Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hästen har har haft en rörelsestörning sedan han opererats två gånger i ett ben i sommar. en antagligen sekundär hälta. han är under...
Svar
6
· Visningar
1 579
Senast: Nominous
·
B
Hästvård Jag köpte Binegar sommaren 2008. Han är född 2002. Jag antar att han hela livet lidit av pattella, iaf sedan jag köpte honom som...
Svar
12
· Visningar
1 720
Senast: __Stilett__
·
Foder & Strö Om jag blöter betfor alldeles för mycket och häller av vattned innan servering, finns det då några riktlinjer hur mycket mj som blir kvar?
Svar
10
· Visningar
1 819
Senast: Mustang
·
L
Hästvård Har en hingst hemma som vi ska kastrera, inom 2 veckor så ska han dock fara iväg till en ny ägare ungefär 80 mil bort. Vad är bäst...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: agtatoon
·
Foder & Strö Håller på och fixar och trixar för att få ihop min hästs foderstat. Fått ihop det nåt sånär, det enda som hela tiden blir fel är att jag...
Svar
3
· Visningar
1 359
Senast: Derring-Do
·
Q
Foder & Strö Hur är det med näringsvärdet i "gamm-fönna", alltså visset gräs? Funderar på att släppa på hästarna på en halvt uppvuxen vall som det...
Svar
4
· Visningar
1 674
Senast: Derring-Do
·
S
Foder & Strö Kommer att få hem ett litet shettis föl snart. Har haft många hästar förut, men detta är min första shettis. Min första ponny...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: ameo
·
Q
Foder & Strö Vad tror ni om mina funderingar. Jag är ute i mycket god tid nu. (vaddå leva i nuet?? ;) Till nästa säsong ska vi öppna upp längs...
Svar
7
· Visningar
1 386
Senast: Korven
·
Hästvård Vad är det som är så speciellt med denna typ av bandage? Har aldrig riktigt förstått det.... Rullade på ett sådan igår, men idag är...
Svar
8
· Visningar
1 723
Senast: Djurjouren
·
M
Hästvård Igår när jag tog in min häst från hagen såg jag när jag ställde upp honom att han hade en ful, ungefär som en pingisbolls storlek, galla...
Svar
4
· Visningar
2 683
Senast: Mydemysse
·
Foder & Strö hej! jag har en maxad D-ponny lite grövre modell. Jag rider har mest i skogen någon lektion kan det bli då och då. Rider ca 5-6 dagar i...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: CindyLou
·
Foder & Strö Ja hur gör man om man vill fodra en shettis på bästa sett? Shettisar har ju lätt för att gå upp i vikt... Så är det någon som har en...
2
Svar
33
· Visningar
3 527
Senast: arabia
·
Hästvård Vet inte riktigt var jag ska lägga den här tråden, under hästvård eller hästhantering, men provar här. Min valack har fått en ny...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: ridtravare
·
F
Hästvård Min häst har fått en spricka på sidan/bak på hoven som går från kronranden och i ett zickzack mönster nedåt. Ohalt häst, ingen...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Fialotta999
·
A
Hästvård Här kommer en väldigt virrig fundering och jag hoppas ni förstår hur jag menar:) Glidtiden/-sträckan som hoven har när den sätts i...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: coari
·
Q
Foder & Strö Är det någon här som provat ge örter som behandling för "stoigt" sto? Symptom som irriterad, trött, och stel inför brunsten. Vad...
Svar
5
· Visningar
1 968
Senast: Constance
·
Q
Foder & Strö Jag jobbade i ett stall för några år sedan där man fodrade hästarna med kraftfoder endast de dagar då de arbetade. När det var "ledigt"...
Svar
9
· Visningar
1 407
Senast: aramis
·
Hästvård Tycker knappt det finns några salvor som fungerar mot flugor på marknaden. Dessa INSEKTSMEDEL har jag testat: Skillingarydsalva...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
13 593
Senast: Gullan86
·
Hästvård är det nåt att "bry sig om" eller är det bara skönhetsfel? Jag tycker iaf inte om det... Det är en nsv bruks, 3år (aldrig...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
16 587
Senast: Gullan86
·
Foder & Strö har fått analysrapporten. på den ena (samma skörd men olika ts) 79 ts sen står det smältbart råprotein (g/kg foder) 39...
Svar
3
· Visningar
773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka