Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hästen började markera förra torsdagen, inte halt, men inte helt ren heller. Ingen värme i benet/hoven och på bra humör. Har nu...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 429
Senast: Vita_N_6520
·
Foder & Strö Tänkte att jag skulle göra en fräsch tråd om fodret pavo! :D Jag är intresserad av att byta till detta foder då jag hela tiden hör så...
2
Svar
27
· Visningar
2 934
Hästvård Hejsan! Jag tänkte klippa min häst innom de närmsta dagarna för hon har fått så lång päls så hon blir jättesvettig av bara ett lugnt...
Svar
12
· Visningar
1 696
Senast: Bubbaz
·
Hästvård Hej alla! Det verkar som min stjärna åkt på denna skojiga åkomma (någon tyckte väl att matte hade lite för roligt på fritiden)...
Svar
13
· Visningar
8 068
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Nu kommer säkert många sucka och stöna men låt gå...jag är glad amatör och tacksam för all info/råd jag kan få :) I vårt stall har...
Svar
1
· Visningar
904
K
Foder & Strö Har ett fullblod som är svår att få i riktigt fin form. Revbenen syns lite för mycket fastän han har en rejäl "kagge". Försöker jobba så...
Svar
15
· Visningar
4 469
Senast: Madick
·
Hästvård *HJÄLP!* Jag har en islandshäst, igår när jag skulle ta in och göra i ordning honom inför träningen såg jag att han hade en "bulla"...
Svar
7
· Visningar
2 405
Senast: MinAthos
·
Hästvård Köpte min häst i mars och hade veterinären ute i maj någon gång pga. ögininfektion och jag lät honom då kolla över hennes...
Svar
14
· Visningar
1 591
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Behöver lite tips på hur få fölet att dia, han föddes inatt och hade smitit in till grannhagen så jag fick mota över till mamma igen det...
2
Svar
39
· Visningar
6 642
H
Hästvård Hej! Jag har en fux som jag kommer att ställa ut, men han har har lite småsår här och var. Vet någon vad man kan använda som...
Svar
13
· Visningar
1 399
Senast: Hoofproof
·
Hästvård Måste få fråga er duktiga bukare en sak. Pållan kom in med dessa "trevliga" hålen i bakhoven idag. Vad ska jag göra? Det blöder inte...
Svar
12
· Visningar
2 423
Senast: Lindsen
·
M
Hästvård Ja, som rubriken säger så är detta ett forum för ALLA insektsmedel. Helst köpta. Ge respons på dom så man slipper köpa hem massa skit...
2
Svar
24
· Visningar
3 193
F
Hästvård Fölis hemma 8 v. gammal. har hostat nu vid 4 tillfällen, under 2 dagar. torrhosta, precis som att de irriterar i halsen, inga långa...
Svar
5
· Visningar
2 313
Senast: fritzo
·
Hästvård Hejsan alla! :laugh: Har ett litet orosproblem med min lilla tjej :( När man går ner för en backe så skrapar hon alltid i "min" höger...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: cahs
·
Q
Hästvård Kanske någon här har provat behandla hästen med biotin för att få bättre hovkvalitet? Tycker du/ni att det hjälpte något?
Svar
19
· Visningar
1 583
Senast: trofé
·
Hästvård Köpte en undernärd ponny i vintras som jag tyckte synd om. Han har tagit sig fint och är nu fin i hullet med blänkande hårrem. Men han...
Svar
3
· Visningar
1 410
Senast: mooi
·
Foder & Strö Har ett fullblod som är alldeles för tunn över revbenen:cry:. Köpte henne i våras. Hon var dräktig & var redan då tunn över revbenen...
Svar
10
· Visningar
2 867
Senast: Riverside
·
Hästvård tänk er hur det låter när man gnider 2 fuktiga gummi bitar mot varandra, eller när man går i vått gräs med foppa tofflor. så lät min...
Svar
3
· Visningar
1 762
Senast: Buck
·
Hästvård Hästen är skodd runt om. Fram skodd 'så som han vill ha det', vilket innebär kort tå, tåsidokappor samt rejält utlägg och understöd i...
Svar
16
· Visningar
1 803
Hästvård Nån som använt/använder det? Erfarenheter?
Svar
1
· Visningar
2 767
Senast: Tussemaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka