Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hejsan! Nu startar jag min första tråd här på buke :laugh: Jag behöver lite åsikter från er med erfarenhet av hästar med...
Svar
8
· Visningar
1 598
Senast: ridtravare
·
Hästvård Suck, fölis som är snart 2 månader går ute nu dygnet runt (kan ta in om det behövs) men vill ju ha dem ute så mkt som möjligt. Men han...
Svar
2
· Visningar
1 141
Senast: Snowball
·
P
Hästvård Det har börjat växa mögel på mina ryktborstar och det luktar väldigt illa. Jag har tvättat av allt med diskmedel och vatten och sen...
Svar
13
· Visningar
2 087
Senast: ffengvall
·
C
Hästvård Hej. Skulle vilja ha lite tips på vad som kan orsaka knölarna min häst får efter ridning. Jag har en relativt tjock häst och använder...
Svar
5
· Visningar
1 612
Senast: Ramona
·
E
Hästvård om man sprutat en box eller transport med virkon - hur länge ska man då vänta innan man tar boxen eller transporten i bruk? har hört att...
Svar
12
· Visningar
7 681
Senast: segersten
·
Hästvård Jag har haft en diskussion med en bekant, som envist hävdar att det inte är hela världen om vaccineringen mot hästinfluensa inte görs...
2
Svar
24
· Visningar
3 166
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Hur gör man det på bästa möjliga vis? Om man inte har tillgång till ngt skydd,förutom presenning. Går det? Hur länge kan det tänkas...
Svar
9
· Visningar
7 196
Senast: murran
·
Hästvård Har precis haft en hovböld på en av hästarna. Faktiskt första gången vi haft det, konstigt nog på alla år. Min fråga är egentligen om vi...
Svar
1
· Visningar
4 959
Senast: Miaa
·
Hästvård hästen har tappat ena skon fram, behöver man göra något tills hovis kommer? hästen i fråga går bara i hagen
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Rosett
·
Hästvård Vad använder ni för att skydda skap/juver mot insektar? Min stackars häst kommer in med en stor blodkaka på sina ädlare delar varje...
2
Svar
30
· Visningar
6 695
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag passar en häst som av och till har diverse problem med hovarna (dels är de rätt kassa i sig själva, dels får han lätt hovbölder och...
Svar
8
· Visningar
1 926
Senast: Limelight
·
Hästvård Ja, rubriken säger det mesta ;) Jag är djupt oroad över min ena pålle som inte känns hundra fräsch :( Bakgrund: Hästen är ett...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 126
Senast: Jate Volim
·
M
Hästvård Hej Hej! Här tänkte jag skapa en liten tråd om "hästpyssel"! :laugh: Vill gärna ha bra tips på knoppningsteckniker, ditt skönhetstips...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Pallas
·
B
Hästvård Hejsan! Nu startar jag min första tråd här på buke :laugh: Jag behöver lite åsikter från er med erfarenhet av hästar med...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: terwa
·
Foder & Strö Jag funderar på att nästa vinter ha en rundbal hö i hagen och sen ge dem fyrkantsbal inne på natten. Hur länge håller en höbal ute och...
Svar
7
· Visningar
7 286
Senast: Rie
·
J
Hästvård Det är väldigt mycket flygande saker just nu och det hindrar mig från att kunna sova över i sommarstugan då myggmedlet jag har inte...
Svar
1
· Visningar
1 357
Senast: Constance
·
Hästvård Ja det verkar ju funka det med... http://video.se.msn.com/watch/video/trebent-ponny-ger-hopp/ah5wp6e2
Svar
7
· Visningar
1 587
Senast: Torill
·
P
Foder & Strö Letar efter halm att fodra med, köpte ett par balar till att börja med, men såg när jag kom hem att det inte ser helt fräscht ut. I...
Svar
3
· Visningar
2 539
Senast: Ponnytroll
·
Hästvård Då veterinären börjar misstänka att min arab fått fotosensibilitet (säger man "fått"?), så kollade jag igenom hagen. Följande växter...
2 3
Svar
51
· Visningar
13 277
Senast: malumbub
·
Hästvård Hej. Min syster har en häst på foder sedan ca 2 månader tbx. Hon har den normalt i Norge Hemsedal. Efter bara knappt 2 veckor råkade...
Svar
6
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka