Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Efter att ha haft min nya häst i 1 vecka drygt, blir han dålig. Skulle ut och rida i söndags morse när jag såg att vä bak var tjockt och...
Svar
16
· Visningar
5 527
Senast: insearchof
·
Hästvård Tänkte höra med er som har fjordingar och har täcke på dom så dom slipper odjuren som flyger och bits på sommaren. Vilka har ni och...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: Kicki_83
·
Foder & Strö Någon som ger Mustangs kraftfoder till era hästar?. Är det ett bra foder?. De har börjat sälja det i en butik jättenära mig, så...
Svar
18
· Visningar
2 284
Senast: Mimmut
·
Hästvård Eller? Nån som har koll? Varierar mellan preparat kanske, kan man "välja"?
2
Svar
35
· Visningar
6 177
Senast: gylle
·
L
Hästvård Mitt sto beter sig lustigt. Hon är inte halt men när man ska vända henne om i boxen vänder hon sig lustigt. Liksom står kvar och bara...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: linus11
·
Foder & Strö Har 2 hästar, en unghäst (5år) och en gammal märr på 24 år. Märren är mamma till unghästen. Innan har jag haft 2 olika fodersorter...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: mackan
·
F
Hästvård Så några saker bara. 1. Hur ofta ska jag tvätta eksemtäcket till min häst? 2. Finns det något bra medel som dämpar klådan? 3...
Svar
1
· Visningar
583
L
Hästvård Hej alla! Jag är i valet och kvalet om jag ska sko min unghäst eller inte. Försökt få tag i en hovis,men det var ju inte det enklaste i...
Svar
13
· Visningar
2 543
Senast: lenaloo
·
Hästvård Något som provat detta rel nya strö, halmpellets?? Hur upplevde ni det, fördelar o nackdelar?? Är det bra för hästar med extremt...
Svar
3
· Visningar
1 621
Senast: briana
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta?? Min stackars häst har fått sig en spark i hagen...och ser ut så här nu....tips?:confused...
2
Svar
23
· Visningar
4 896
Senast: bravur68
·
Hästvård Jag vet att man kan se om hästen har någon fästingsjukdom. Men vad mer kan man få reda på? Och vilka kan symtomen vara för att...
Svar
5
· Visningar
3 398
Senast: bravur68
·
Hästvård Vår ponny har vassa kanter på sina skenben fram (både invändigt och utvändigt) och får skav av senskydden. Någon som varit med om...
Svar
11
· Visningar
1 049
Senast: Eastwick
·
M
Hästvård Tjenare. Min häst var tok halt när jag hämtade in honom från hagen för snart en hel vecka sedan. Jag har hållt honom inne i boxen sedan...
2
Svar
24
· Visningar
2 967
Senast: metallicaccident
·
S
Hästvård Halloj! Tänkte höra om någon där ute har tips på vad man kan göra mot röda och rinnande ögon (på hästen alltså) Min isis har nu i...
2
Svar
20
· Visningar
4 668
Senast: Qosack
·
W
Hästvård Jag har en liten fråga, min häst har lyckats skaffa sig en konstig svullnad vid skenbenet ungefär, på insidan av skenbenet. Kanske ett...
Svar
1
· Visningar
1 465
Senast: lundsbo
·
Hästvård Nu är bromsarna här i stora moln, usch! :mad: Oftast får hästarna gå in under dagen när det är som värst. Sen på kvällen kommer de...
Svar
7
· Visningar
2 079
Senast: Mirraya
·
Hästvård Har inte pratat med veterinär ännu. Men tror det blir ett samtal i morgon! Lille fölis föddes 00.10 i måndags. Och i går såg jag att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
18 505
Senast: MaRomer
·
Hästvård Är det något att satsa på? Hon får redan Cosequine och ska lägga till MSM när Cosequine kommer med den tillsatsen (snart sägs det)...
Svar
11
· Visningar
4 509
Senast: black pearl
·
Hästvård :devil:Vad sjutton är det med folk? :devil::devil::devil::devil: På någon vecka nu har vi haft flera trådar på forumet där man skriver...
2
Svar
35
· Visningar
3 974
Senast: Pallas
·
Hästvård Hur skulle ni ha gjort? Ringa på journumret till veterinär fast det inte är Akut, eller vänta till imorgon och göra ett nytt försök på...
2
Svar
30
· Visningar
3 062
Senast: Aliil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka