Hur skydda skapet??

Sv: Hur skydda skapet??

vitt vaselin (apotektet) är också jättebra, ett lagom tjockt lager på så brukar det hålla sig fint, får välö smörja ca 1 gång om dagen den värsta tiden

Kyllera har jag hört ska vara bra. Har själv precis börjat använda på min häst så jag kan inte säga hur det fungerar men har hört några som är nöjda med den. Kladdar iofs men det går ju lätt att skölja bort.

Än så länge räcker det med Renons spray men har även krämen om det blir för häftigt med insektstryck. Trodde det skulle behövas mer kraftfulla grejor här men inte än i alla fall. I Småland var jag tvungen att använda Switch/Flusa, Ultra Shield m.m. Där räckte inte Renons alls...

Är själv känslig och Renons reagerar jag inte på alls liksom ingen av hästarna. Så det är bra att ha på känsliga delar.

Det kanske skulle fungera. Finns det endast på Granngården? Flera år sen dom la ner här.

Zinksalva (för bebisar) har jag hemma, kan testa det i morn och se om det hjälper.

Probs salva har jag också funderat på, den luktar ju lite tjära men känns mer hudvänlig och inte lika stark.

Tack för alla tips! :)

Han är jättesnäll så det är inga problem att smörja/spraya.
Stackarn måste smaka ovanligt smarrigt, min andra häst blir aldrig så sönderbiten. :confused:

köpte faktiskt min på närmsta cgbutik :-)

kl

Köpte prob salvan eftersom det var den som fanns i lokala affären. Den funkar absolut, inte alls lika mkt sår och blod nu! Dock blir ju svansen mindre läcker... :crazy: Fick tvätta tre ggr med diskmedel och ändå var den lite flottig.... Så har beställt tarplaster också, om det hjälper så vore det mkt enklare! Annars får jag väl tvätta svansen varje dag. :p

Men för alla hästar som bara går på bete och inte rids så måste prob salvan vara kanonbra!

Jag har ett "problem"
Ultra Shield tex. behöver ju bara sprutas på var 14dag (enligt flasken, jag kör på var 7dag) Det funkar jättebra på den ena hästen som bara står nu (fång). Men min andra häst som rids och duchas dagligen så känns det ju onödigt. Använder hellre en produkt som ska användas dagligen! Finns det någon sådan?

Och sen tycker jag svansen blir så äcklig av alla produkter:crazy:

Jag har ett "problem"
Ultra Shield tex. behöver ju bara sprutas på var 14dag (enligt flasken, jag kör på var 7dag) Det funkar jättebra på den ena hästen som bara står nu (fång). Men min andra häst som rids och duchas dagligen så känns det ju onödigt. Använder hellre en produkt som ska användas dagligen! Finns det någon sådan?

Jag blandar nylanders , vatten och några droppar jodopax enl tips från vetrinär och det funkar men man måste spraya varje dag.

Jag har ett "problem"

Är det viktigare att svansen ser snygg ut?

Jag har slabbat på frikostigt med "Helosan sol" som är avsett för ko-juver. Tagit till mig det efter att det funkade utmärkt på ett sto-juver som blev eksem-angripet. Frågan är om det håller insekterna borta på köpet - vet ej.

kl

Köpte prob salvan eftersom det var den som fanns i lokala affären. Den funkar absolut, inte alls lika mkt sår och blod nu! Dock blir ju svansen mindre läcker... :crazy: Fick tvätta tre ggr med diskmedel och ändå var den lite flottig.... Så har beställt tarplaster också, om det hjälper så vore det mkt enklare! Annars får jag väl tvätta svansen varje dag. :p

Men för alla hästar som bara går på bete och inte rids så måste prob salvan vara kanonbra!

Har ni citygross hos er så som någon tidigare skrev så CG med hästsortiment har den - billigare än på GG etc med (märkte jag idag =))

Liknande trådar

Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 666
Senast: lil-sis
·
Hästvård Den ena hästen jag rider, en valack, blir hårt åtgången av insekterna nu sommartid. Värst är det på skapet. Det kan se hur rent o fint...
Svar
6
· Visningar
1 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka