Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hej! Jag ger inte min häst kraftfoder eller betfor eller liknande, hon får pelleterad miner blå och hö/hösilage/gräs. Nu har jag...
Svar
4
· Visningar
1 413
Senast: lkn02001
·
Hästvård Jag var in på ridsportbutiken idag för att köpa medel mot odjuren för favoritdjuren. :p Sa att jag ville ha en som täckte för broms...
2 3
Svar
40
· Visningar
11 230
P
Hästvård Kan det vara normalt att hästen har lite bredare lamellränder på bakhovarna än på framhovarna eller är det alltid ett sjukdomssymptom...
Svar
15
· Visningar
3 616
Senast: Ponnytroll
·
P
Hästvård Kan man sätta höstens permanentbädd redan nu, eller är det risk för misslyckande när det är så här varmt?
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Ponnytroll
·
D
Hästvård Skulle behöva lite hjälp då min häst kom in svullen och varm vid kotleden,halt och sårig på ena bakbenet + att skon var borta igår. Idag...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Denver
·
E
Hästvård Min häst drattade omkull för ett tag sen och blev halt. I måndags träffade vi veterinären som konstaterade att det satt i musklerna...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Casacha
·
Hästvård Jahapp.. Jag bestämte mig för att göra en ordentlig utredning på min häst för han ville inte bära upp sig på bakbenen utan försökte...
2
Svar
26
· Visningar
6 176
I
Hästvård Vilket är erat bästa shampo till hästar med eksem? Finns det någon som lindar symtomen mer än någon annan??
Svar
3
· Visningar
2 092
I
Foder & Strö Eftersom man inte bör ge spannmål till islandshäst med eksem, vad finns det för andra alternativ till foder då?? Tacksam för svar...
Svar
17
· Visningar
2 918
Senast: Islanninhevonen
·
Foder & Strö Sitter och läser pat colby's bok naturlig hästhållning . Någon som hon tar upp väldigt ofta är algmjölet och alla dess fördelar .Hon...
2
Svar
33
· Visningar
7 294
Senast: sirenia
·
Hästvård Min häst har ett sår på insidan utav benet, höger fram.. Har tvättat såret dagligen .. först med natriumklorid då det var öppet.. När...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Trix
·
Foder & Strö En dum fråga kanske men jag började fundera på detta igårkväll när jag kom på att: "ojdå, jag har helt missat att skicka in analys på...
Svar
11
· Visningar
1 558
Senast: axel
·
B
Hästvård Länkar till några bilder som vi lagt in på Youtube på det arrangemang vi tillverkade för lunchfodring till vår häst som fick fång...
2
Svar
29
· Visningar
5 737
Senast: Elina8
·
S
Foder & Strö Någon som känner till ett havrefritt kraftfoder med låg sockerhalt (mindre än betfor som har 20%)? Funderar bl a på Hippo Bas Harmoni...
2
Svar
20
· Visningar
2 498
Senast: -moa-
·
V
Hästvård Hej, min häst krubbiter. Jag förstår inte varför för han går ute i en stor hage med andra hästar dyngnet runt och har möjlighet att gå...
Svar
5
· Visningar
1 013
Senast: Efwa
·
Hästvård Efter att ha jobbat med kor under en tid så finns det verkligen stora skillnader på hur man ser på korna och på hästarna. Om en ko blir...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
12 614
Senast: MorAnna
·
Hästvård Någon mer än jag som använder sig av väteperoxid för rengöring av sår? Tycker själv att det är kanon.
2
Svar
26
· Visningar
10 712
Hästvård Undrar hur det ser ut i landet om det är som hos oss där vitklövern snart tagit över totalt?:crazy: Inte bara alla hagar vart man än...
2
Svar
27
· Visningar
5 697
Senast: Kokopelli
·
Hästvård Jag har en ettåring som skadade sig som fölunge, han fick ett sår som var svårläkt och senare bildades det ett överben. Överbenet...
Svar
8
· Visningar
2 339
Senast: Nominous
·
Hästvård Vi har för tillfället extrema problem här dels har vi som alltid extrem blinnig/broms invasion dagtid vilket vi brukar lösa med att låta...
Svar
4
· Visningar
2 453
Senast: kemppi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka