Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en liten ponny-åring som till synes utan anledning har börjat klia sig, det ser ut att klia på hela kroppen. Men värst verkar...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: gylle
·
Hästvård Så himla lycklig, varit iväg och röntgat min kille idag för att se om det fanns några förändringar efter fånganfallet tidigare i somras...
Svar
13
· Visningar
1 354
Senast: Domino_s
·
Hästvård Min häst har alltid varit väldigt lätt i framänden och han har stått på bakbenen så fort det inte passar honom i både hantering och...
2
Svar
34
· Visningar
2 993
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Vindruvor (och russin) är ju giftiga för hundar, någon som vet om de är ofarliga för hästar?
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Lona
·
Hästvård Hej! Idag fick min ponny skavsår på sidan av kotan utav benskydden på båda bak. Det största är som en femkrona, kanske lite större. Jag...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: Fliin
·
Hästvård Har precis fått en häst till stallet (inte min) som har upphakningar, inte allt för mycket, men ibland. Märks framför allt vid kratsning...
Svar
5
· Visningar
1 688
Senast: Kaching
·
L
Hästvård Hur går en undersökning av livmodersinflamation till? Ser man det på ett ultraljud? Om ett sto inte är dräktig på första försöket. Bör...
Svar
5
· Visningar
996
M
Hästvård Hej! Min polle har supertjock man och tunn svans! Brukar rycker manen till en handsbredd, men då får han "fjordman"! :crazy: Nu...
Svar
1
· Visningar
814
Hästvård Hade ett gäng mätta ston inne i stallet igår efter jobbet. Brutit sig ut ur sommarhagen, in i stallet och vidare in genom en grind till...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Snuffel
·
Foder & Strö Tänkte lite snabbt att man kunde göra en sida där man skriver om olika tillskott och varför & när dem används för att underlätta för...
Svar
6
· Visningar
1 769
Senast: Allevo
·
Z
Foder & Strö Du som har fullblod, vad ger du din häst och hur mycket om dagen?
Svar
10
· Visningar
1 171
Senast: Masse
·
Hästvård En av mina hästar har problem med insidans hovvägg som viker sig. Hästen är egentligen inåttåad, men har blivit felaktigt verkad (försök...
Svar
19
· Visningar
2 586
Hästvård ja nu är det dags för min älskade ögonsten att vandra vidare:(:cry: riktigt jobbigt är dethär har aldrig varit med om nåt såhär...
2
Svar
31
· Visningar
2 784
I
Foder & Strö Stämmer det verkligen att soja till häst kostar runt 130 kronor för en 30 kg:s säck??? Eller har jag hittat fel produkt månne?? Det...
Svar
13
· Visningar
5 132
Senast: Riley
·
C
Hästvård Hade en tråd här tidigare om min häst som var lite trött och orkelös, var på djursjukhuset idag och fick reda på att han hade en stor...
Svar
5
· Visningar
2 208
Senast: Korven
·
Hästvård Någon som testat detta produkt? Tycker det låter intressant. Vanliga kemiska avmaskningsmedel är ju inte så bra varken för hästen eller...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
29 399
Senast: Miss
·
H
Hästvård Flytta gärna tråden om den ligger fel! :) Min ponny går på lösdrift, där han har ett litet hus att gå in i. Tyärr har han börjat...
Svar
10
· Visningar
1 206
Senast: hippihopp
·
Foder & Strö Är just vad jag måste göra med mitt sto. Hon har lite stora mellanrum mellan tänderna och får lätt inpackningar. Pellets är helt...
Svar
18
· Visningar
3 010
Senast: Fiorano
·
H
Foder & Strö Jag har fått en rekomendation om att börja använda E-vitamin, glukosamin och MSM till min ponny. Hur ska jag utfodra detta för att få...
Svar
10
· Visningar
1 528
C
Hästvård Eftersom jag inte fick ett enda svar på min fråga i en fångtråd så ställer jag den igen: En tjej i stallet har en fånghäst och den fick...
Svar
15
· Visningar
1 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Svamp?

Hästrelaterat

Tillbaka