Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min häst går nu på bete. Men är ganska slö och lat. Finns det något foder som kan vara bra att ge, för att han ska få mer och "rätt"...
Svar
10
· Visningar
2 990
Senast: Centaur
·
Hästvård Hejsan Jag har sedan ca 1½ år tillbaka gett min häst consequine på inrådan av veterinär. Hon sa väl inte specifikt c. men tyckte jag...
Svar
4
· Visningar
2 143
Foder & Strö Jag har munkpeppar som jag har haft ett bra tag, över ett år. :D Det har legat i en glasburk med lock hela tiden.De har varit ute i...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: Centaur
·
Hästvård Kan man ha gummimattan under en torvbädd? Någon som har erfarenhet av detta? Funderar på att pröva. Min häst står i nuläget på matta...
Svar
4
· Visningar
1 325
Senast: bravur68
·
Hästvård Min ena häst går i en stor beteshage. Hon är avmaskad med Ivomec innan betesutsläppet. Hon har nu börjat bli alltför tunn och jag...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Madick
·
Hästvård Om det är fel forum får moderator gärna flytta =) Men jag begriper inte hur jag kan få så kopiöst med bromsar INUTI lösdrifterna...
Svar
2
· Visningar
838
Foder & Strö Hejsan! Jag har reserverat hö av en bonde som tidigare haft bra kvalitet på sitt hö vad gäller damm och hygien, dock oanalyserat. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: Exit
·
P
Foder & Strö Funderar på att ge min häst jordärtskocka som krubbskrammel, vad tror ni om det? Den innehåller varken stärkelse eller fruktan som...
Svar
19
· Visningar
3 004
Senast: Ponnytroll
·
J
Hästvård Stoooort problem.. Har min häst som har fång, får ännu inte gå ut. Hon vägrar stå själv. Och enda sällskaps hästen jag får tag i är...
2
Svar
22
· Visningar
1 846
Senast: Hambo
·
P
Hästvård Vad är erlichias? Är det återkommande? :confused: Vill veta allt om denna sjukdom pga att andra hästar har/haft det i området.:(...
2
Svar
21
· Visningar
4 976
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Jag undrar lite om denna typ av verkning. Du som låter din häst verkas såhär kan gärna lägga in bilder på hovarna och skriva om varför...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 933
J
Hästvård Tjena! Finns det någon som har något dunder-medel för hästar? Jag har provat alla möjliga sprayer,oljor och hemma-gjorda smörjor...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Io
·
Hästvård Finns det verkligen ingenting som hjälper? Mina hästar lider fruktansvärt trots att de är klädda i burkor och sprayade med flugmedel...
2
Svar
27
· Visningar
3 904
Senast: Babe
·
L
Hästvård Om man har en häst som fått eksem av knotten första gången i år. Är det då säkert att det kommer tillbaka nästa år eller kan det vara...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: lotta2
·
Hästvård ... När man ska ta bort cystor på ett sto? Och i vilka fall väljer man att ta bort eller låta dem vara kvar? Jag gjorde en tråd för...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: bravur68
·
Hästvård Såg i dag på mitt sto att hon hade som en spricka/rand på sidan av hoven,jättekontigt,var som om det hade "spruckigt" lite (alltså inte...
Svar
7
· Visningar
1 289
Senast: Fibusen
·
Hästvård Köpte en häst kastrerad i början av juni kom hem 23 juni och har nu 6 juli fått en enorm svullnad över skap o bak mot fd testiklarna...
Svar
12
· Visningar
1 538
Senast: wrangler
·
G
Foder & Strö Är det högre sockerhalt i ett torkat hö än i hösilage? Funderar över något jag hörde i förbifarten om att en ponny med diabetes och...
Svar
3
· Visningar
1 355
Senast: spaderÄss
·
S
Hästvård Märkte för ca 20 dagar sen att hästen inte kändes humdra i traven och upptäckte för ca 14 dagar sen att hästen var lite hård i muskeln...
Svar
1
· Visningar
1 060
Senast: Trix
·
Hästvård någon som var där? någon som köpte häst där? jag var där idag och det var ganska mycket hästar där.. men tycker INTE det är rätt att man...
Svar
6
· Visningar
2 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka