Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Hejsan Är det någon som vet på ett ungedär vad hö kostar i månaden? :) vet att det kan vara väldigt olika. Men vad ger ni för erat...
2
Svar
27
· Visningar
22 357
Senast: Mynta2
·
Hästvård Skulle ta på pållan tränset igår, men hittade inte massor men kanske 4-5st på hela tränset, som små vit-gula djur, ser typ ut som löss...
Svar
5
· Visningar
1 457
Senast: Carmoliana
·
L
Hästvård Hej allihopa :) Jag har nyligen upptäckt att min häst har problem med överkänslighet, hon kliar av sig man och päls på en bit av...
Svar
15
· Visningar
6 167
Senast: Lillflizen
·
Hästvård Min Islandshäst tappar manen sakta men säkert! Drar jag handen igenom manen, så får jag massor med tagel i handen. Vad tror ni att...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Join Me
·
P
Hästvård Kan hästar ha öronskabb? Hur behandlar man det isåfall & hur vet man att det är det? Om det nu inte är öronskabb min häst har, det...
Svar
4
· Visningar
2 612
Senast: puckoo
·
Foder & Strö Jag har ju haft hästar omkring mig sedan barnsben och de flesta har gladeligen stoppat i sig det människan har bestämt att de ska äta...
Svar
9
· Visningar
1 334
Hästvård hästen stod med jättesvullet knä på ena fram för någon vecka sen när han kom in från hagen- letade som en dåre men hittade ingen såryta...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Jois
·
C
Hästvård Jag har ett sto, som aldrig har haft föl och är 19 år, nu har hennes ena juver/spene/bröst (vet inte vad jag ska kalla det :angel: )...
Svar
12
· Visningar
4 899
Senast: Lindon
·
Foder & Strö Sa var det dags for hopriser. Ja per kilo alltsa. Min hobonde (den vanliga) har olika priser pa vad for storlek det ar. Smabalar...
Svar
12
· Visningar
1 655
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Spenderade del av weekend med vinterho och hade hjalp av min karesta. Som klagade pa att balarna var for tunga (LOL). Han bor i annan...
2
Svar
32
· Visningar
2 674
Senast: fragansia
·
N
Hästvård Hur går man till vägar om man vill ta bort sin häst på Kolmården?
Svar
11
· Visningar
4 464
Senast: mackan
·
Hästvård Det handar om min medryttarhäst som fått "muskelkramper" i rygg och kors och "tappar" frambenen så hon nästan ramlar. Detta har hänt två...
Svar
2
· Visningar
1 851
Senast: Lillflizen
·
E
Hästvård lite bakgrundsinfo: Jag körde min häst med vagn i somras när hon ryckte till och ville inte trava mer, sen ville hon inte riktigt gå...
Svar
7
· Visningar
1 390
Senast: Ghana
·
Hästvård I början av maj drog vi pållan till klinik då vi inte upplevde henne fräsch i gångarterna. Jag kunde inte sätta fingret på vad det var...
Svar
13
· Visningar
1 462
Senast: Qosack
·
Hästvård Har en otroligt pigg och fräsch 26-årig varmblods vallack. Men idag när jag tog in honom från hagen så gick han på sidan mot mig och...
Svar
7
· Visningar
4 030
Senast: tabxtra
·
Hästvård Visste inte vart jag skulle lägga min tråd, men antar att här blir bäst.. Min pålle lyckade dra av sig en baksko under ridturen idag...
Svar
7
· Visningar
1 255
Senast: Janey
·
A
Hästvård Hej Jag har en 25 årig welshponny på bete hos en granne på andra sidan byn. Deras småtjejer har tillåtelse att pyssla och rida honom...
Svar
16
· Visningar
2 210
Senast: anni0001
·
Foder & Strö Hade en diskussion med höbonden idag beträffande det bärgade höet. Analysvärdena blev energi: 6 MJ/kg, protein: 25 g/kg. Jag tycker...
Svar
12
· Visningar
1 698
Senast: Litenvit
·
Hästvård Min dotters ponny blöder ur tandköttet nedre främre tänderna. Det ser rejält irriterat ut men han verkar inte besväras av det. Han äter...
Svar
8
· Visningar
2 518
Senast: Snowball
·
Hästvård Lite nyfiken mest, min erfarenhet av laserbehandling på häst är milt sagt begränsad ;) Men vad är det som så att säga skiljer laser...
Svar
16
· Visningar
3 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka