Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Hur ska jag lägga upp det här med omställningen från bete till hö. Så länge det finns grönt i hagen det minsta så total vägrar...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Anna Hoglund
·
T
Hästvård Hej, Är ny här och vet inte ens om jag lyckas posta ett synligt inlägg men vi får se! Jag har en foderhäst(ponny) som nyligen har...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: skuggi
·
Hästvård Kollade min hästs tänder och upptäckte att kindtänderna är sneda :confused: Men inte helt säker på att de ska va så. De är sneda på...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: MiaFia
·
Hästvård Om ni har en häst som riskerar fång i framtiden, förebygger ni det på något vis då? Låter ni den inte gå på bete osv? Jag har ju en...
2
Svar
25
· Visningar
5 104
Senast: anniiika
·
Hästvård Är det normalt att hästen fäller päls på sommaren? Bör man göra något åt det, ge något tillskott eller är det bara att vänta på att det...
2
Svar
22
· Visningar
8 116
Senast: Bison
·
W
Hästvård hej hej! Har nyligen blivit ägare till ett isabellfärgat sto, har ännu inte varit ute på någon tävling och har därför bara tvättat henne...
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: winytiny
·
S
Foder & Strö Hej. Jag har en 12 årig svensk varmblod sto som rids 1h 5 dagar i veckan i alla gångarter. Hon går på omväxlande STORT bete 24h om...
Svar
4
· Visningar
941
S
Foder & Strö Hur och var och vad kostar det att få gjort en foderanalys på sitt höensilage?? Snurran
Svar
4
· Visningar
1 143
Hästvård :idea:Jag behöver hjälp från er som har hästar som har blivit behandlade för hovledsinflammation. Jag har postat ett annat inlägg om...
2
Svar
34
· Visningar
8 743
Senast: linzan
·
S
Hästvård Hejsan, hur gör man för att få hästen såkallad frisk, en häst jag sköter är snorig i näsan men jag vet dock inte hur jag ska göra för...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: TantEster
·
Q
Foder & Strö Skratta inte åt mig nu (inte så jag hör i alla fall! ;) Foder är jag helt rudis på. Jag har förstått det så här att Islandshästar...
Svar
15
· Visningar
5 728
Senast: qrumelur
·
H
Hästvård min valack har fått en knöl på mitten av snoppen vad kan det vara?:confused: först trodde jag han hade blivit biten av något men idag så...
Svar
3
· Visningar
3 050
Senast: Marita73
·
Hästvård Hur gör ni när ni gör ert eget flyggmedel? Alla huskurer är välkomna. :)
Svar
9
· Visningar
1 117
Senast: tovas
·
Hästvård Har stora problem med en insekt, ena hästen blir alldeles till sig och springer och springer, börjar komma vid tolvtiden på dagen och då...
Svar
7
· Visningar
3 161
Senast: Elyze
·
Foder & Strö Helt plötsligt fick jag för mig att tacka alla duktiga människor på bukefalos som hjälpte mig när min häst såg ut som en spjälstaket...
Svar
4
· Visningar
1 326
Senast: et_flickan
·
Hästvård Dagens I-landsproblem, ja. Jag har enorma problem med mitt stos svans. Tovigt och trassligt har fått en helt ny innebörd. Med en halv...
2
Svar
21
· Visningar
4 142
Senast: Boj
·
Hästvård Har en annan tråd om min hästs sårskada, så här ville jag bara ss om det finns någon med erfarenhet av sår över kastanj? La om såret...
Svar
5
· Visningar
1 714
Hästvård Idag såg jag några nya hemska insekter, antar att det är ngn sorts flugor.De var stora som en geting, kroppsform ungefär som en stor...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 192
Senast: Elyze
·
Foder & Strö Jo, det är såhär att vi har tagit in vårt hö. Höet kommer från ca 8 åkrar och cirka 1 ton per åker. Detta bidrar ju till ett foderbyte...
Svar
6
· Visningar
1 632
Senast: Mitrolle
·
M
Hästvård Var inne på ridklubben och red idag, och då hörde jag (ska inte skriva såg, för det var mamma som tittade medan jag tog av grejerna på...
Svar
10
· Visningar
2 260
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit