Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu behöver jag Bukefalosfolkets hjälp. Min häst gick ute dygnet runt under några veckor och eftersom hon är tvungen att ha skydd ute i...
Svar
2
· Visningar
1 158
Senast: Nominous
·
Hästvård Hej! Fått offert och info från ett företag som heter Horsepellets. De gör tydligen ett strömedel i form av halmpellets som ska vara...
Svar
7
· Visningar
1 460
Senast: HannaZ
·
Z
Hästvård Har under hela året haft återkommande problem med halsinfektion på en av mina hästar. Kollad av vet. och fått läka ut under vila, ibland...
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: gulan
·
Hästvård Var och hämtade ett recept hos min vet idag åt min häst som har mugg, det är en antibiotika/kortison salva mot mugg&svamp. Men jag kan...
Svar
7
· Visningar
1 376
Senast: Cillen89
·
Foder & Strö Korna rymde in på vår åker, där vi precis slagit. Går höet att rädda om vi får bort kisset och bajset? Hästarna lär ju knappast äta...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Solglimten
·
T
Foder & Strö Har mkt bra hösilage med 70% ts 58 smpr/ kg foder 7.7 MJ / kg foder Har fullblod och unghästar och en gamling.. MEN När jag...
Svar
6
· Visningar
1 005
Senast: Lavinia
·
R
Hästvård Min häst har fått ett fult sår, ett "hål" på insidan av bakknät. Nu fyra dagar gammalt. Det vätskar sig lite och det är lite gult kladd...
Svar
1
· Visningar
1 163
Senast: Raline
·
Hästvård jag vet varken in eller ut. jag har ett 8 årigt halvblod med shivering, och ganska mycket sådant också.. har ägt honom i snart 2 år...
Svar
17
· Visningar
3 190
Senast: Cillen89
·
Hästvård Hej jag hittade veterinärs-paprerna efter sista besöket när min häst var halt. Jag förstog inte då och jag förtår inte nu häller vad...
Svar
6
· Visningar
7 081
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av de örterna? Blev rek. att ge min häst det under en period för att rensa ur kroppen. 2
Svar
28
· Visningar
6 083
Senast: jerseyko
·
Hästvård Hej alla ni som använder betesbegränsare typ nylongrimma med munkorg med hård plastbotten (med ett litet hål i). Undrar hur ni gör...
Svar
15
· Visningar
1 335
Hästvård Jag har lite funderingar som jag hoppas att ni kloka bukemänniskor kan hjälpa mig att bearbeta, dela med er av åsikter om hur ni skulle...
Svar
2
· Visningar
1 000
Hästvård Har en islandshäst som blev halt 05 som vi utredde rejält med röntgen och jobbiga undersökningar,men de hittade ingenting och de sa att...
Svar
6
· Visningar
1 277
A
Foder & Strö Då dethär är första gången jag skriver ett inlägg här hoppas jag att det funkar bra.. Jag behöver lite hjälp! Ska köpa en treåring...
Svar
7
· Visningar
1 744
Senast: HannaZ
·
D
Hästvård Hej, Har lite problem med att få min häst skodd, då han har shiverings! Många hovslagare tycker att det är jobbigt och den ända jag har...
Svar
14
· Visningar
5 413
Senast: engblomshovslageri
·
Hästvård Jag har blivit rådd av veterinär att tvätta min häst med Virkon S och har köpt tabletter som ska lösas i vatten. Det jag inte kan hitta...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: Miaa
·
Hästvård Jag har klarat mig relativt bra från just sårskador,det värsta jag varit med om var när min första häst på något sätt lyckats skära av... 2
Svar
31
· Visningar
7 821
Senast: timme
·
Hästvård men nu är det som det är. På något sätt inser jag att jag inte kan göra mer....kämpat i fem år fram och tillbaka med...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: Lindsen
·
Hästvård Jag har en 9årig islandshäst som är väldigt spänd i bakdelen och korset. Jag får henne masserad av EQ. Jag har läst en del om Back on...
Svar
6
· Visningar
1 416
Senast: Kellie
·
Hästvård Jag skulle vilja rådfråga en veterinär över mail angående en allvarlig sårskada på en häst. Någon som vet vart man kan vända sig? Har...
Svar
8
· Visningar
2 608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka