och jag orkar inte mer. Kan man raka hennes ben så man ser direkt när något hänt... 2
Svar
25
· Visningar
2 688
T
Foder & Strö I våran beteshage har det nästan bara växt maskrosblad i år. Är det någon näring alls i maskrosblad eller bör man tilläggsfodra med...
Svar
15
· Visningar
3 866
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag undrar hur man räknar ut en bra foderstat till en häst som haft fång? När man räknar i vissa program så tar ju inte de hänsyn till...
Svar
12
· Visningar
9 103
Senast: axel
·
Hästvård Har en liten hingst som jag ska ställa ut nästa år men som det ser ut nu så verkar detta inte bli av. Det är så att i sommras så...
Svar
5
· Visningar
1 238
Hästvård Är det någon som har något bra knep till dålig kvalite på hovar? (Förutom noggrann och regelbunden hovskötsel/hovslagare) Hon har... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
10 998
A
Hästvård Jag går rakt på sak. Hade ni tagit hem en 18 årig häst på foder med spatt? Alltså behandlad spatt sedan några år och ohalt vid...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Arwent
·
P
Hästvård Jag har fått in älgloppor i stallet och de va miljoner i spånet i boxarna.... Jag har kastat ut allt och sprayat med Vircon S men jag...
Svar
18
· Visningar
3 421
Senast: Lella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka