hjälp mig klura ut HÄLTAN

Sv: hjälp mig klura ut HÄLTAN

Absolut inte, men å andra sidan väntar jag inte med sådant som är rörelsestörningar heller, eftersom jag hittills aldrig åkt i onödan till klinik. Det har alltid varit något som kräver behandling och översyn.

Nej det gör inte jag heller. Därför ter sig en så pass stor hälta som här, som ett mysterium för min del hur man kan våga chansa och vänta.

okej tack för upplysningarna, då vet jag lite närmare vad en blockhälta är och då var han definitivt INTE blockhalt!
Andra hästar som varit halta har vi alltid åkt direkt (!!) till klinik med så vi är ju inte dumma mot våra hästar, vi gör
allt för våra pärlor. Och nu är min pålle helt bra igen men ska för säkerhets skull bara jobbas från marken fram till
på onsdag nästa vecka då jag kan skritta uppsuttet. Eftersom det SOM SAGT massa gånger bara var en sträckning
så fick vi de råden :)

Det var ju skönt att det bara var en sträckning! Dock tycker jag att det är på sin plats till nästa gång att fundera på hur du (och hästen) mått nu om det i själva verket rört sig om en fraktur.

ja verkligen! Jo jag förstår hur du menar, självklart kommer vi att vara uppmärksamma på hältor i framtiden också och vi gör faktiskt vad vi kan för våra hästar. De är som ens barn, jag behandlar de som guldklimpar så nu vill jag inte höra mer om vad som "kunnat hända" för allting är bra nu och vi ska jobba igång hästen i lugn och ro, inga tävlingar att brådska till för allt är avanmält redan så det blr en lug skön sommar med en långsam o lugn igångsättning för honom med fortsatt grönbete också :)

Liknande trådar

Hästvård Varning för lång text: är det något som är oklart så är det bara att fråga, har lite svårt att komma ihåg alla turer men ska göra mitt...
Svar
4
· Visningar
1 499
Senast: akleja
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 560
Senast: Liten
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 356
Senast: Rebeckafalk
·
  • Låst
Hästvård Mitt 18 åriga sto med föl vid sidan står nu på klinik då hon fått fång i en hov. Hon har haft en senskada sedan 10 veckor tillbaka på...
21 22 23
Svar
445
· Visningar
64 450
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring