Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min ponys hovar har växt väldigt snabb då senaste tre veckorna.:eek: Hovis var ute och varkade dom för 3v och nu måsta han gör det igen...
Svar
18
· Visningar
2 066
Senast: Lobelia
·
Hästvård Har en unghäst som blivit biten först på ena sidan i halsen av en kompis, det uppstod då som en knöl på halsen som först var mjuk som om...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
19 755
Senast: Jenka_BBB
·
A
Hästvård Jag har en stirrig 5-årig Shagyaarab. Han är iväg på inridning och det går väldigt långsamt då han är väldigt stirrig/rädd. Han kan...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: cahs
·
Hästvård hej , undrar lite över just detta, om en häst har det, hur påverkas den av det och kan nån ge mer fakta? hur håller man en sådan här...
Svar
3
· Visningar
7 630
Senast: Ingela_S
·
P
Hästvård läs mer och sprid det gärna http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/article1187273/Hastar-blev-skurna-i-hagen-pa-natten.html
Svar
6
· Visningar
972
Senast: annie_
·
Hästvård Hur mycket arnica ska man egentligen ge? Blanda upp i vatten men hur många tabletter/dag?
Svar
13
· Visningar
6 840
Senast: wrangler
·
A
Hästvård Jag går i köpetankar om en 1-årig shetlandsponnyhingst. Hästen är enl uppgift inte gjord särskilt mkt med, har gått på lösdrift sedan...
Svar
4
· Visningar
1 184
Hästvård vilken hästras anser ni vara den friskaste och mest tåliga?
2 3
Svar
48
· Visningar
10 370
Senast: AlexandraF
·
M
Hästvård Vi har ett Nordis sto på 23 år som visar klart och tydligt att hon har problem med knäna i frambenen. Hon styper och stapplar..vill inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 273
Senast: canoira
·
Hästvård Vi har en häst på jobbet som kliar sönder sin svans. Vi har försökt allt, men inget verkar hjälpa. Har ni några bra tips och ideer...
2
Svar
24
· Visningar
2 877
Senast: lkn02001
·
Foder & Strö Mitt mycket lättfödda arabsto har slimmat till sig rejält de senaste veckorna. Jag flyttade henne för fyra veckor sedan till vårt...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: mahlmt
·
Hästvård är lite kluven nu... Mitt ena sto är väldigt frussen av sig. Trivs super i sommarhettan och är inte lls särkilt berörd av värmen. Nu...
2
Svar
31
· Visningar
3 593
Senast: quigley
·
Hästvård Jag har varit och tittat på 2-åring som jag fastnade för :love: Det var ett tag sen jag handlade unghäst sist och funderar nu på...
Svar
7
· Visningar
1 471
Senast: athena
·
Hästvård Någon som har provat ShooTAG till häst? Är lite nyfiken på om det verkligen fungerar.
Svar
9
· Visningar
2 694
L
Hästvård För ett tag sedan kallades veterinär till gården där en häst visade på lite problem med benen. Hästen reagerade kraftigt på böjprov...
Svar
4
· Visningar
1 302
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Hej , jag funderar på att köpa en spatthäst. Ägaren sa att den har lindrig spatt o att den inte lider av de (är kollad av veterinär). I...
Svar
11
· Visningar
3 693
Senast: kvandi
·
Foder & Strö Sitter här och känner mig lite besviken på min bonde. Vi köper hö på rundbal och igår kom det världens störtskur och jag vet att minst...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 613
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Min lilla häst har till och från gått lite ojämnt under de senaste veckorna. Har bokat tid med veterinären på fredag och ska göra en...
2
Svar
31
· Visningar
3 525
Foder & Strö Ja så går då mitt favoritfoder Krafft Protein i graven. Det får en ersättare i Krafft Muskel som har en proteinhalt på 380g/kg detta...
2 3
Svar
47
· Visningar
12 807
L
Hästvård hej ska kolla om min ponny har en låsning då hon springer rulligt med bakbenen och undrar vilket som är bäst IR terapi eller equiterapeut??
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cinora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2