Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Min sambo har en glad och frisk frieser hingst på 6år. Vad jag har sätt är att han ibland i skötspiltan när man ska flytta honom åt...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: MorAnna
·
Hästvård Hej!. Jag misstänker att man dam råkade vricka sig för 2 veckor sedan, sprang med henne i tisdags, ganska rejält halt på hö.fr. inte...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: Casacha
·
Hästvård Min häst ger mig huvudbry och självklart spekulerar jag. Har haft honom i sex år och han har aldrig varit halt förutom en hovböld. Han...
Svar
1
· Visningar
1 389
Senast: Bialitt
·
Hästvård Hoppas på input eller idéer från någon av er då jag är helt villrådig (lika villrådig som min veterinär) efter en heldag på...
2
Svar
25
· Visningar
11 535
Foder & Strö jag skulle vilja ha ett bra kraftfoder som inte har alltför mycket energi. Gärna med mer protein men som sagt, inte allt för mycket...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: Galant
·
Foder & Strö Sitter här och försöker klura ut hästens kraftfoderstat till hösten. Det är fråga om en mycket lättfödd islandshäst med tendens till...
Svar
11
· Visningar
2 225
Senast: drysno
·
Hästvård Skulle ut o rida ikväll och hittar hästen 3 grader halt i hagen. tar in och plockar ut en rostig liten spik, trängt in ca 1-1½ cm. '...
2
Svar
20
· Visningar
5 856
Senast: Comfort
·
I
Hästvård Ja nu är det ju snart höst. Idag var det 10 grader här i Luleå och jag har börjat fundera på hur jag ska göra med täcke åt damen i år...
Svar
5
· Visningar
1 468
Senast: yoppe
·
I
Hästvård Jag behöver råd...Hade äntligen hittat en häst som allt kändes bra med, och så drabbas hästen av fång! Hästen har aldrig haft fång förut...
2
Svar
20
· Visningar
3 390
Senast: Lindon
·
F
Foder & Strö Jag har mina två hästar på lösdrift och i hagen finns en del gräs som är ganska nerbetat nu i slutet av sommaren. Här i norrland har det...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: tgd
·
I
Hästvård Svullen på insidan av frambenet, svullnaden började övertill insidan kotan och sträckte sig upp en dm. Lite värme över svullnaden, ingen...
Svar
6
· Visningar
3 178
Hästvård Jag brukar försöka göra rent snoppen från alla lagringar som blir på. Men min vallack vill INTE att jag ska pilla öht, så fort jag ens...
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: Nosgrimma
·
W
Hästvård hej! Har nyligen fått problem med en av hästarna då hon börjat hosta. Hon hostar kanske 3-4 gånger per ridpass, kan även hosta till på...
2
Svar
22
· Visningar
8 519
Senast: Korven
·
G
Hästvård Jag har en fullblodsvallack som förr gått sina år på banan. Han har varit svår i hantering och ridning sedan jag fick hem honom för 4 år...
Svar
14
· Visningar
1 914
Senast: goldfish
·
M
Foder & Strö Min häst har ätit krafft pluss grön (konsentrat foder) Men så tog det slut så mamma skulle åka till Granng*rden å köpa Krafft blåröd...
Svar
11
· Visningar
4 848
Senast: Rosett
·
Hästvård Har fått en bra filmsnutt på min häst när hon tappar bakbenet/snubblar eller vad hon nu gör. Detta händer någon gång ibland, på...
2
Svar
30
· Visningar
4 285
Senast: flashlight
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av medel som hjälper väldigt bra mot torra trasiga hovar? Förutom tjäran för den tyckte jag inte var...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 767
Senast: gicageli
·
E
Hästvård I förrgår kväll skulle jag ta in hästarna i stallet, börjar med en av ponnysarna. Han gick helt normalt från hagen in till stallet (ca...
Svar
9
· Visningar
1 803
Senast: Pica
·
L
Hästvård Hej hopp! :) Jag skulle vilja veta vad era hästar har för normaltemperatur, min pålle ligger på runt 37 grader, varierar såklart lite...
Svar
19
· Visningar
2 782
M
Hästvård Köpte en minishettis förra sommaren. Hösten och vintern kom och lillen fick en enorm vinterpäls..tjock och långhårig. Så kommer värmen...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: Elie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II