Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har såklart gått och blivit halt. Men jag är lite osäker på var hältan sitter och hur jag ska agera. Slänger in en fin liten...
Svar
14
· Visningar
2 821
Senast: linzan
·
C
Hästvård Har en unghäst som jag håller på att "byggas upp" för senare tävling. Kruxet är att han är proteinkänslig vilket gör att han inte kan...
Svar
10
· Visningar
3 025
Hästvård Hej alla Bukefalister! Upptäckte i för ngn dag sedan att det ramlat av en bit av strålen i ponnyns ena bakhov. Den var även mjuk...
Svar
17
· Visningar
9 428
Senast: Totola
·
Foder & Strö Finns det något vettigt sätt att göra det på överhuvudtaget? Nu har stallägaren sagt att dom kommer köpa hösilage från en bonde som...
Svar
14
· Visningar
1 985
Senast: aramis
·
Foder & Strö Behöver lite info angående olja :) Min häst är väldigt pigg och tittig/alert ;) , jag har provat lite olika typer av kraftfoder och...
Svar
14
· Visningar
3 802
Senast: janna
·
Hästvård Man hör ju ofta om att böjda spår ska vara så slitsamt för hästar, och när hästar som har varit halta ska rehabiliteras så får ägarna...
Svar
5
· Visningar
1 888
Senast: gylle
·
B
Hästvård Det är så att min ponny har fått halsinflammation, symptom hosta, snorig, rinner i ögonen, svullna körtlar. vet. kollad. Distriktsvet...
Svar
1
· Visningar
1 651
Senast: Korven
·
Hästvård vad mera finns det för giftiga växer än demma.? växterna: buxbom idegran tistel lijekonvalj smörblomma. rhonadindron(stavning)...
Svar
11
· Visningar
2 605
Senast: Lena_B
·
Hästvård Hej! Jag undrar om det är någon mer som har använt Fabrol till sin häst för hosta? Fick de till min islandshäst för ca 2 år sedan, han... 2
Svar
32
· Visningar
7 941
Senast: bbajjskorv
·
Foder & Strö Sitter och beräknar foderstat och undrar om det är farligt att det är för mycket magnesium? Han ska ha 8,8 men skulle bli tilldelad...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Kicki_83
·
Foder & Strö Lång rubrik ;) Ni som gör i ordning era hästars mål för flera dagar på en gång (t.ex. en gång/vecka) vad använder ni för byttor/hinkar?
Svar
19
· Visningar
2 134
Hästvård hejsan! jag har en 10 årig varmblodsvalack som i början av sommaren fick diagnosen "utsliten" av en veterinär efter en metacam kur...
Svar
19
· Visningar
3 095
Senast: moli
·
Hästvård Min häst är i dagarna behandlad av en equiterapeut. Det visade sig kompressioner och låsningar i fel läge av SI-leden. Har någon... 8 9 10
Svar
184
· Visningar
24 363
Senast: Boj
·
Foder & Strö Har just börjat med foderjäst för att få lite extra b-vitamin i foderstaten, men nu är hästen lös i magen. Kan det verkligen vara...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Willja
·
  • Låst
Foder & Strö hejsan, jag har förmej att jag skrev en tråd i går om foderstat men jag hittar den värkligen inte så jag skriver en ny. jag har en welsh...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Boj
·
P
Hästvård Jag ska köpa en häst Och hästen hade en "nubb" i hoven som hon sa, hon sa att det inte skulle påvärka honom om han inte skulle gå 150...
Svar
7
· Visningar
2 118
Senast: Rosett
·
Hästvård Har nu hört flera hästägare som har problem med överviktiga hästar men ändå ger dem kraftfoder för att de ska ha energi att arbeta, de... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 385
Senast: LFreddy
·
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte... 2 3
Svar
53
· Visningar
9 190
Senast: LFreddy
·
K
Hästvård Upptäckte med ve och fasa att hästen fått ljusa fläckar på båda sidorna nedanför/bakom manken, och att hon börjat tappa hår :confused...
Svar
14
· Visningar
1 678
Senast: Ka-tjiing
·
V
Hästvård Jag skulle behöva tips på hur jag ska göra med en häst som dödar täcken. Vi har förgäves försökt med haklapp, men då stoppar han...
Svar
18
· Visningar
2 970
Senast: varda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈