Djunglen av insektsmedel, ge respons på dom du använt

Sv: Djunglen av insektsmedel, ge respons på dom du använt

Jag använder Ekholms Sommar DEO. Fungerar förvånansvärt bra måste jag säga. Märker ffa runt juvren där de brukar bli ordentligt bitna annars, inte ett bett sen jag började använda detta. Har skillingarydsalva på bringan i övrigt, tjockt lager.

*KL*

Använder Ultrashield.

Funkar fint, har iofs inte testat nåt annat flugskydd men det hjälper. Sprayar 2-3dagar sen låter jag det vara såvida jag inte duschar hon lr det regnar då sprayar jag då hon torkat.

Då min häst får jättemycket problem med ögonen använder jag även flugmask, funkar kanon!!

KL

Min häst fick klåda, sårskorpor och svullnad på juver och under magen, jag smörjde då med Nylanders hästkräm som innehåller tallolja, tjära och andra naturprodukter (har inte flaskan här) Det luktar fruktansvärt och har brun färg (inte så kul på vit häst, haha) men redan efter två dagar var alla såren borta och huden var jämn och fin :D
Kan tillägga att jag innan dess provat aloe vera, flugspray, skillingaryd mm utan resultat..
Nylanders håller borta flugorna och läker sår och lindrar klåda, 9 poäng av 10 (minus för färgen) :D
Kan spädas med vatten för större ytor..

Håller med dig .
Nylanders är bra, Bremsen Bremsen är också bra .
Effol hjälper bara en liten stund likaså ultra shiel
Just nu är det lugnt på Bromsfronten här hos mig i skåne

Hej från Hambo

Beställer bremsenbremse från tyskland, är mycket nöjd med den. Funkar länge och bra. Kostar ju en del men vissa har den i Sverige med om man jagar lite.

Swich- ett måste då jag sett vad en liten löjlig fästing kan göra med en stor vacker häst. Tänker inte ens kolla vad som händer om man inte använder den på min dam.

Effol bromsblocker -luktar och påminner lite om bremsenbremse men är inte lika effektiv men i brist på annat är det den som används.

Mygg å sånt- funkar bra och luktar bättre än bremsenbremse men max en ridtur.

Har funderat mycket på näckens och hjorthornsolja. Någon som testat näcken?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka