Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej, jag sitter här och klurar på utfodringen över vintern, det blir första vintern vi har hästarna hemma så måste hitta lite...
Svar
17
· Visningar
1 683
Senast: IdaaaSun
·
Hästvård Mitt sto har problem med ena ögat, jag tror det är pga flugorna. Det har svullnat upp succesivt & igår var det lite gulaktigt var, så... 2
Svar
22
· Visningar
3 962
Senast: mackan
·
Hästvård hej igår när jag kom ut i hagen kom grannen fram och berättade att hon tyckt att ena pållen såg halt ut,att han släpade höger bak efter...
Svar
4
· Visningar
839
Hästvård Syrran som frågar och jag har endast en 7 år gammal räkning, antar priserna stigit. För 7 år sen kostade det detta: Botulism: 250:-...
Svar
12
· Visningar
2 673
Senast: moorlands totilas
·
E
Hästvård När ska man egentligen använda linement? Vilka linement ska man använda? :confused:
Svar
3
· Visningar
870
Senast: enlitentjej
·
M
Foder & Strö Funderar på att börja ge min häst multivintaminer då jag råkade köpa ett krafftfoder som hade utgånget datum, orkar inte tjaffsa med dom...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård hejsan..jag har en fjording hemma..o jag kan inte få stubbmanen jämn..nån som har ngt bra tips på hur man ska klippa för att få den... 2
Svar
38
· Visningar
7 325
Senast: GotAsecret
·
A
Hästvård Min häst har i prinsip aldrig kissat ute vid ridning, han väntar alltid tills han får gå in. Men dom senaste dagarna har han kissat fyra...
Svar
8
· Visningar
1 694
Senast: Boj
·
J
Hästvård Älgloppor - tips som håller dem borta Hittade ingen tråd så jag skapar en ny. Har även ni problem med älgloppor :mad: . Dom finns i... 2
Svar
32
· Visningar
15 907
Senast: horsefriend
·
N
Hästvård I tisdags skadade min häst sig allvarligt. Skrapade upp båda knäna väldigt djupt. Samma kväll fick hon pencillin av veterinären och... 2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: annie_
·
M
Hästvård Hej! Jag har nyligen skott mitt Engelska fullblod för första gången. Hovslagaren verkade kunnig och duktig och sa att hon hade väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 317
Senast: axel
·
R
Hästvård Har fått en pålle med (troligtvis) hovböld som resulterat i en spricka vid ballen där det vätskar sig. Han var halt ett par dagar med...
Svar
18
· Visningar
11 034
Senast: Rutsie
·
M
Hästvård Någon här som har en häst / erfarenheter av hästar som skakar med huvudet vid ridning eller övr. hantering? Mitt problem; Min häst är...
Svar
10
· Visningar
2 173
Senast: Merca
·
Y
Hästvård Hej, har lånat ut min ponny och fick nyss ett skrämmande samtal idag. Idag har dom varit ute och skrittat med hästarna och helt...
Svar
11
· Visningar
2 355
Senast: _yest
·
Hästvård Som rubriken lyder, ska man slänga på ett tunt innetäcke under nätterna på en häst som står på boxvila? Hon står intill en dörr som nu... 2
Svar
20
· Visningar
2 590
Senast: MinAthos
·
Hästvård Jag läste i något nummer av Hästfocus att Corsodyl skulle fungera bra mot mugg. Är det någon som har provat? Borde det inte svida ganska...
Svar
11
· Visningar
3 858
Senast: Cizma
·
L
Hästvård Ja har ingen aning om vad som händer med min unghäst :( Är en 4 åring som är sen i utvecklingen så han arbetas inte hårt. De börja...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: Lindis
·
  • Låst
Hästvård Okej, kanske lite fel tidpunkt? men... I somras hade vi en grannes häst som gick i en liten ruta brevid vår vinterhage för att den...
Svar
9
· Visningar
3 953
Senast: Madick
·
Hästvård Hon har kliat sönder varenda huva jag haft på henne och är rejält skadad i öronen, jag har därför fått enorma problem att ta av och...
Svar
8
· Visningar
1 296
Senast: caballus
·
Hästvård Min veternär föreslog Adequan till min häst, paralellt med Hyaluroninjektioner i leden för bästa resultat, men säger att Adequan inte... 2
Svar
23
· Visningar
10 615
Senast: Lillflizen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka