Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Frågar framför allt åt en bekant, men vet ju inte själv heller så jag vill ju också veta :laugh:. Min bekant har två hästar, de går...
Svar
7
· Visningar
972
Senast: Anastacia
·
C
Hästvård Min ena häst har under de senste två veckorna inte riktigt varit sig själv, han är tröttare och rätt loj. Han har ingen feber, är...
Svar
16
· Visningar
4 770
M
Foder & Strö Har skickat i väg en analys på vårt hö. Men siffrorna säger mig inte så mycket tror det är bra iaf ? :o fick detta svar: Torrsubstans...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: Mawan
·
H
Foder & Strö Hittade en gammal anteckning i min byrå, stämmer detta?? Ca / Mg kvoten ska ej vara under 2,7 Mg behovet kan räknas ut med: MJ...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: spaderÄss
·
T
Hästvård Hur ser man/känner man att nacken är "farligt stel" om ni förstår vad jag menar? Går det inte att "vicka" på den alls, blir den svullen...
Svar
10
· Visningar
2 262
Senast: Thes69
·
Foder & Strö Jag behöver lite hjälp från er som köper ert hö på lastbil... Hur mycket hö går det in i en (tung) lastbil med släp? Någon som får...
Svar
4
· Visningar
4 147
Senast: Prick
·
E
Hästvård Har två hästar hemma, vilket är det antal vi har plats för i stallet. Även det antal jag känner att jag har råd och tid med som...
Svar
7
· Visningar
1 282
Hästvård Är lite funderande kring min hästs nya sårskada och ber om lite input! Såret gick in djupt (höger bak) så vetten kom ut och sydde 4...
2
Svar
29
· Visningar
2 979
Senast: glitter
·
Hästvård Har ju inskaffat både eksemtäcke och damasker åt pållen för att förhindra mugg. Det går väl sådär....han avskyr damaskerna. Innan jag...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: clubman
·
Hästvård Ja hur knasigt kan det inte bli när man ska ha medicin till ett djur. har haft en häst ståendes på box ganska länge p.g.a skada, och nu...
2
Svar
22
· Visningar
2 740
Senast: cutty
·
Hästvård Har en fyra åring som oförklarligt pang bom börjat hosta då och då, torr skrällig hosta som för mig påminner mkt om hur fölungarna kan...
Svar
7
· Visningar
3 344
Senast: Madick
·
Foder & Strö Har nyligen köpt ett sto som beräknas föla sista veckan i maj. Jag tycker hon är för tunn över revbenen och måste försöka få upp hullet...
Svar
4
· Visningar
1 497
Senast: Aston
·
M
Hästvård Min unghäst på 4 år har under senaste tiden blivit väldigt snubblig då han rids. Jag rider honom endast korta stunder, ca 30-40 min med...
Svar
7
· Visningar
1 828
Senast: neferra
·
Hästvård jag har ett kallblodssto född 95. för ett år sedan åkte hon till fodervärd och blev hämtad ev mig i april med dubbelsidig...
2
Svar
27
· Visningar
3 023
F
Hästvård Jag blev lite orolig idag när min hästs hovspricka blivit sämre...:confused: Han har haft den ett tag nu, men jag tycker inte den...
Svar
15
· Visningar
9 828
Senast: cahs
·
Hästvård Hej ! När det är blött ute, får min häst ett vitt streck överst på hoven. Nån som vet va detta är ? Ibland blir det även lite...
Svar
7
· Visningar
3 499
Senast: Urris
·
Hästvård säg den olycka som kommer ensam *suck* sedan nån vecka är hästen frisk från sin hälta. Men i stället har höger bog "låst" sig. Otroligt...
Svar
2
· Visningar
1 872
Senast: vinkelina
·
A
Foder & Strö 1. hur länge brukar hästar gå på bete? förutsatt att betet inte tar slut. 2. en kompis häst skulle behöva en ny beteskompis, är det för...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: Pigan
·
Hästvård Jag är spekulant på en häst som idag är 4 år gammal. Hon hade hovbensfraktur som föl, 4 månader. Enligt veterinären skall det inte...
2
Svar
27
· Visningar
3 898
Senast: wrangler
·
K
Hästvård min ponny har nu dom senaste dagarna fått den hemskaste mugg jag någonsin sett. hon är helt förstörd i alla fyra...
Svar
8
· Visningar
1 543
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka