Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ni som har hästar som 'inte tål' soja, hur har det visat sig? Hur snabbt efter de fått soja? Och i vilken mängd, har de reagerat även...
Svar
4
· Visningar
1 218
Senast: Domino_s
·
S
Hästvård Min ponny(som går på sommarbete) har blivit väldigt svullen en bit ovanför mulen, ca en halv decimeter ovanför. svullanden är väl...
Svar
6
· Visningar
2 460
Senast: skrolls
·
Hästvård Tjenixen! Skulle behöva höra om ni märkt av något att Liniment Blue drar åt sig flugor, broms eller andra hemska insekter? Skulle...
Svar
11
· Visningar
1 493
Senast: Centaur
·
H
Hästvård Vad är "strasser-metoden" (barfotaverkning)? Har förstått att detta inte är bra, så det är inget jag tänker tillämpa eller så, men jag...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: Centaur
·
Hästvård Nybliven hästägare till världens underbaraste häst:love:,hon kommer i augusti & nu undrar jag vilken slags utrustning jag borde köpa...
Svar
9
· Visningar
1 212
Senast: Ramona
·
S
Hästvård Jag hittade en svullnad mellan hakan och ganascherna på min häst i går och den är ganska stor och mjuk. Han har inte ont när man känner...
Svar
10
· Visningar
2 574
Senast: shorty
·
S
Hästvård Min häst har fått ta en ett årig lång vila på grund av olika orsaker. Men nu ska han få komma hem! :laugh: Den första september kommer...
Svar
4
· Visningar
756
Hästvård Har en veterinär rädd häst som man inte ens kan fundera över att ge pencillin genom spruta. Man kommer inte i närheten med sprutan i...
2
Svar
33
· Visningar
5 415
Hästvård Har nu fått röntgenplåtarna från klinikbesöket där artros medialt i båda bakknäna upptäcktes. Naturligtvis diskuterade jag och...
2
Svar
30
· Visningar
3 651
Senast: TeamVM
·
N
Hästvård En dag då det hade åskat och regnat en massa hade hästarna varit ute och säkert varit lite oroliga. När jag skulle ta in min ponny så...
2
Svar
29
· Visningar
2 409
  • Låst
Hästvård Jordbruksverket har släpt två vägledningar med anledning av den nya behörighetslagen. Den ena riktar sig till de hovslagare som redan...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
17 155
Senast: coari
·
Foder & Strö En lösdrift med fri tillgång kan det räcka för en svårfödd åring? Svårt att säga, föruttsättningen är att det är ett bra grovfoder. Men...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Antiqua
·
P
Foder & Strö Hur mycket betalar ni för ert foder i månaden? Vad har ni för foder och pris??:) Har nu fått tillåtelse till en helt egen häst men...
Svar
12
· Visningar
2 620
Senast: Dialhard
·
Z
Foder & Strö Det är inplastat hö. Men det är korta strån ca 20-30 cm långa och jag har aldrig fodrat med sånt, är det vanligt att ge det till hästar...
Svar
2
· Visningar
896
Hästvård Någon som kan engelska ordet för krösrot? Många frågor :confused:
Svar
8
· Visningar
4 302
Senast: Madick
·
Foder & Strö Dum fråga kanske, men om man köper gurkmeja från örtagård, är det samma som i affären då, dvs malet pulver? Eller får man det i någon...
Svar
7
· Visningar
2 745
A
Hästvård vissa hästar får ju stora "bulor" av bromsar/andra insekter. dessutom brukar dom va kvar ganska länge. är detta normalt? vad kan man...
Svar
3
· Visningar
2 703
Senast: Jamtland
·
G
Foder & Strö Har pillat med foderstaten inför hösten och kommit fram till mineralerna och spårämnena. Gick in på FASS för att kolla priset för selen...
Svar
11
· Visningar
3 275
Senast: Kirre
·
Hästvård Förbereder inför bete nästa sommar... Har en häst som har 4 vita ben och får mugg efter 2 dygn på bete :( Vet och jag tror att det har...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: skrolls
·
Hästvård Min häst fick fång för några veckor sedan, första gången som jag vet om. Han är 14 år och svenskfödd islandshäst. Han har behandlats med...
2
Svar
21
· Visningar
2 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka