Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Hur gör ni med ridning nu när det är så varmt? Hur mycket orkar hästarna i värmen? Här är det runt 25 grader vid 19-20 tiden och visst...
Svar
17
· Visningar
5 214
Senast: trofé
·
M
Hästvård Hej, min häst har fått ett sår i mungipan o nu när jag har upptäckt det så är det en massa flugägg i!! Vad kan jag göra för flugorna ska...
Svar
2
· Visningar
1 210
Senast: Buck
·
Foder & Strö Vad tycker ni om analysen för höstens hösilage? :) MJ 5,7 Smrp 27 Kalcium 1,9 Fosfor 1,3 Magnesium 0,6 TS 52% :crazy: Kvoten...
Svar
4
· Visningar
870
B
Hästvård Vad har ni för underlag i sjukhagen? Måste nu göra en hage med grus och ej gräs, dock vill jag ju att hästen skall stå mjukt då hon är...
Svar
3
· Visningar
1 182
Senast: Bonapple
·
O
Hästvård Jag har en häst som jag har ridit i 5/6 år . han är korsning fjording/island och han har en tendens att gå upp i vikt och få problem med...
Svar
5
· Visningar
916
K
Hästvård Har missat att vaccinera min häst och överskritit tiden ganska mycket, den var intevaccinerad för året då jag köpte den och nu har jag...
Svar
4
· Visningar
2 346
Senast: Katrinne
·
Hästvård Kom till min häst på betet idag och han hade svullnat rejält i halsen. Han var ok när jag lämnade honom igår kväll på betet vid...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: SandraM
·
Hästvård Är detta fångringar eller foderränder? http://i743.photobucket.com/albums/xx77/pernilla-85/fgdgdg/th_IMG_0394.jpg?t=1278973445...
2
Svar
27
· Visningar
15 267
A
Hästvård Min häst har blivit beordrad vila i sjukhage i tre veckor pga hovledsinflammation fram och kotleds bak, efter en vurpa i hagen, då han...
Svar
6
· Visningar
1 308
Senast: Casacha
·
Hästvård Finns det någon som har prövat hjorthornstran (?) som flugmedel? Vet att det fanns förut, men säljs inte längre i Sverige. Finns...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: Fozzie
·
Foder & Strö Tänkte jag skulle ge mina pållar gurkmeja. Köpte ett kg häromdagen på Citygross men nu är jag osäker på hur mycket jag ska ge så det...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: Minna_A
·
Hästvård Har läst å hört lite om räddningsdroppar. Går de och använda vid ridning om man har en rädd häst eller blir hästen helt borta av dom?
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: proxyma
·
J
Hästvård Har hört så mycket olika om detta nu så vill ha era åsikter. Fungerar det att använda ett fleecetäcke för att "torka" hästen efter ex...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: cahs
·
V
Hästvård Hejsan! Flugorna framför allt hästflugorna är hemska nu i värmen. Kan jag använda flugmedel på sto och hennes 3 månades föl för att...
Svar
1
· Visningar
951
Senast: CindyLou
·
Foder & Strö Om man googlar är det STOR skillnad på angivna värden/kg foder på potatisprotein, någon som lyckats reda ut vad som gäller? Eller ska...
2
Svar
23
· Visningar
6 010
Senast: cristobal
·
A
Hästvård Jag skulle vilja veta mer om hovröta! Jag blir förvirrad! Går det bort av sig självt el.? Om hästarna har "svampiga" hovar betyder det...
Svar
11
· Visningar
7 575
Foder & Strö Usch, nu har jag fått analyssvaren på ett parti torrhö som jag reserverat hos en bonde. Sockret låg på 197 g/ kg TS, alltså 19,7%:cry...
Svar
1
· Visningar
809
Hästvård Någon som vet skillnaden på dessa? Var på Granngården igår och ingen av de två jag frågade visste skillnaden. Den ena trodde att det...
Svar
11
· Visningar
4 786
Senast: Trix
·
A
Hästvård Hej jag undrar om en häst som har haft fång blir lika bra som innan fånget efter rehab och om en "frisk" fång häst klarar av att tävla i...
Svar
16
· Visningar
3 316
Senast: rrebecca
·
Hästvård Jo jag vet att det finns en speciell fång tråd men jag tänkte med denna tråd att man kunde skriva ner allt man kan göra för att just...
Svar
17
· Visningar
2 916
Senast: rrebecca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka