Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Ja har ingen aning om vad som händer med min unghäst :( Är en 4 åring som är sen i utvecklingen så han arbetas inte hårt. De börja...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: Lindis
·
  • Låst
Hästvård Okej, kanske lite fel tidpunkt? men... I somras hade vi en grannes häst som gick i en liten ruta brevid vår vinterhage för att den...
Svar
9
· Visningar
3 953
Senast: Madick
·
Hästvård Hon har kliat sönder varenda huva jag haft på henne och är rejält skadad i öronen, jag har därför fått enorma problem att ta av och...
Svar
8
· Visningar
1 295
Senast: caballus
·
Hästvård Min veternär föreslog Adequan till min häst, paralellt med Hyaluroninjektioner i leden för bästa resultat, men säger att Adequan inte...
2
Svar
23
· Visningar
10 592
Senast: Lillflizen
·
Hästvård Jag undrar lite vart man börjar om man misstänker cushing. Kan jag låta veterinären som är närmast ta blodprov & skicka till Tyskland...
Svar
2
· Visningar
1 177
Senast: devere
·
M
Hästvård Hej! För ca en vecka sen så blev min häst troligen biten av en jorgeting i mungipan. Det svullnade upp rejält och har blivit till ett...
Svar
6
· Visningar
2 509
Senast: Totola
·
T
Hästvård Om en häst som nyligen gått omkull & fått en knäskada på vänster fram (nästan ihopläkt) Bara skrittats lite och mest gått på bete innan...
Svar
13
· Visningar
1 479
Senast: Tessa_92
·
Foder & Strö Min 8-åring är ordinerad boxvila på obestämd tid på grund av misstänkt hovböld, och det här är väl första gången någonsin som pålle står...
Svar
7
· Visningar
1 718
Senast: Riley
·
Hästvård Hittade min två-åring blockhalt på ena frambenet. Hon hade puls i det och var lite svulen upp över kotan. La våtomslag och ställde henne...
Svar
7
· Visningar
1 995
Senast: vicsan
·
Foder & Strö Hej! Jag har ett danskt halvlod på 168cm, född-97. Han är mager & behöver bygga mer muskler. saknar mkt muskler på rygg & rumpa Jag...
Svar
16
· Visningar
3 251
Senast: Breccia_
·
L
Hästvård Min åring på hingstbete blev förkyld och febrig. Tog ut distriktsveterinär som tog en odling som visade på just bakterien som rubriken...
Svar
4
· Visningar
3 322
Senast: Snowball
·
D
Hästvård Jag ska vaccinera min pålle (redan grundvaccinerad) mot hästinfluensa och botulism. Kollar man på SVRFs hemsida får jag det till 96 h...
Svar
6
· Visningar
985
Hästvård har nyligen fått reda på att mitt 6åriga sto fått lindriga pålagringar i knäleden. suck. hur ser framtiden ut tro? läst runt lite på...
Svar
7
· Visningar
2 174
Senast: proxyma
·
Hästvård Igår när jag var ute och red på grusväg såg jag hovspår från någon annan häst som för mig såg rätt färska ut. Pållan skulle ABSOLUT ner...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: worthless
·
M
Hästvård Häromdagen när jag var ute med minishettisen hängde han ut snoppen. Såg att det såg riktigt otrevlig ut..kladdig o full med skorv...
2
Svar
21
· Visningar
11 622
Senast: Sar
·
A
Hästvård Om en häst blir sparkad på ett ben och börjar bilda överben, hur ska man motionera hästen då? Hur länge brukar det ta innan ett överben...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: atmosphere
·
Hästvård Hej :) Har precis köpt ny häst (7 årigt hbl). Det första jag gjorde var att få tänderna fixade då hästen verka orolig i munnen...
Svar
12
· Visningar
1 521
·
T
Hästvård Vad är det första man ska vara uppmärksam på för att se om hästen tappar/ökar i vikt? Tycker det är jättesvårt att avgöra om vår häst...
Svar
14
· Visningar
1 569
·
Foder & Strö För att "hålla i gång" magen på hästen har jag tidigare använt mig av lite vetekli i fodret. Men har inte melass samma verkan...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: vinkelina
·
F
Foder & Strö Kan hästar äta bröd som te.x Baguette och mörk limpa ? :confused: TAcksam för svar :laugh::banana:
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: Pigan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31