Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Foder & Strö Sen jag införde lite Hestekrafft till mina båda tjejer märker jag en stor skillnad: Pigga, glada steg vid arbetet på Orka, Tindra är ju...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: qrumelur
·
Hästvård För någon dag sen så hade min häst som en böld precis nedanför ballarna, ner mot strålen. Det ser ut som när man tar ett rör och trycker...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: Emelei
·
Hästvård Sitter här och funderar på hästar med magproblem. Allt från hästar med lindriga symptom till hästar som dött av diverse mag/tarm-problem...
Svar
8
· Visningar
1 432
Senast: Torill
·
S
Hästvård När kan man kastrera en hingst som tidigast? Finns det nackdelar av att kastrera tidigt?
Svar
6
· Visningar
1 351
Senast: Gullan86
·
Hästvård En fånig fundering från en hästägare of the worrying kind: Jag har en häst som jag har importerat från Polen; hon kom till Sverige...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: jenniealba
·
Hästvård http://video.se.msn.com/watch/video/han-satter-hastarna-pa-oldiet/ah3ffwpo Personligen tycker jag att man kan använda bättre foder...
Svar
3
· Visningar
1 192
Senast: Popcorn
·
I
Hästvård Min valack har tappat hår längst upp på svansen och huden är torr men det kliar inte, har även fått sår under svansroten som vi smörjt...
Svar
7
· Visningar
1 109
Senast: Idabn
·
Hästvård Om en häst hostar otroligt mycket, och samtidigt hostar upp grön/gula slemklumpar + att den snorar otroligt mycket, också där gröngula...
Svar
14
· Visningar
4 909
Senast: boob
·
Hästvård Bakgrund: I februari konstaterades det att min ponny hade fång och hon svarade bra på behandlingen och vet var nöjd. Ponnyn (B-ponny) är...
Svar
3
· Visningar
2 031
Senast: Presto
·
Foder & Strö Letar hösilage och är rätt dålig på det där med analysvärden, vet att många här har bra koll på det! :laugh: Hästen är ett...
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: mirage
·
Q
Foder & Strö Nu har jag fått min hö-analys! :bump: Skulle vilja få lite synpunkter och tankar på om det här verkar rimligt och om det är bra eller...
Svar
14
· Visningar
1 591
A
Hästvård Är det nödvändigt att tvätta snoppen på hingsten innan betäckning? Har aldrig hört att man brukar göra det. Tvättar man i så fall...
Svar
5
· Visningar
1 671
Senast: amkm
·
Hästvård Jag har aldrig varit den som gett mina hästar "min mat" i stallet, vissa ger sina godis ( typ lakrits osv ) Har stött på människor som...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
14 693
Senast: Rouise
·
Hästvård Min häst kom in från hagen idag med en stor knöl, precis vid armbågen. Den är väl i storleken av en krocketboll ungefär .. Den ömmar...
Svar
4
· Visningar
1 287
Senast: lytesout95
·
H
Hästvård Hej! Min häst, d-ponny sto på tolv år, har haft en gaffelbandsskada på vänster fram på insidan i antagligen snart ett år. I slutet av...
Svar
4
· Visningar
3 600
Senast: hoppeflikkan
·
Foder & Strö Hur mkt fodertran ska man ge till en stor häst per dag??? Förresten hundarna älskar det!! Kan jag ge till dem oxå? De är Chihuahuor...
Svar
7
· Visningar
1 612
Senast: Masse
·
Foder & Strö Någon som vet hur länge linfrökaka håller sig? Har en säck som jag har haft i över ett år och vet inte om jag vågar använda den. Det...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: Bialitt
·
M
Hästvård Jag har i alla år haft mina hästar i stora rymliga boxar och någon tanke på att ha det på annat sätt har inte funnits. Jag har alltid...
2
Svar
22
· Visningar
3 941
Senast: cristobal
·
Hästvård Jag har aldrig nånsin haft en häst med mugg, men nån gång ska väl vara den första. Nu har ett av mina avelsston fått lite (väldigt lite)...
Svar
7
· Visningar
1 616
Senast: Limelight
·
J
Hästvård ... hur vet man vad ens häst fått? Min tjej vart, tyvärr överviktig när hon fick fång. Hon har gått på lösdrift i 1 år, där dom...
Svar
12
· Visningar
1 897
Senast: JusticeGirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit